AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Hei alle sammen! Jeg sliter en del med bivirkninger av de p-pillene jeg har prøvd (har gått på loette, cerazette og microgynon). Går for tiden på cerazette. Må legge til at jeg ikke har gått på de lenger enn 1,5 mnd, men tror ikke jeg holder ut mye lenger. Bivirkningene jeg fikk av Loette var nedsatt sexlyst og mye mellomblødninger. På microgynon fikk jeg etterhvert enorme kviseutbrudd, ble deprimert og ingen sexlyst. Nå som jeg har begynt på cerazette har jeg mye hodepine, menssmerter selv om jeg ikke har mensen (men småblødninger eller brun utflod, ikke noe som plager meg enormt da) fortsatt ingen sexlyst og igjen føler jeg meg trist og nedstemt uten grunn. Kan begynne å gråte ut av det blå. Sliter også enda med kviseutbrudd, men har fått resept på epiduo, som hjelper en del. Men ønsker ikke å være "avhengig" av en så sterk krem. En dag og to uten så popper de frem igjen. Vil gjerne kunne sole meg, bruke "vanlige" nattkremer som er gode for huden etc. Blir så tørr og ekkel av epidio. Så jeg har lest meg litt om på ulike prevensjonsmidler, og har forstått det slik at P-ring (nuvaring) virker veldig lokalt, og ikke gir så mange bivirkninger? Ønsker å høre både negative og positive erfaringer!! Spesielt når det kommer til sexlyst, humør og kviser. Kan tåle litt blødninger så lenge psyken og lysten er på plass. Huden min går også mye utøver selvtilliten - dermed humøret. Sliter en del med hyppige urinveisinfeksjoner, og er redd ringen kan påvirke dette? Har også lest en del om p-pillen yasmin og yasminelle, virker som disse skal være veldig bra for huden. Men virker som mange opplever å bli deprimerte og får humørsvingninger på disse også. Erfaringer?? Også lest en del om spiral, både hormonspiral og kobberspiral. Men syntes det virker så smertefult og skummelt. Og litt dumt å sette noe inn når du ikke vet bivirkningene. Noen som har slitt med de samme bivirkningene som meg, som har positive erfaringer med et eller annet? Setter stor pris på svar!! Hilsen jente 21 år. Anonymkode: 98a0c...88f
bettypaige Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Jeg brukte p-piller i mange år, men siden jeg er så distré var jeg nødt til å bytte. Prøvde p-plaster en periode, men ble utrolig plaget med kviser (pluss at jeg ikke syntes det var spesielt fint med plaster på kroppen til enhver tid). Bestemte meg for å prøve ut p-stav, og har ikke angret en dag! Kroppen reagerer vanligvis helt likt med p-stav som med minipillen, så du kan prøve ut den for å se om det passer for deg. Deilig å slippe å tenke på prevansjon i 3 år. Du får lokalbedøvelse når de setter staven inn i armen, hvis du har nåleskrekk er det såklart ikke sånn kjempedeilig å få satt den inn - men det tar jo 30 sek så er det over. Når du skal ta den ut er det også bedøvelse, lite snitt i armen, fisker den ut - og sette inn den nye på samme sted. Jeg har ingen bivirkninger whatsoever
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå