Gå til innhold

Ubehagelig tanke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne i midten av 20-årene. Gikk ut av et langvarig forhold i februar og vært singel siden da. Har etter bruddet slitt litt med milde tvangstanker som gikk bort etter ett par samtaler med psykolog :)

Men nå er det noe annet som den siste tiden har plaget meg. Jeg har alltid vært interessert i gutter opp gjennom tiden, og tenner på gutter, men den siste tiden har jeg gått  rundt og er redd for å være lesbisk. Jeg har ingenting mot de som er det men jeg plager meg selv med slike tanker. Jeg har aldri vært forelsket i jenter, men kan jo synes noen er flotte og pene. Men da er det som om "sånn skulle jeg likt å se ut" og at hun f eks er populær blant gutta og er heldig. 

De siste to uker har jeg plaget meg selv med dette at når jeg ser et bilde av en pen jente får jeg en klump i magen, og da er det akkurat som jeg selv tenker at det betyr at jeg tenner på jenta selv om jeg ikke kunne tenkt meg noe seksuelt med en jente. 

Men som sagt kan jeg tenke at andre jenter  jeg måter og ser er flott og pene. 

Da jeg og eksen var sammen hadde vi en fantasi om trekant med en annen jente, og det var spennende i begynnelsen men jeg syntes tanken ble kjedelig etterhvert. 

Poenget er at jeg plutslig de siste ukene har vært redd for å være lesbisk og redd for at jeg ikke skal like gutter.

Jeg er kanskje litt "lei" gutter nå for jeg har datet noen og ikke helt funnet den perfekte kjemien ennå men har jo for ikke lenge siden vært i et forhold lenge så skal prøve å nyte singeltilværelsen.

Men er det noen som kjenner seg igjen? trenger noen innspill :)

Anonymkode: b2452...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at jo mer du tenker på dette med å være lesbisk eller eksperimentere med jenter, jo mer begynner du å lure og tvile. Prøv å fokusér på andre ting, og vær litt egoistisk. Du har kanskje en periode der du rett og slett er lei gutter, men det trenger jo ikke bety at du er lesbisk. Og hvis du nå er det, så gjør det vel heller ingenting, og når du er klar for det kan du begynne å date eller flørte med hvilket kjønn du foretrekker. Ta tiden til hjelp og nyt singeltilværelsen.

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Kanskje det er hjernens måte og prøve og gjenvinne kontrollen på? Jeg har OCD (diagnosert), og min tvang blir verst i stressende perioder, fordi jeg vil kontrollere alt rundt meg. Da kommer også slike ubehagelige tanker og innbillninger. Jeg har også de plagsomme tankene der "hva om jeg plutselig blir lesbisk?". Men jeg er jo ikke det. Jeg har det slik med de fleste ting, som jo er veldig typisk for tvang. Disse "hva om" tankene. Og, det gjelder alle "fæle" ting. Den første tvangstanken jeg fikk var i tenårene: "tenk om jeg hadde drept familien min".. oppg der var tvangstankene igang for resten av livet. 

Kan det hende at du føler du har mistet kontrollen litt mtp bruddet? Stress rundt det? 

Jeg lærte hos dps og tenke på den måten at tanker er ikke farlige, de kommer og går de.. men det er handligene i livet vårt som betyr noe. Så når jeg er fanget i mitt eget hode en dag, så kan jeg komme på dette og avlede meg selv med og heller gjøre en fin handling, det være feks og fortelle kjæresten hvor fin han er :)

tvang er ikke lett og leve med, men det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...