Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 28.11.2016 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Kostet oss litt over 4500 nå.. Og vi hadde den så enkel som mulig, men vi er mange barn. Veldig dyrt ja. 

Anonymkode: 5eb92...7a9

Skandale! Nesten verre enn arveavgifta. Når den kan forsvinna kan dette også forsvinna.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.11.2016 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Aldri skjønt det med å kjøpe de dyreste blomstene, de dyreste kistene og ha den beste cateringen. 
Har gitt streng beskjed at når jeg dør, så skal jeg kremeres, de får hive meg i en pappeske, jeg gir faen. Så om de absolutt skal ha noe markering etterpå, så får det være gryterett fra toro.

Å kaste bort flerfoldige tusen på at jeg er død er bare tull.

Anonymkode: 65dbd...e7e

Vi tok nest billigst kiste, ordinære blomster fra eneste blomsterleverandør i nærheten, og lagde all maten selv. Totalt kom alt på over 60.000.. 

På 2.12.2016 den 18.53, Knutsk skrev:

Skandale! Nesten verre enn arveavgifta. Når den kan forsvinna kan dette også forsvinna.

Det er ganske vondt at man må tenke på sånne ting i tillegg. Stønaden fra Nav på litt over 20.000 dekket ikke engang frakten av den avdøde for vår del. Bare frakten fra dødssted til gravsted kom på nesten 30.000. 

Skrevet

Det er frivillig å sette inn dødsannonse. Vi valgte ikke å gjøre det da mamma døde, siden de aller fleste er på Facebook. De nærmeste ringte vi selvsagt. 

Anonymkode: 85c1c...987

• Liker 1
Skrevet

Alt med begravelser er voldsomt dyrt, når sønnen min døde kom det på godt over 60.000 hvis man teller med gravsteinen. Også bestilte vi jo lokale, kake og mat til etterpå, men det teller jeg ikke med siden det ikke er en ''nødvendighet''. Fikk dekt omtrent 20.000 siden han var under 18, men uten tvil en ekstra belastning når man allerede står i en tung situasjon. Men de som jobber i aviser og i begravelsesbyrå må jo ha pengene sine de også, og de gjorde en super jobb.

• Liker 1
Skrevet

Begravelser er så ufattelig dyrt! Jeg skjønner ikke vitsen. Når en i familien dør, så vil man jo ha en begravelse og ta siste farvel. Men at det er så hinsides dyrt, er virkelig en stor skam!Hva viss man overhodet ikke har råd til begravelse? 

Dødsannonse i avisa er ikke nødvendig da man har Facebook. 

Anonymkode: 2f620...13f

Skrevet
På 26.11.2016 den 23.31, Knutsk skrev:

Når eg ser kva avisene krev for dødsannonsar, vert eg verkeleg forbanna. Fleire tusen kronar! Med den prisen burde både kiste og blomar vore inkludert. Er det inga regler på dette feltet? 

Sjå til dømes her, slik var det for nokre år sidan, og verre hev det blitt:

https://www.nrk.no/trondelag/sjokkert-over-dyr-dodsannonse-1.7038734

Dette er vel ikke noe man betaler så ofte.... Om du setter av en 50-lapp fra hver lønning du får pr måned har du 24000 gjennom et vanlig arbeidsliv.

Skulle holde for de fleste.

Anonymkode: c4a08...5ee

Skrevet

24000 for en begravelse er ingenting.

vi kom "billig" ut av det. Mistet begge foreldre nylig og vi brydde oss ikke om hva ting kostet. Bestilte solist i kirkeb, bestilte masse fine blomster, standard hvit kiste. Program i fullfarge. 

Det kom på 44000.- inkl alt for en begravelse med dødsannonser etc. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begravelser er så ufattelig dyrt! Jeg skjønner ikke vitsen. Når en i familien dør, så vil man jo ha en begravelse og ta siste farvel. Men at det er så hinsides dyrt, er virkelig en stor skam!Hva viss man overhodet ikke har råd til begravelse? 

Dødsannonse i avisa er ikke nødvendig da man har Facebook. 

Anonymkode: 2f620...13f

Hvis den avdøde ikke har formue får man en stønad på litt over 20.000 fra Nav. Samt at begravelse er det første som dekkes av avdødes egne midler. (Hvis avdøde har penger på konto så skal først begravelsen betales) 

Men ja, det er vanvittig. Og jeg skjønner ikke at ikke stønaden fra Nav spesifiseres mer. Feks. for frakt av den avdøde, som er det aller dyreste. Fordi den som døde i vår familie døde langt unna gravstedet var det ingenting av stønaden fra Nav som kunne gå direkte til begravelsen, alle de pengene gikk bort i "frakt-penger". Det burde holdes utenfor og dekkes ekstra etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg veldig overrasket her, hadde aldri trodd at en dødsannonnse skulle koste så mye! 

Anonymkode: d8364...276

Skrevet
På 4.12.2016 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Vi tok nest billigst kiste, ordinære blomster fra eneste blomsterleverandør i nærheten, og lagde all maten selv. Totalt kom alt på over 60.000.. 

Det er ganske vondt at man må tenke på sånne ting i tillegg. Stønaden fra Nav på litt over 20.000 dekket ikke engang frakten av den avdøde for vår del. Bare frakten fra dødssted til gravsted kom på nesten 30.000. 

60 000 for den billigste begravelsen?! Det er sinnsykt! 

Skrevet
27 minutter siden, Purple Basil skrev:

60 000 for den billigste begravelsen?! Det er sinnsykt! 

Ja. Og det var mange svært billige ting. Feks. 2000 for lokale. Men frakten fra dødssted til gravsted kostet jo halvparten. Så annonse, til nesten 5000. Så program, blomster, 2000 for artist som hadde sang i kirken. 

Og gravstein er ikke tatt med engang. 

Skrevet

Begravelser er svindyrt i sin helhet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg holdt det så billig som mulig, likevel kom det på 45.000. Dette var for begravelse, annonse og frakt. Den billigste begravelsen de hadde skulle koste 22.000. Det stod den ville vært verdig, men jeg skjønner ikke det helt. Ingen opplyser tydelig om pris heller, man må nesten grave og det er virkelig ikke noe hyggelig når man sørger og ønsker å minnes den man mistet på en fin måte. Da henger det liksom i lufta at personen ikke var verdt det. Det var mitt inntrykk, i alle fall. 

At annonsen er dyr, det kan jeg til dels forstå. 

• Liker 1
Skrevet

Herregud, så hinsides dyrt 😳

Bare å begynne å spare til egen begravelse så unga slipper den utgiften skjønner jeg

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og det var mange svært billige ting. Feks. 2000 for lokale. Men frakten fra dødssted til gravsted kostet jo halvparten. Så annonse, til nesten 5000. Så program, blomster, 2000 for artist som hadde sang i kirken. 

Og gravstein er ikke tatt med engang. 

Folk vet å ta seg godt betalt. 

Skrevet
21 minutter siden, EvaLena skrev:

Herregud, så hinsides dyrt 😳

Bare å begynne å spare til egen begravelse så unga slipper den utgiften skjønner jeg

Ja, jeg gikk inn og dobbeltsjekket at livsforsikring var i orden, samt begunstiget myndig person med 100.000, slik at det ikke skal bli trøbbel med overformynderi. 

• Liker 2
Gjest Jacklost
Skrevet
På 8.12.2016 den 19.30, solitary shell skrev:

Alt med begravelser er voldsomt dyrt, når sønnen min døde kom det på godt over 60.000 hvis man teller med gravsteinen. Også bestilte vi jo lokale, kake og mat til etterpå, men det teller jeg ikke med siden det ikke er en ''nødvendighet''. Fikk dekt omtrent 20.000 siden han var under 18, men uten tvil en ekstra belastning når man allerede står i en tung situasjon. Men de som jobber i aviser og i begravelsesbyrå må jo ha pengene sine de også, og de gjorde en super jobb.

Nei uff :( Du mistet sønnen din, må ha vært helt forferdelig :( Får så vondt av å de som opplever slikt, kondolerer :hug:

Skrevet

En stor skam at noen kan godte seg på andres elendighet. Det verste er at de fleste finner seg i dette. Vi må stemme frem partier som får fjernet slik korrupsjon. Stem FrP, de ville ha fjernet mulighetene for å prise noe så dyrt om de fikk lov.

Anonymkode: 547b8...874

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En stor skam at noen kan godte seg på andres elendighet. Det verste er at de fleste finner seg i dette. Vi må stemme frem partier som får fjernet slik korrupsjon. Stem FrP, de ville ha fjernet mulighetene for å prise noe så dyrt om de fikk lov.

Anonymkode: 547b8...874

For noe tull

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa feiret gullbryllup... En stor annonse, med bilde av brudeparet og gratulasjoner - Gratis. Dødsannonsen per person ca 4000... Dette var i lokal avisen. De tok betalt per bokstav i dødsannonsen... Gratulasjonen derimot var gratis... Tenker at fremover skal jeg Gratulere de som dør med nytt bosted på kirkegården. Flyttingen vil foregå den og den datoen. Velkommen skal du være.... 

Anonymkode: bb834...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...