AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #1 Skrevet 26. november 2016 Hei, denne posten er muligens plassert feil sted, men skal prøve. Jeg har for et halvt år siden tatt opp en eldgammel sak (voldekt) historien er lang men overgrepet er regnet som grovt og begått av flere. Grunnen til at jeg ikke anmeldte tidligere var fordi jeg var så redd, og fordi hun som også var offer ikke ville, men nå ville hun det, så jeg gjorde dette for å støtte henne. -Eneste er at hun tør ikke å anmelde likevel, så nå sitter jeg her å sliter som alltid med angst og alt det vonde er tilbake, og jeg er REDD uten å egentlig behøve det. De vet ikke at de er anmeldt enda, men vurderer sterkt å trekke den, men føler jeg sitter litt låst! For hvis jeg trekker den kan vel politiet gå videre med den uansett? Og jeg har seriøst problemer med å ringe politiet for å forhøre meg om dette eller min advokat for skammer meg over i å det hele tatt vurdere å trekke den. Det er også på tide å flytte ut av kollektivet for å kjøpe MEN jeg vegrer meg for vet ikke om jeg tørr å bo alene om de skulle komme etter meg, så da må jeg nesten få meg en postboks eller falskt navn. Noen råd? Noen som har trukket en anmeldelse og er lettet over det? Jeg klarer ingen av delene kjennes det ut som. Noen som angrer for at ikke anmeldte eller anmeldte? Ønsker å høre noen erfaringer... Noen som har vært i rettsak?Eller blitt terrorisert i ettertid? Voldtekt er ikke greit og et stort samfunnsproblem. Prinsippene er viktige men jeg føler meg veldig uttrygg, så for min del er jeg usikker på om det er verdt det, og det gjør en minimal forskjell for saken blir sikkert henlagt eller de får en minimal straff, men jo flere saker som blir gjort jo mindre voldtekter kommer til å begås (for folk skjønner at ofrene går til sak, at skammen herjer ikke som før?!Man bør jo støtte opp moralen og samfunnet! Med tiden... håper jeg... skjer det en endring. En unnskyldning fra dem hadde gjort underverker for meg... utrolig nok. Men det kommer aldri til å skje. Så men håper de innrømmer det fordi de får straffereduksjon, og jeg får ro i sjela når saken er ferdig, særlig når jeg har klart å "hjernevaske" meg selv til å tro at ingen vil skade meg. Anonymkode: 444ad...cf7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #2 Skrevet 26. november 2016 Voldtekstanmeldelser kan ikke trekkes. Å skylde på andre først fordi du ikke har anmeldt og så ville trekke fordi den andre ikke anmelder gjør deg selv lite selvstendig. Prosessene må gå sin gang, du kan ikke gjøre stort. De anmeldte vil heller neppe bli stilt for retten. Falskt navn/ny identitet får du heller neppe. Det er så vanskelig at i tillegg til liten nytte når noen først har bestemt seg for å finne deg. Du trenger tydelig behandling og hjelp så kom deg til lege og psykolog slik at du får realitetsorientert deg. Personlige erfaringer rundt dette temaet får du neppe noen til å legge ut på nettet. Jeg er og usikker på hva du skal med den typen informasjon? Anonymkode: ed2dd...f90 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #3 Skrevet 26. november 2016 Du har rett i alt du skriver... Jeg er lite selvstendig når det gjelder dette. Jeg ville høre noen si at det går bra, det gikk bra med meg! Jeg klarte meg! " slike erfaringer, men vil jo ikke stenge ute det ikke gikk så bra med. Og meningsløst å vurdere å trekke den. Skjult identitet er ikke noe jeg får, det vet jeg, det er derfor jeg ønsker å få meg en postboks og bruke navnet til tanta mi på dørklokken. Realitetssjekk er vel absolutt noe jeg trenger og det var akkurat det du ga meg nå, litt,og jeg takker for det. Anonymkode: 444ad...cf7
Chizue Skrevet 26. november 2016 #4 Skrevet 26. november 2016 Ikke trekk den Om alt går bra, med rettsak; Så blir du å føle deg så mye bedre. Jeg trakk tilbake en anmeldelse for ett par år siden, det var ikke voldtekt, men grov vold. Jeg ble truet av venninner av denne dama til å trekke tilbake anmeldelsen...Og med frykt for mitt eget liv trakk jeg den tilbake.. Jeg angrer idag, for den dama....Hun slo ihjel ei annen for ett par år siden.. Uansett.. Om du trekker deg tilbake nå og saken blir henlagt. Så kan de folka utføre flere voldtekter. Om du får drapstrusler..Meld ifra. Du har noen som kan støtte deg i denne saken. Jeg hadde ingen. Stå sammen og bli kvitt svina.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #5 Skrevet 26. november 2016 Snakk med politiet og si at du er redd for at personen(e) skal komme etter deg og at du ønsker besøksforbud. Sjansen for at de kommer etter deg når du har anmeldt er minimal, da det vil ha store følger for dem. Hvis du ser i avisene for tiden så er det flere og flere som vinner saker ang voldtekt, så ikke vær redd. Hvis det ikke er nok bevis og de må henlegge saken, så er den fortsatt i systemet, om blir de anmeldt av noen senere for lignende ting så ligger din anmeldelse der og styrker saken deres. Det er beintøft å gå igjennom en anmeldelse og rettssak, men det er verdt det! Du skal inn der og fortelle historien din, og jeg håper for din del at går til psykolog! Hvis ikke må du be om henvisning, og da spesielt til noen som har vold og voldtekt som spesialitet! Dette vil styrke saken din betydelig og i tillegg hjelpe deg på veien med anmeldelse og med alt det vonde du har opplevd. Jeg hadde aldri komt meg igjennom det uten min psykolog. Hvis du anmeldte for 6 mnd siden så er det rart at politiet ikke har tatt de inn til avhør ennå... Hvorfor bruker de så lang tid? Er det en haug med vitner? Anonymkode: 61333...429
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 På 26.11.2016 den 2.30, AnonymBruker skrev: Hei, denne posten er muligens plassert feil sted, men skal prøve. Jeg har for et halvt år siden tatt opp en eldgammel sak (voldekt) historien er lang men overgrepet er regnet som grovt og begått av flere. Grunnen til at jeg ikke anmeldte tidligere var fordi jeg var så redd, og fordi hun som også var offer ikke ville, men nå ville hun det, så jeg gjorde dette for å støtte henne. -Eneste er at hun tør ikke å anmelde likevel, så nå sitter jeg her å sliter som alltid med angst og alt det vonde er tilbake, og jeg er REDD uten å egentlig behøve det. De vet ikke at de er anmeldt enda, men vurderer sterkt å trekke den, men føler jeg sitter litt låst! For hvis jeg trekker den kan vel politiet gå videre med den uansett? Og jeg har seriøst problemer med å ringe politiet for å forhøre meg om dette eller min advokat for skammer meg over i å det hele tatt vurdere å trekke den. Det er også på tide å flytte ut av kollektivet for å kjøpe MEN jeg vegrer meg for vet ikke om jeg tørr å bo alene om de skulle komme etter meg, så da må jeg nesten få meg en postboks eller falskt navn. Noen råd? Noen som har trukket en anmeldelse og er lettet over det? Jeg klarer ingen av delene kjennes det ut som. Noen som angrer for at ikke anmeldte eller anmeldte? Ønsker å høre noen erfaringer... Noen som har vært i rettsak?Eller blitt terrorisert i ettertid? Voldtekt er ikke greit og et stort samfunnsproblem. Prinsippene er viktige men jeg føler meg veldig uttrygg, så for min del er jeg usikker på om det er verdt det, og det gjør en minimal forskjell for saken blir sikkert henlagt eller de får en minimal straff, men jo flere saker som blir gjort jo mindre voldtekter kommer til å begås (for folk skjønner at ofrene går til sak, at skammen herjer ikke som før?!Man bør jo støtte opp moralen og samfunnet! Med tiden... håper jeg... skjer det en endring. En unnskyldning fra dem hadde gjort underverker for meg... utrolig nok. Men det kommer aldri til å skje. Så men håper de innrømmer det fordi de får straffereduksjon, og jeg får ro i sjela når saken er ferdig, særlig når jeg har klart å "hjernevaske" meg selv til å tro at ingen vil skade meg. Anonymkode: 444ad...cf7 Hvorfor må du ha med hun andre på å anmelde? Jeg utsatte anmeldelse 2 år selv, men da jeg gjorde det følte jeg meg 10 kg lettere. Det ble den beste dagen i mitt liv. Jeg satt 6t og forklarte meg. Hendelsesforløpet; Anmeldte. Fikk advokat. Noe mæter med advokat. Frem og tilbake mellom skole, helsestasjon og psykolog for å hente ut papirer. Prat med lærer som var støtte i tiden etter voldtekten. Prat med tidligere venninner. Fikk 5 stk til å stille opp som vitner. Så ble voldtektsmann kalt inn til avhør samt at de sjekket huset hans. Han forklarte seg slik at han visste han hadde gjort noe galt frem til selve voldtekten som han kalte "vanlig sex." Så var jeg inne til min advokat og leste hans forklaring. Fikk inntrykket av at politiet som stilte han spm ikke så på han som uskyldig. Så ble saken henlagt for bevistets stilling. Så klart.. Så ble det telefonmøte med advokat og sendt inn klage. Vi ventet lenge på svar igjen, denne gangen rotet politiet bort klagen og tidsfristen for å sende klage var utgått. Skal sies at politiet fant mye stæsj gjemt rundt i huset hans som ikke var bra. Masse nakenbilder av unge jenter på div hardisker og cder. Så ble det nytt møte med advokat der vi diskuterte hva vi skulle søke om til voldsoffererstatning. Når vi kom hit har det gått oppunder 3 år siden jeg anmeldte. Måtte inn til lege og lete i gamle journaler om det var stor forskjell på meg med fysisk og psykisk sykdom før og etter voldtekt. Lege vekreftet at jeg var der oftere etter voldtekt. 3 mnd gikk og erstatningen kom. Mannen lever fritt, han var 35 og jeg 16 da voldtekten skjedde. Han er trener i fotball for jenter 14 år og har selv fått en datter de siste årene. Nå er det 8 år siden voldtekten for meg. Anonymkode: a8443...f9e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 På 11/26/2016 den 2.45, AnonymBruker skrev: Voldtekstanmeldelser kan ikke trekkes. Å skylde på andre først fordi du ikke har anmeldt og så ville trekke fordi den andre ikke anmelder gjør deg selv lite selvstendig. Prosessene må gå sin gang, du kan ikke gjøre stort. De anmeldte vil heller neppe bli stilt for retten. Falskt navn/ny identitet får du heller neppe. Det er så vanskelig at i tillegg til liten nytte når noen først har bestemt seg for å finne deg. Du trenger tydelig behandling og hjelp så kom deg til lege og psykolog slik at du får realitetsorientert deg. Personlige erfaringer rundt dette temaet får du neppe noen til å legge ut på nettet. Jeg er og usikker på hva du skal med den typen informasjon? Anonymkode: ed2dd...f90 Dette er et av de dårligste svarene jeg har sett på KG. Du skriver som om Ts ikke klarer bestemme tapet ang til stuen. Jeg er totalt uenig i at du kan konkludere med at Ts er lite selvstendig fordi hun vurderer trekke saken, og at det i såfall er helt greit å være uselvstendig i en slik situasjon, men når du ikke evner å forstå at Ts kan ha nytte av andres erfaring, begriper jeg ikke at du i det hele tatt svarer - du forstår åpenbart ikke Ts sin situasjon. Hun har mistet hele sin trygghet og jeg synesdu bør gå litt i deg selv for å fonne ut hvorfor du svarer når du verken forstår Ts og når du føler behov for å komme med nedvurdering av henne. Ts, jeg synes du er modig og at anmeldelse er det eneste rette å gjøre. Til og med ved henleggelse. Det vil aldri bli bevilget midler til politi og helsesportlag om mørketall blir for store. Du handlet med tanke for det beste for samfunnet. Jeg synes du skal la saken gå sin gang nå. Og jeg tror du ville angret om du lot være å anmelde og derfor alltid lurt på om du burde, vel vitende om at saken ville vært svekket om du ventet i flere år. Men vær åpen til advokaten din om din frykt og utrygghet og søk hjelp hos spesialister, kontakt krisesenter eller Dixi som hjelper voldtektsofre for råd om psykologisk hjelp. Ang leilighetskjøp; du kan evt kjøpe og leie ut til du er klar for å bo alene. Du må ikke flytte inn selv om du kjøper selveier, da kan du leie ut som du vil til du kjenner deg klar. Anonymkode: 44cd0...730
JenniferA Skrevet 27. november 2016 #8 Skrevet 27. november 2016 De fleste anmeldelser går ikke til domstol. Det er flere årsaker til det. Det at en person anmelder en annen betyr ikke at den som anmelder er helt uskyldig. Det kan finnes to sider. En slik konflikt er kjedelig i seg selv. Og ikke minst belastende.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er et av de dårligste svarene jeg har sett på KG. Du skriver som om Ts ikke klarer bestemme tapet ang til stuen. Jeg er totalt uenig i at du kan konkludere med at Ts er lite selvstendig fordi hun vurderer trekke saken, og at det i såfall er helt greit å være uselvstendig i en slik situasjon, men når du ikke evner å forstå at Ts kan ha nytte av andres erfaring, begriper jeg ikke at du i det hele tatt svarer - du forstår åpenbart ikke Ts sin situasjon. Hun har mistet hele sin trygghet og jeg synesdu bør gå litt i deg selv for å fonne ut hvorfor du svarer når du verken forstår Ts og når du føler behov for å komme med nedvurdering av henne. Ts, jeg synes du er modig og at anmeldelse er det eneste rette å gjøre. Til og med ved henleggelse. Det vil aldri bli bevilget midler til politi og helsesportlag om mørketall blir for store. Du handlet med tanke for det beste for samfunnet. Jeg synes du skal la saken gå sin gang nå. Og jeg tror du ville angret om du lot være å anmelde og derfor alltid lurt på om du burde, vel vitende om at saken ville vært svekket om du ventet i flere år. Men vær åpen til advokaten din om din frykt og utrygghet og søk hjelp hos spesialister, kontakt krisesenter eller Dixi som hjelper voldtektsofre for råd om psykologisk hjelp. Ang leilighetskjøp; du kan evt kjøpe og leie ut til du er klar for å bo alene. Du må ikke flytte inn selv om du kjøper selveier, da kan du leie ut som du vil til du kjenner deg klar. Anonymkode: 44cd0...730 Du må være totalt nybegynner her inne når dette er blant de dårligste svarene du har lest. Du er tydeligvis totalt uvitende om systemet i tillegg. Anbefalinger om Krisesenter i denne typen sak viser og at du ikke kjenner systemet. Anonymkode: ed2dd...f90
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Ts her, Takk for alle svar! Flere av dere har gitt meg påminnelse på gode grunner til å fortsette prosessen og hjulpet meg frem til konklusjoner jeg har motivert meg med underveis. Men jeg er ambilavent og veldig redd! Føler meg naken etter alt den informasjonen og dokumentasjonen som jeg har servert politi og advokat... Jeg sa ALT og utleverte mye personlig som jeg ikke hadde trengt. Men sånn er det vel, ville bare at de skulle stole på meg og være helt ærlig. Jeg håper jeg blir lettet når alt er over og det tror jeg at jeg blir. Men det er veldig vanskelig og veldig vondt. Jeg glemmer og får panikk veldig ofte. Jeg føler meg låst med at jeg ikke kan rømme og at de kommer til å få vite dette. Jeg er så redd. Jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre, så at de skal lese hva jeg har sagt og jeg dem får meg til å få lyst til å kaste opp. Det går opp og ned. Jeg venter på å få time hos psykolog og skal tøffe meg opp til å ta kontakt med Dixi. Det er ikke jeg som har gjort noe galt, de har gjort noe galt og man på ta konsekvensene for valgene man har tatt selv. takk for støtten og de personlige historiene. De styrker meg, er motiverende og tryggende😊 Anonymkode: 444ad...cf7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå