Knutsk Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Når eg ser kva avisene krev for dødsannonsar, vert eg verkeleg forbanna. Fleire tusen kronar! Med den prisen burde både kiste og blomar vore inkludert. Er det inga regler på dette feltet? Sjå til dømes her, slik var det for nokre år sidan, og verre hev det blitt: https://www.nrk.no/trondelag/sjokkert-over-dyr-dodsannonse-1.7038734 1
minister-mio Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 kiste og blomster kjøper man ikke av avisene 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Den enes død, den andres brød. (Jeg synes prisene er hårreisende!!)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Dødsfall er ekstremt dyrt ja<🙁 Det eneste positive med å ikke ha mer levende familie igjen er at jeg endelig kan slutte å finansiere begravelsesbyråene og heller spare til egen bolig. Anonymkode: 57844...353 6
minister-mio Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dødsfall er ekstremt dyrt ja<🙁 Det eneste positive med å ikke ha mer levende familie igjen er at jeg endelig kan slutte å finansiere begravelsesbyråene og heller spare til egen bolig. Anonymkode: 57844...353 2
Gjest Sunhands Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 Da mamma døde hadde vi annonse i Aftenposten. Gjorde det siden det er tradisjon i slekta, men tenker at man egentlig ikke trenger det. Hadde også i lokalavisa, og der tror jeg ikke det kostet noe. Så det blir jo litt hva man prioriterer. Det er vel ikke helt nødvendig å trykke den i en av de store avisene. Men mye annet som er drøyt dyrt i begravelse.. Fikk sjokk av kistene. Vi ga over ti tusen for kisten, men man kunne kjøpe en stygg en til noen tusen også. Den var laget av umalte sponplater, og kan ikke kostet mer å lage enn noen hundrelapper. Uhørt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Prisen er jo og avhengig av hvor mye man skal skrive i dødsannonsen. Ser er på andre kostnader ved å få annonser på trykk i avisene så står dødsannonser i forhold til andre annonser prismessig. Ingen må ha dødsannonse i avisa. Det er frivillig. Anonymkode: b0aaa...92e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 Kostet oss litt over 4500 nå.. Og vi hadde den så enkel som mulig, men vi er mange barn. Veldig dyrt ja. Anonymkode: 5eb92...7a9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 20 timer siden, Sunhands skrev: Da mamma døde hadde vi annonse i Aftenposten. Gjorde det siden det er tradisjon i slekta, men tenker at man egentlig ikke trenger det. Hadde også i lokalavisa, og der tror jeg ikke det kostet noe. Så det blir jo litt hva man prioriterer. Det er vel ikke helt nødvendig å trykke den i en av de store avisene. Men mye annet som er drøyt dyrt i begravelse.. Fikk sjokk av kistene. Vi ga over ti tusen for kisten, men man kunne kjøpe en stygg en til noen tusen også. Den var laget av umalte sponplater, og kan ikke kostet mer å lage enn noen hundrelapper. Uhørt. Det er mest nødvendig for de som ikke har fått med seg dødsfallet, men visste hvem personen var. Jeg husker jeg ved en tilfeldighet leste dødsannonsene i lokalavisa, fikk sjokk, for en tidligere nabo var død, en jeg hadde mye kontakt med som liten. Pleide å leke i hagen hans og høre på alle historiene han hadde.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 Avisannonser er en utdøende (no pun intended) ting. Da besteforeldrene mine døde var det naturlig å sette annonse i avisa, de og deres venner leste gjennom disse hver dag, og det var deres måte å holde seg oppdatert på. Mine foreldre har ikke abonnert på avis på mange år, de lester nettversjoner. Så vil være uaktuelt med dødsannonse i avisa. Samme gjelder selvfølgelig også alle yngre generasjoner. Anonymkode: b36a1...8f1 2
Gjest Kim Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 Hvorfor er dette sjokkerende for deg TS? Hele prosessen rundt begravelse er en kostbar affære, og oppleves også som en dobbel belastning for de pårørende. Begravelsesbyråene er private firmaer som leverer en tjeneste, det samme er avisene som trykker annonsene, at disse tjener penger på dette kan vi godt diskutere, men da får vi også diskutere butikkene som selger babytøy, barnevogner osv, disse bedriftene spekulerer åpenbart i fruktbare kvinners positive innstilling til babyer...
minister-mio Skrevet 28. november 2016 #14 Skrevet 28. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avisannonser er en utdøende (no pun intended) ting. Da besteforeldrene mine døde var det naturlig å sette annonse i avisa, de og deres venner leste gjennom disse hver dag, og det var deres måte å holde seg oppdatert på. Mine foreldre har ikke abonnert på avis på mange år, de lester nettversjoner. Så vil være uaktuelt med dødsannonse i avisa. Samme gjelder selvfølgelig også alle yngre generasjoner. Anonymkode: b36a1...8f1 Jeg abonnerer på flere aviser og leser dødsannonser 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #15 Skrevet 29. november 2016 Når jeg dør skal det ikke stå annonse, skal ha lukket sermoni med bare noen få. skal enten på anaonymgravlund uten sten eller spre asken min med vinden. Vil ikke ha en sten som står på noen gravplass. Når jeg dør skal jeg endelig få bevege meg fritt og da kan de etterlatte bare tenke at når som helst de kjenner vinden så er jeg nær! Anonymkode: 5af6d...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #16 Skrevet 29. november 2016 På Saturday, November 26, 2016 den 22.31, Knutsk skrev: Når eg ser kva avisene krev for dødsannonsar, vert eg verkeleg forbanna. Fleire tusen kronar! Med den prisen burde både kiste og blomar vore inkludert. Er det inga regler på dette feltet? Sjå til dømes her, slik var det for nokre år sidan, og verre hev det blitt: https://www.nrk.no/trondelag/sjokkert-over-dyr-dodsannonse-1.7038734 Det er dyrt. Mange sliter med å betale for å få noen gravlagt pga prisen. Jeg er enig med deg, men mener du at avisen skal betale kiste og blomster også? Anonymkode: 9eaa0...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #17 Skrevet 29. november 2016 Synes det er helt grei pris jeg. Nå er jeg vant å kjøpe plass i aviser i annonsesammenheng og vet at det koster penger. Hva tenker dere det skulle kostet da? Anonymkode: 06ae9...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #18 Skrevet 29. november 2016 Aldri skjønt det med å kjøpe de dyreste blomstene, de dyreste kistene og ha den beste cateringen. Har gitt streng beskjed at når jeg dør, så skal jeg kremeres, de får hive meg i en pappeske, jeg gir faen. Så om de absolutt skal ha noe markering etterpå, så får det være gryterett fra toro. Å kaste bort flerfoldige tusen på at jeg er død er bare tull. Anonymkode: 65dbd...e7e 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #19 Skrevet 29. november 2016 Visste dere også at du må betale for abonnement for å lese om bisettelser i mange annonser? Helt uhørt det og!! Jeg klaget til min lokale avis på det, men møtte ingen forståelse. Anonymkode: a4571...f61
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 Det er litt rart at ingen har funnet opp en egen nettside for dødsannonser. Jeg leser kun nettaviser, og har dessverre gått glipp av to begravelser. Ønsker meg en nettside hvor man kan få e-postvarsel om det legges ut dødsannonse med etternavn X, Y og Z. Anonymkode: 6d342...f48 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå