Blod Skrevet 29. november 2016 #21 Skrevet 29. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Anonymkode: 40321...8b9 Dokumentaren Kalla Fakta og her: http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/gjess/fjer/dunjakke/dyremishandling/24597860/
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #22 Skrevet 29. november 2016 3 minutter siden, Blod skrev: Dokumentaren Kalla Fakta og her: http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/gjess/fjer/dunjakke/dyremishandling/24597860/ Ja, jeg husker det der, men jeg mener også at bransjen tok tak etter Kalla Fakta? Blant annet har flere klesprodusenter sørget for RDS-merking. http://responsibledown.org/ Har ikke hørt noe om at denne ikke er god nok? Er selvfølgelig viktig å sjekke at produsentene har denne merkingen da. Anonymkode: 40321...8b9
Blod Skrevet 29. november 2016 #23 Skrevet 29. november 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg husker det der, men jeg mener også at bransjen tok tak etter Kalla Fakta? Blant annet har flere klesprodusenter sørget for RDS-merking. http://responsibledown.org/ Har ikke hørt noe om at denne ikke er god nok? Er selvfølgelig viktig å sjekke at produsentene har denne merkingen da. Anonymkode: 40321...8b9 Er mulig de strammet det inn, men det er jo nesten umulig å spore det helt tilbake til dun produsenten, siden det er så sinnsykt mange mellomledd. når styret gav seg kan det jo hende de fortsatte som før.. sjansen er stor for det. dessuten, Kina er jo ikke med i EU, og dyrevelferden er ikke eksisterende i det landet. så kommer det fra Kina er det ikke etisk uansett... og siden det er så vanskelig å spore rilbake dit, er det verdt risikoen egentlig? Endret 29. november 2016 av Blod
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2016 #24 Skrevet 29. november 2016 På 27.11.2016 den 15.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det mer greit? Selv om man bruker resten av dyret eller ikke så er det fortsatt inhuman behandling hvor man dreper et dyr for egen nytte. Hvis man ikke hadde spist de dyrene man hadde tatt skinnet fra, hadde du da synes det var like greit? Eller er det slik at dyr uten pels, som kuer er mindre verdt, og at deres liv ikke teller sammenlignet med en vaskebjørn? Anonymkode: 46896...34a Man bruker hele dyret. Ingen flår dyrene sånn du sier bare på grunn av dun og lar dem dø, det har du fått fra en PETA. De prøvde seg til og med på å si at sauer bare blir drept kun på grunn av ulla Det de ikke tenkte på, var at folk vet at ulla vokser ut igjen. Fy faen det må være tidenes mest idiotiske løgn. Å avle opp et dyr, for så å bare bruke en brøkdel av det, virker kynisk, det er derfor så mange har imot pels. Det har ikke noe å si hvor stort eller lite dyret er. Se bare på haier f.eks. Folk blir sure når noen bare kutter av haifinnen og lar den dø. 2
Blod Skrevet 29. november 2016 #25 Skrevet 29. november 2016 Akkurat nå, Evilposelos skrev: Man bruker hele dyret. Ingen flår dyrene sånn du sier bare på grunn av dun og lar dem dø, det har du fått fra en PETA. De prøvde seg til og med på å si at sauer bare blir drept kun på grunn av ulla Det de ikke tenkte på, var at folk vet at ulla vokser ut igjen. Fy faen det må være tidenes mest idiotiske løgn. Å avle opp et dyr, for så å bare bruke en brøkdel av det, virker kynisk, det er derfor så mange har imot pels. Det har ikke noe å si hvor stort eller lite dyret er. Se bare på haier f.eks. Folk blir sure når noen bare kutter av haifinnen og lar den dø. Er mange steder folk klipper sauene til blods. det er jo ikke bra det heller. og sauene dør jo etter bare noen år, er slik ullfellene kommer. de er jo med hud
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2016 #26 Skrevet 29. november 2016 1 minutt siden, Blod skrev: Er mange steder folk klipper sauene til blods. det er jo ikke bra det heller. og sauene dør jo etter bare noen år, er slik ullfellene kommer. de er jo med hud Neida, slapp av, til lenger sauen lever, til mer ull får man ut av den. Sauekjøtt er også populært, så om de drepes, er det for kjøttet. Huden vokser igjen, et par sår oppstår noen ganger, når man ikke får sauen til å ligge stille eller er uerfaren med saueklipping.
Blod Skrevet 29. november 2016 #27 Skrevet 29. november 2016 Akkurat nå, Evilposelos skrev: Neida, slapp av, til lenger sauen lever, til mer ull får man ut av den. Sauekjøtt er også populært, så om de drepes, er det for kjøttet. Huden vokser igjen, et par sår oppstår noen ganger, når man ikke får sauen til å ligge stille eller er uerfaren med saueklipping. Fortsatt ikke etisk riktig. om man skal legge egoismen til side, hva vinner sauen på det liksom?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #28 Skrevet 29. november 2016 2 minutter siden, Evilposelos skrev: Neida, slapp av, til lenger sauen lever, til mer ull får man ut av den. Sauekjøtt er også populært, så om de drepes, er det for kjøttet. Huden vokser igjen, et par sår oppstår noen ganger, når man ikke får sauen til å ligge stille eller er uerfaren med saueklipping. Det er ikke nødvendigvis. Har du hørt om lammeull? Kvalitetsull er fra sauer som kun er et par år gamle, etterpå går det til slakteren uansett om dyret kan produsere ull i flere år Ellers så har man noen typer kalveskinn, og for kvalitetsskinn begår man et inngrep der man går inn i kuas mage, henter kalven og bruker det for skinn (bare å google det, jeg finner ikke informasjon fra peta). Er kalven i magen da noe man kan bruke til kjøttproduksjonen? Anonymkode: 9410e...978
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2016 #29 Skrevet 29. november 2016 3 minutter siden, Blod skrev: Fortsatt ikke etisk riktig. om man skal legge egoismen til side, hva vinner sauen på det liksom? Mista respekten for PETA etter det Men du kan jo prøve å aldri kjøpe med med ull om du ikke ønsker det.
Gjest Epiphany Skrevet 29. november 2016 #30 Skrevet 29. november 2016 Det står stor respekt av mennesker som kjemper for dyrs rettigheter, enten dette gjelder pels eller dun. Må dog si at jeg stusser litt over det, når de er motstand av noe, men bruker noe annet. Har ei venninne som på liv og død skal slenge hatefulle kommentarer til alle med CG jakke, men som selv kan sitte og nyte en pølse samme kveld. Jeg er selv vegetarianer, så bruker ikke produkter som er laget av eller testet på dyr. Er enda folk som sier til meg midt i diskusjoner for dyrevelferd, "Vel, hva med barna i Afrika som sulter.. hvorfor kjemper du for dyrene, men ikke dem? - slike mennesker velger jeg å ignorere, rett og slett. Jeg er kun én person, og jeg kan dessverre ikke vri meg vrang for å støtte alt og alle. Jeg brenner for dyrevelferd, og derfor er dette en kamp jeg velger å ta. Betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de fattige barna i Afrika.
Blod Skrevet 29. november 2016 #31 Skrevet 29. november 2016 5 minutter siden, Evilposelos skrev: Mista respekten for PETA etter det Men du kan jo prøve å aldri kjøpe med med ull om du ikke ønsker det. PETA har gjort mye tull. fryktelig irriterende at de holder på sånn. for konseptet og tanken bak er jo så bra.. Ja, jeg kjøper ikke noe animalsk 😊
Blod Skrevet 29. november 2016 #32 Skrevet 29. november 2016 6 minutter siden, Epiphany skrev: Det står stor respekt av mennesker som kjemper for dyrs rettigheter, enten dette gjelder pels eller dun. Må dog si at jeg stusser litt over det, når de er motstand av noe, men bruker noe annet. Har ei venninne som på liv og død skal slenge hatefulle kommentarer til alle med CG jakke, men som selv kan sitte og nyte en pølse samme kveld. Jeg er selv vegetarianer, så bruker ikke produkter som er laget av eller testet på dyr. Er enda folk som sier til meg midt i diskusjoner for dyrevelferd, "Vel, hva med barna i Afrika som sulter.. hvorfor kjemper du for dyrene, men ikke dem? - slike mennesker velger jeg å ignorere, rett og slett. Jeg er kun én person, og jeg kan dessverre ikke vri meg vrang for å støtte alt og alle. Jeg brenner for dyrevelferd, og derfor er dette en kamp jeg velger å ta. Betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de fattige barna i Afrika. Helt enig! er ganske provoserende. og de som kommer og spør hvorfor vi ikke bryr oss om barna i Afrika istedenfor, de gjør jo som oftest ikke en dritt for noen av delene selv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå