AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Det er snakk om høyre bryst/pupp, og nei jeg er hverken ammende eller gammel. Jeg er 19 år og holder på med eksamener, til nå har jeg én igjen De siste ukene har jeg hatt en stikkende smerte i høyre pupp (under brystvevet vil jeg tro), smerten kommer ikke i forbindelse med fysisk aktivitet eller måltider. Den kommer og er der i noen minutter, kommer tilbake igjen senere på dagen, også videre. Jeg har søkt litt på nettet, men det jeg har kommet fram til er at med mindre jeg får pustevansker så vil det ikke være noe alvorlig som krever akutt behandling? Jeg puster litt tungt når smerten kommer i forsøk på å kontrollere smerten noenlunde, men smerten sørger også for at det tetter seg litt igjen. Se for deg en tykk smoothie som skal drikkes med sugerør vs juice, her er juice med sugerør normal allmentilstand hos meg. Ellers er jeg frisk og rask, spiser sunt, trener og er i fysisk aktivitet, røyker ikke, men er kanskje litt stresset på grunn av eksamener. Noen som vet hva det kan være? Anonymkode: 9cd85...255
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Det kan være alt fra hjertet, lunger eller mage (ting er pakket tett) til det mer sannsynlige voksesmerter i brystvevet eller en skade/brist i muskelvev eller ribben. Uansett så blir det Ikke verre av en tur til fastlegen. Som er mitt tips. Et tips nr to: bytt bh. (sånn helt alvorlig, altså. Prøv) Anonymkode: 1b82b...9ed
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan være alt fra hjertet, lunger eller mage (ting er pakket tett) til det mer sannsynlige voksesmerter i brystvevet eller en skade/brist i muskelvev eller ribben. Uansett så blir det Ikke verre av en tur til fastlegen. Som er mitt tips. Et tips nr to: bytt bh. (sånn helt alvorlig, altså. Prøv) Anonymkode: 1b82b...9ed Takk for svar Jeg bruker sportsbh til normalt så jeg tror det skal være ok. Ellers så vurderer jeg å ta en tur til legen, men hun gjør som regel ingenting annet fastlå at det ikke er noe jeg trenger å gå videre med eller å gi meg time til spesialist (halvt års venteliste etter min erfaring) istedenfor å sjekke selv. Vurderer å bytte fastlege slik at jeg får orden på ting. Ts Anonymkode: 9cd85...255
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Jeg foreslo ikke å bytte bh fordi den ikke gir støtte. Men rett og slett fordi samme type trykk over tid ikke egentlig er heldig. Om jeg kan sammenligne det med noe vanlig så er det slik at om du trener i samme sko på samme gulv så pådrar du deg trolig slitasjeskader. Så en har 2-3 ulike sko til hallbruk. Samme type sak med bh. Pluss: pupper endrer seg med tida. Kanskje passer ikke de bhene nå? Det er et generelt råd: vondt i/nær pupp? Bytt alltid bh. Sånn i forhold til fastlege: om vedkommende ikke klarer å lytte til lunger og hjerte: bytt. Og skriv en omtale på henne så andre slipper slite med det samme. Anonymkode: 1b82b...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Du har eksamener sier du. Den vanligste årsaken til brystsmerter er stress. Anonymkode: 5e6b8...0e4
trachea Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Mest sannsynlig ikke noe farlig som er relatert til hjertet, da reelle og truende brystsmerter ikke føles som stikkende, men trykkende. Som om noe veldig tungt står på brystet ditt. Stikkende smerter får jeg også ofte, senest i dag faktisk. Sannsynlig muskulært
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå