Gå til innhold

Hvordan stenge av følelser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke interessert i dating, treffe en mann eller tenke på menn i romantisk setting i det hele tatt. Har en lang pause for å finne ut av ting- og det helt alene.

Trives slik, men merker jeg likevel kan få fine tanker om menn jeg synes virker greie eller som tiltaler meg.

Det vil jeg heller ikke ha noe av, regner med det er en naturlig del av det å være menneske, likevel-noen som vet hvordan man kan hindre alle tanker ang menn på den måten?

Anonymkode: d409e...99b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stengt dem av, men jeg får heller ikke skrudd dem på igjen :laugh:

Anonymkode: d0433...92a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stengt dem av, men jeg får heller ikke skrudd dem på igjen :laugh:

Å, hva er hemmeligheten?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å, hva er hemmeligheten?

Bli deprimert som fy og miste all kontakt med omverdenen, når man blir "frisk" kan følelser som kjærlighet, vennskap, sult, kulde, varme, alt som er gøy bli kraftig redusert og man blir ganske monoton. Anbefales ikke :) 

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å "stenge av", mennesker er mennesker, men at man er en person som kan skifte fokus eller ikke gjøre noe ytterligere med følelsene man får. Jo mer man har ting man er opptatt av som fyller hverdagen, desto mindre plass er det til resten.

Dersom du har opplevd at en mann har satt deg lenger ned på prioriteringslisten, så handler det ikke om at han ikke er i stand til å forelske seg. Det handler som regel om at a) han har valgmuligheter og stresser lite over en enkelt kvinne (med unntak om hun er svært attraktiv), b) han har en jobb som betyr mye, der han risikerer mye og som han liker og c) sosialt, trening og hobby har en stor plass i livet hans.

Jeg tror helt ærlig at kvinner går rundt og stresser fordi de har laget et vakuum i sitt eget liv med plass til en mann og så lenge det står tomt, sliter de genuint med å være lykkelige. Det er i hvert fall inntrykket jeg får når jeg observerer kvinner rundt meg. 

Selv har jeg alltid vært mer pragmatisk enn jeg er emosjonell. Jeg kan bli forelsket og jeg kan bli sentimental, men jeg har en porsjon stolthet som overgår det mange ganger - det er utenkelig å legge meg etter en mann som ikke vil ha meg like mye, eller mer. Jeg er også god på å¨sortere tankene. Det er alltid noe bedre rundt hjørnet. Dvs., hvis du lever livet du burde leve, og ikke visner henne i stuen (i hvilket tilfelle han sannsynligvis er det beste som kunne skje deg - men det er din egen feil). 

Anonymkode: fa688...5e1

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli deprimert som fy og miste all kontakt med omverdenen, når man blir "frisk" kan følelser som kjærlighet, vennskap, sult, kulde, varme, alt som er gøy bli kraftig redusert og man blir ganske monoton. Anbefales ikke :) 

Nei.. kan forstå det..

Det må jo være en "frisk" måte å gjøre dette på.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke snakk om å "stenge av", mennesker er mennesker, men at man er en person som kan skifte fokus eller ikke gjøre noe ytterligere med følelsene man får. Jo mer man har ting man er opptatt av som fyller hverdagen, desto mindre plass er det til resten.

Dersom du har opplevd at en mann har satt deg lenger ned på prioriteringslisten, så handler det ikke om at han ikke er i stand til å forelske seg. Det handler som regel om at a) han har valgmuligheter og stresser lite over en enkelt kvinne (med unntak om hun er svært attraktiv), b) han har en jobb som betyr mye, der han risikerer mye og som han liker og c) sosialt, trening og hobby har en stor plass i livet hans.

Jeg tror helt ærlig at kvinner går rundt og stresser fordi de har laget et vakuum i sitt eget liv med plass til en mann og så lenge det står tomt, sliter de genuint med å være lykkelige. Det er i hvert fall inntrykket jeg får når jeg observerer kvinner rundt meg. 

Selv har jeg alltid vært mer pragmatisk enn jeg er emosjonell. Jeg kan bli forelsket og jeg kan bli sentimental, men jeg har en porsjon stolthet som overgår det mange ganger - det er utenkelig å legge meg etter en mann som ikke vil ha meg like mye, eller mer. Jeg er også god på å¨sortere tankene. Det er alltid noe bedre rundt hjørnet. Dvs., hvis du lever livet du burde leve, og ikke visner henne i stuen (i hvilket tilfelle han sannsynligvis er det beste som kunne skje deg - men det er din egen feil). 

Anonymkode: fa688...5e1

Jeg stresser ikke, er ganske obs på meg selv og egne reaksjonsmønstre-likevel er det noe med menn som tiltaler meg- selv om det ikke er ønsket.

I går f,eks- så et bilde på nett av en oppdiktet "eventyr figur"-mann/ han var så vakker at jeg falt pladask. Det er så barnslig og lite logisk at jeg begynner å lure på meg selv.

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke interessert i dating, treffe en mann eller tenke på menn i romantisk setting i det hele tatt. Har en lang pause for å finne ut av ting- og det helt alene.

Trives slik, men merker jeg likevel kan få fine tanker om menn jeg synes virker greie eller som tiltaler meg.

Det vil jeg heller ikke ha noe av, regner med det er en naturlig del av det å være menneske, likevel-noen som vet hvordan man kan hindre alle tanker ang menn på den måten?

Jeg stenger av følelser så godt jeg kan. Forsøker å tenke: jeg forventer ingenting av noen menn osv.  Har tatt meg en lang pause, og så ser jeg om jeg noensinne ønsker å date igjen. Det må komme naturlig om det kommer. Jeg må ha lyst til å våge å date og satse igjen. 

Endret av JenniferA
  • Liker 1
Skrevet

Har prøvd og prøvd i mange år, men alltid faila. Pr.d.d er jeg bare rett og slett nummen :vetikke: 

Skrevet

Hvis nok av dem gjør deg vondt, går det av seg selv. Men vil ikke anbefale det..

Anonymkode: 274ec...901

Skrevet

Du vil vel ikke skru av følelsene dine? 

Det er jo hva som gjør oss menneskelige... Du kan verne deg mer heller, tenke litt over hva du begir deg ut på?

Skrevet

Jeg klarte å skru de av, og holde de bort i årevis. Dessverre så har noen fjernstyrt de, slik at de er aktive igjen, og jeg aner ikke hvordan jeg får de bort igjen. Skulle ønske at jeg hadde oppskriften.

Gjest Lakrisbjørn
Skrevet

Antidepressiva gjør susen.

Jeg vet ikke om noen måte å "fjerne" følelser på uten at det gjør mer galt enn godt. Egentlig vet jeg ikke om det er mulig heller. Men for å få det uønskede til å bli håndterbart og mindre i omfang er bare erfaring. Akkurat ditt problem har jeg ikke, men i tilfeller hvor det ikke er et rasjonelt grunnlag for å utvikle følelser - f.eks hvis dama har type eller er i samme sosiale sirkel - har jeg en metode som fungerer. Iallefall for meg.

- Først en god refleksjon over hvorfor følelsene oppstår.

- Anerkjenne at følelsene faktisk er der (f.eks at man er forelsket i jenta og ikke ideen kjæreste) og vurdere om jeg skal handle på de.

Om ikke:

- Lage en plan for hvordan jeg skal håndtere følelsene hvor jeg vet de kan komme (f.eks om vi er i samme rom elns)

- Omprogrammere tankemønsteret og lære inn riktig adferd når de kommer(f.eks belønne meg selv for å gå i mot følelsene). Aversjon fungerer dog ikke i det hele tatt.

- Dersom de kommer uten grunn, f.eks om jeg sitter hjemme og ser tv, avleder jeg meg. Altså at jeg finner på noe som vil ta tankene mine vekk. Leiligheten min får smake vaskekosten når jeg er skikkelig forelsket for å si det sånn.

Skrevet

Trenger en oppskrift selv jeg.

Har tidligere pleid å erstatte en mann det ikke fungerte med, med en ny mann, dvs så jeg slapp å sørge, føler på en måte at jeg klarte å overføre de følelsene jeg hadde for eksen.

Nå har jeg bestemt meg for å prøve å gå videre en ny mann, men det fungerer dårlig så langt, er på stedet hvil etter flere mnder.

Følelser er noe dritt.

Anonymkode: 9d878...a1b

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Kragebein, mod

Skrevet

Gjør som alle andre kvinner. Vær bitchy og frekk. Etter en stund gidder ikke beilerene mer og du får leve i fred uten følelser og lignende problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...