Gå til innhold

Samboere med for mange dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor samboere skaffer seg dyr som kan leve i 20 år når de VET selv at forholdet deres ikke kommer til å vare så lenge. Jeg syns synd på dyrene deres (5 forskjellige dyr, snart 6.) og hvem er det som egentlig klarer å ta vare på alle disse dyrene når de er 8 timer på jobb hver dag? 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4b170...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor samboere skaffer seg dyr som kan leve i 20 år når de VET selv at forholdet deres ikke kommer til å vare så lenge.

VET man at forholdet blir slutt en gang da? Hvorfor skaffer man seg barn da?

Mener som deg at det bør gjennomtenkes grundig før man skaffer seg dyr, barn og :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 11
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Et par jeg kjenner skaffet seg hund, og så katt. Så skilte de seg og flyttet, hunden ble omplassert og de overlot katten til naboen. Syns man bør tenke tanken at det kan bli slutt når man får seg dyr.

Tror at endel par skaffer seg dyr (og barn) for å prøve å reparere forholdet.

Skrevet

Skaffer man seg felles dyr så bør det skrives avtale med en gang om hvem dyret skal være med hvis man går fra hverandre. 

Anonymkode: 9be03...28b

• Liker 6
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis man bor noenlunde nærme hverandre, så burde man ha dyrene annenhver uke slik at man kan få dyrefri av og til.

Skrevet

Helt vilt at de var istand til og skilles fra hunden.

Skrevet

Man kan ikke la være med å få dyr og barn fordi forholdet kanskje ryker en gang. Man må bare være nøye på å ordne det slik at én av partene kan fortsette med å ha dyret,evt.delt omsorg.

Anonymkode: bb53c...6bb

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Tror at endel par skaffer seg dyr (og barn) for å prøve å reparere forholdet.

Eller som en erstatning eller prøvekjøring før barn. Så blir det barn og dyr blir mindre spennende.

Anonymkode: 7e777...e5c

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det gjort helt klart på forhånd hvem som egentlig eier dyrene. Det er henne. Så da slipper jeg å ha noe med disse kattene å gjøre om det blir slutt.

Anonymkode: 5f52e...a6b

• Liker 1
Skrevet

Er helt enig om at man ikke skal skaffe seg dyr før man har planlagt hva man gjør ved endring i livssituasjon.

Når samboer og jeg skaffet oss katt så pratet vi mye om slikt på forhånd. Det viste seg ganske kjapt at katten knyttet seg mest til meg, så når den ble chippet ble den registrert på bare meg. Så om vi går fra hverandre blir katten med meg. Dette ble vi enige om på forhånd.

Vi har også kastrert og forsikret katten, for å unngå mest mulig at det plutselig dukker opp uoverkommelige utgifter.

Det er overraskende få som tenker 20 år frem i tid når de skaffer seg husdyr.

Anonymkode: 4d9ab...9ac

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Helt vilt at de var istand til og skilles fra hunden.

Enig. Men synes også det samme om katten.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Tvist skrev:

Enig. Men synes også det samme om katten.

Ja, mener naturligvis katten også, ikke bare hunden.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
2 timer siden, Herr Heftig skrev:

Hvis man bor noenlunde nærme hverandre, så burde man ha dyrene annenhver uke slik at man kan få dyrefri av og til.

Tror ingen katt har godt av store forandringer med å være annenhver uke på forskjellige steder. Katter er abhengige av å ha en stabil base, hvis ikke kan de bli stresset og få sykdommer som kommer av stresset. 

Gjest Herr Heftig
Skrevet
Akkurat nå, MadameDeRosa skrev:

Tror ingen katt har godt av store forandringer med å være annenhver uke på forskjellige steder. Katter er abhengige av å ha en stabil base, hvis ikke kan de bli stresset og få sykdommer som kommer av stresset. 

Sant nok, jeg tenkte mest på hund. Når mamma har prøvd å passe katten til pappa har den bare flyktet hjem igjen, så det sluttet i med.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, Herr Heftig skrev:

Sant nok, jeg tenkte mest på hund. Når mamma har prøvd å passe katten til pappa har den bare flyktet hjem igjen, så det sluttet i med.

Med Hund går det sikkert bra, men dyr har følelser og kjenner savn etter eierne de også. 

Skrevet

Kattene mine er mine, jeg tar alle kostnader og ansvar for dem. Om forholdet blir slutt, blir dem med meg (å skilles fra dem hadde ikke vert en mulighet). Greit å ha klarhet i det fra starten.

• Liker 1
Skrevet

Vi er samboere og har flere dyr. Er ikke et problem når vi helt fra starten har avgjort hvem som tilhører hvem. Splitter vi opp så tar jeg med meg de som på papiret tilhører meg, og mannen tar med seg de som tilhører han. Alle dyrene er våres, men rent juridisk så eier vi ikke dyrene sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Så egentlig bør man bare skaffe seg dyr og barn når man er gift, for forholdet kommer jo garantert til å vare da?

• Liker 3
Skrevet

Ts her, hva med når man vet at man er en person som går fra forhold til forhold samt at samboeren ikke er særlig snill? Syns det blir for dumt å skaffe seg 6 forskjellige dyrearter når man vet hvilken vei forholdet går. Papirer mangler også. Jeg mener virkelig ikke å henge ut noen her, men det blir virkelig for dumt å kjøpe haugevis med dyr på impuls når forholdet holder på å gå i vasken. Det er fler ting i bildet her som jeg velger å ikke skrive, men som jeg personlig ikke syns er greit å gjøre mot et dyr! (Ikke mishandling) 

Dyr er da virkelig ikke en dukke uten følelser, tanker og behov.

Anonymkode: 4b170...b26

Skrevet

Jeg og min samboer har to katter som JEG kjøpte da vi var ganske ferske kjærester. etter vi flyttet sammen har det naturligvis blitt "hans" katter også, men går vi fra hverandre, er det ingen tvil om at det er jeg som eier pusene :) De skal ikke omplasseres! Jeg er veldig klar over ansvaret jeg tok på meg når jeg kjøpte dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...