Gå til innhold

Mye krangler/diskuterer du med tenåringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har aldri kranglet, ikke siden han var 10-12 år. Nå er han snart 15. Trenger jeg å bekymre meg for det? Han sier i fra om ting han synes er urettferdig, så han er ikke "svak" sånn sett. Han er bare litt for grei ;) 

Anonymkode: 7a33e...061

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leter du etter ting å bekymre deg for, eller ville du bare skryte litt av din greie tenåring? Det er vel bare fint å slippe krangling. 

Jeg kranglet aldri med mine tenåringer. Voksne skal ikke krangle med barn, vi skal snakke skikkelig med dem.

Anonymkode: c05fe...dce

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg tenker litt over om hvorfor han ikke sier oftere i fra. vært redd han ikke tør å ta igjen med andre. At han er litt for konfliktsky. 

Skrevet

Ofte har dere uenigheter med tenåringene da? ;) 

Skrevet (endret)

Nå er jeg tenåring selv, men kan si så mye som at jeg aldri har kranglet noe særlig med mamma eller pappa. Aldri med pappa, et par ganger med mamma men vil likevel ikke si at det har vært krangling, akkurat. Mer kjefting fra henne og sinne fra min side :P

Endret av gobbledigook
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte har dere uenigheter med tenåringene da? ;) 

Mener du HVOR ofte, HVOR mye? Litt vanskelig å forstå spørsmålet ellers.  Det kan gå litt heftig for seg en gang i mellom, men ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 5ab4f...497

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg 18år selv, men jeg har krangla mye med mine foreldre siden (mest mor) siden 15års alderen. Nå krangler jeg vel med foreldrene (igjen, mest mor) minst 3 ganger i uken. Det kan være små ting og litt større ting.  Ganske irriterende, men ingen av oss er sinte i lang tid. Vi har hatt kanskje 4 store krangler... Den siste varte i nesten 4 uker...

Anonymkode: 1e81a...6a6

Skrevet

Jeg har en mor med høy stemme og kort lunte, så i tenårene var det mye frustrasjon og krangling. Hjalp jo ikke at jeg var i en rebelsk alder, men jeg tror aldri jeg kommer til å glemme hvor utrolig mye hun skrek til meg altså. For sånn alt og ingenting. 

Anonymkode: 0f871...ef1

Skrevet

Da jeg var tenåring var det mye krangling mellom meg og mamma. Hvert fall en gang hver dag. Hun har skikkelig temperemang og skal alltid ha rett. Det skulle jeg også da jeg var tenåring. Heldigvis er ikke jeg slik lenger selv om min mor fortsatt er det. Kan legge til at hun var i overgangsalderen i min verste fjortissperiode så hjalp vel ikke helt det heller.

Anonymkode: b2042...7bf

Skrevet

Jeg er 19, men da jeg var rundt 14-17 hadde jeg flere krangler med foreldrene mine og da spesielt mamma. Hun trodde at hun visste alltid bedre og for meg virket det som om hun alltid skulle sammenligne meg med andre, det ble derfor et par krangler i uka. Ble heller ikke bedre av at vi alltid spurte en ufrivillig pappa om hvem han var mest enig i, og parten uten støtte ble pottesur fordi alle var dumme. 
Foreldrene mine ønsket seg egentlig aldri barn sånn sett heller (selv om de var glad for at de fikk meg) så i spedbarn, skoleunge og tenåring stadiene ble jeg møtt uten forståelse når det gjaldt hormoner eller problemer som jeg opplevde. Jeg var tross alt kun et barn i deres øyne og det nyttet ikke å snakke med dem uten at de lo eller ikke tok meg seriøst. Nå som jeg er myndig er det mye bedre siden foreldrene mine ser på meg som en voksen/likesinnet, og den dag i dag har jeg utrolig god kontakt med foreldrene mine :) 

Anonymkode: 2c571...5d0

Skrevet

Foreldre og barna kan ofte være uenige om ting, men man krangler da aldri med barna sine. Man snakker, stiller spørsmål, prøver å se timng fra flere sider, prøver å vse forståelse og være gode rollemodeller.

Skrevet

Barn er forskjellige, så også relasjonen til sine foreldre. Min sønn på 16 har jeg foreløpig null krangler med. Regner med det kommer til å dukke opp et og annet, men tror lite krangler. Verden er harmonisk. Med datteren på 12 derimot, så synes jeg det er en jevn strøm med diskusjonstemaer og utfordringer og krangler.....

Anonymkode: 84747...838

Skrevet

Jeg kranglet aldri med foreldrene mine. Jeg var et stille barn/ tenåring som tenkte mye, og så lenge foreldrene mine ikke presset meg til å være den de ville jeg skulle være, så var det ingenting å krangle om

Anonymkode: a6788...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...