AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #1 Skrevet 25. november 2016 Dæven døtte så gøy det er. Vedder på at mange av dere ble sjalu nå, liksom :/. Ååå, Jeg blir så lei! Går kanskje 8 dager uten å blø i måneden, noen ganger mere noen ganger mindre og ofte har jeg skikkelig vondt nede til venstre i magen. Jeg er 32 år gammel (og barnløs om det har noe å si), og går på cerazette. Det har jeg egentlig gjort i 2 år nå. De siste 5 månedene begynte disse symptomene. Jeg stresser mye, men har tidligere hoppet over mensen i stedet for å få en ekstra uke eller to ved stress. Kan det være at det spiller inn likevel? Er det flere som har opplevd lignende på cerazette? Regner med dette bare er vanlige bivirkninger og egentlig ikke noe å bekymre seg for, men nå er jeg dritt lei. Jeg bor jo nesten i mensentrusene 😫. Burde jeg bare slutte? Vi er bare intime 1 gang annenhver måned uansett (vi er begge stressa og slitne mesteparten av tiden). Anonymkode: 14d82...410
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Jeg gikk på Cerazette i fem måneder og hadde konstante småblødninger, så jeg byttet merke for det var uaktuelt. Anonymkode: beb5b...253
FriCol Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Jeg hadde lignende problemer da jeg brukte microgynon, da hadde jeg mensen i ca 6 mnd tror jeg, men det sluttet da jeg begynte på cerazette. Vi reagerer forskjellig på hormonell prevensjon, og jeg ville snakket med legen min og fått resept på noe annet hvis jeg var deg, det er jo virkelig ikke moro å ha mensen hele tiden
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Jeg startet på cerazette og blødde fra dag en. Etter 4 mnd konstant blødning hver dag. Sa gynekologen min at jeg ikke fikk gå på dem lengre. Hadde mest sannsynlig endometriose siden jeg blødde konstant. Det var typisk at de med endometriose gjorde det. Anonymkode: 28477...e38
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Tar du dem til nøyaktig samme tid hver dag? Anonymkode: cbf02...b26
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Gikk på cerazette i over et halvt år. Blødde aldri. Mistet mensen helt Anonymkode: 1facb...524
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du dem til nøyaktig samme tid hver dag? Anonymkode: cbf02...b26 Ja, hender det blir en time til eller fra, om jeg må legge meg tidligere (migrene, eller tidlige skift) eller om jeg ikke har kommet hjem enda, men med cerazette så skulle det gå bra (mente legen). Har aldri hatt magekramper ved mensen før, bare migrene. Det får jeg forsåvidt nå også. Jeg hadde veldig mild migrene de første 18 månedene på cerazette, etter det har den blitt mere intens enn den var før. Føler det er litt pysete å gå til legen med noe slikt. Anonymkode: 14d82...410
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hender det blir en time til eller fra, om jeg må legge meg tidligere (migrene, eller tidlige skift) eller om jeg ikke har kommet hjem enda, men med cerazette så skulle det gå bra (mente legen). Har aldri hatt magekramper ved mensen før, bare migrene. Det får jeg forsåvidt nå også. Jeg hadde veldig mild migrene de første 18 månedene på cerazette, etter det har den blitt mere intens enn den var før. Føler det er litt pysete å gå til legen med noe slikt. Anonymkode: 14d82...410 Jeg må ta dem til nøyaktig samme klokkeslett ellers blør jeg. Anbefaler deg å prøve det. Skru på alarm på mobilen. Anonymkode: cbf02...b26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå