Gå til innhold

HVORDAN ER DET Å BESVIME??!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

lest litt rundt her i det siste og nå lurer jeg noe veldig på noe her!

hvordan er det egt å besvime? er det rart? hører man eller føler man noe? hvordan opplever de rundt det? og hvordan er det når man nettopp har våkna opp? så mange spørsmål som jeg lurer på her hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir svimmel og så går det i svart. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 8c89c...384

• Liker 4
Skrevet

skrev ikke du nettopp at du hadde besvimt på skolen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble svimmel, så ble det svart. Våknet opp med vondt i hodet etter å ha truffet bakken. Ble ganske fort klar igjen. De som var rundt meg ble med ut så jeg skulle få litt luft.

Anonymkode: 31305...a8f

Skrevet

Nå dret du deg loddrett ut Odda:fnise:

Skrevet

Jeg stod i dusjen og følte meg dårlig. I neste øyblikk ligger jeg i dusjen, mens folk roper utenfor. Jeg skjønte ingenting.

Anonymkode: 7fc1e...2f9

Gjest Axl Rose
Skrevet

Jeg ble svimmel, så begynte det å svartne foran øynene mine og så husker jeg ikke mer før jeg våknet. 

Skrevet

Jeg har besvimt i forbindelse med blodprøve og overanstrengelser et par ganger. I mine tilfeller blir jeg svimmel, får problemer med å feste blikket på en ting, beina reagerer ikke, man ser at bakken nærmer seg, alt blir svart.
Når jeg har våknet har jeg ikke hatt vondt i hodet det er mulig at folk har fått tak i meg før jeg falt, men jeg våkner i alle fall på bakken med folk rundt meg. Overraskende nok så føler jeg mer mye mer uthvilt enn før jeg besvimte, akkurat som 10 timers søvn eller noe i den duren. 

Skrevet

Begynte å kaldsvette, ble svimmel og ør, mister også kraft i beina før det svartner.

Anonymkode: 2a740...16e

Skrevet

Jeg merket bare at jeg ble veldig slapp, så seg jeg sammen og alt ble svart. Våknet rett etterpå, panisk og hyperventilerende. Ikke særlig morsomt.

Anonymkode: a3249...9f4

Skrevet

Jeg har besvimt et par ganger. Jeg blir alltid svimmel først, så blir det bare svart. Forrige gang jeg besvimte, så drømte jeg om dansende dverger. Når jeg våkner opp er jeg litt i ørska og slapp. Det pleier å gå fort over.

Skrevet

Å svime av er som å teleportere uten å vite hvorfor. Du våkner i en helt annen posisjon og føler deg litt rar. Når du merker ting er svart har du allerede våknet.

Skrevet

Jeg har hatt begge typer reaksjon som de som er beskrevet over her.  Det mest vanlige er at man blir svimmel og slapp, og alle lyder og synet blir dempet, før det plutselig blir svart.  Men jeg har også opplevd at jeg bare plutselig ligger på bakken og folk ser bekymret på meg mens jeg lurer på hvordan jeg havnet der.

Skrevet

Jeg pleier å "nesten-besvime", at jeg blir svimmel, og så svartner det for øynene. Sånn helt. Men hjelper å støtte seg til noe, stoppe opp liksom, hente seg inn. Går fort over hvis jeg bare holder meg helt i ro. Jeg har aldri faktisk besvimt. Men aner ikke hvorfor det "svartner", som jeg kaller det. :P

Anonymkode: 152fa...ad9

Skrevet
13 timer siden, Kara W skrev:

Jeg har hatt begge typer reaksjon som de som er beskrevet over her.  Det mest vanlige er at man blir svimmel og slapp, og alle lyder og synet blir dempet, før det plutselig blir svart.  Men jeg har også opplevd at jeg bare plutselig ligger på bakken og folk ser bekymret på meg mens jeg lurer på hvordan jeg havnet der.

Hehe, ja, jeg besvimte på gangen på sykehuset midt på natta. Det stod to sykepleiere ved siden av meg, så tror de tok imot i det jeg falt sammen. Det neste som skjedde var at jeg satt i en rullestol. Tror jeg var borte i en del minutt 

Anonymkode: 8c89c...384

Skrevet

Jeg begynner å prikke i armene som om de har dovnet. Så begynner synet og "blinke" svart. Så faller jeg om. Når jeg våkner føles det ganske digg! Føles ut som om hjernen har restartet og jeg føler meg klar og uthvilt. Har bare skjedd sånn 3 gnager i løpet av livet da

Anonymkode: d0a35...8c5

Skrevet

Skjønner meg ikke på dere som skriver at dere føler dere uthvilt og mye bedre når dere våkner igjen. :klo: Hver gang jeg har gått i bakken, har jeg vært dritkvalm og hatt NM i hodepine etterpå. :fnise:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har besvimt x antall ganger gjennom livet. Første gang jeg besvimte var hos tannlegen i 3-4 klasse. Jeg besvimer av blodprøver og sprøyter. Blir dårlig bare jeg ser en nålspiss. Hehe. 

Sist jeg besvimte var i Oktober i år. Etter det fikk jeg angst og øresus. Men jeg merker at jeg skal besvime fordi blodtrykket faller og jeg blir svimmel. Noen ganger klarer jeg og "hente" meg inn igjen før jeg svimer av. Men sist når jeg ble dårlig skulle jeg ta litt og drikke og merket at jeg kommer til å besvime uansett. Så jeg satt meg ned på kjøkkenstolen og tenkte at jeg får skyndte meg bort til sofaen for å legge meg ned. Jeg tok sikkert ett eller to skritt vekk fra kjøkkenstolen. Falt med nesa og tenna først i bakken merket jeg når jeg våknet for jeg blødde også neseblod. Men når jeg er besvimt virker det som at man "drømmer" men jeg husker aldri hva. Men hjernen virker veldig aktiv, mulig fordi den restarter seg. Når keg våkner igjen er jeg alltid litt forfjamsa eller forrvirret. Så når samboeren min spurte om alt var bra, bare lå jeg i fanget hans noen min før jeg klarer og si ja. Men jeg ble veldig dårlig. Følte meg kvalm og svimmel i 2-3 uker etterpå. Mulig liten hjernerystelse. Det er hvertfall ikke noe behagelig og besvime. Og folk som ikke har opplevd at jeg besvimer før, blir satt ut fordi jeg kan slutte og puste, øynene ruller bak i hodet, og jeg får spasmer. 

Håper dette var en god forklaring for de som lurer. Men det er nok ikke noe fasit svar. 

Anonymkode: 28f06...1a2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har besvimt x antall ganger gjennom livet. Første gang jeg besvimte var hos tannlegen i 3-4 klasse. Jeg besvimer av blodprøver og sprøyter. Blir dårlig bare jeg ser en nålspiss. Hehe. 

Sist jeg besvimte var i Oktober i år. Etter det fikk jeg angst og øresus. Men jeg merker at jeg skal besvime fordi blodtrykket faller og jeg blir svimmel. Noen ganger klarer jeg og "hente" meg inn igjen før jeg svimer av. Men sist når jeg ble dårlig skulle jeg ta litt og drikke og merket at jeg kommer til å besvime uansett. Så jeg satt meg ned på kjøkkenstolen og tenkte at jeg får skyndte meg bort til sofaen for å legge meg ned. Jeg tok sikkert ett eller to skritt vekk fra kjøkkenstolen. Falt med nesa og tenna først i bakken merket jeg når jeg våknet for jeg blødde også neseblod. Men når jeg er besvimt virker det som at man "drømmer" men jeg husker aldri hva. Men hjernen virker veldig aktiv, mulig fordi den restarter seg. Når keg våkner igjen er jeg alltid litt forfjamsa eller forrvirret. Så når samboeren min spurte om alt var bra, bare lå jeg i fanget hans noen min før jeg klarer og si ja. Men jeg ble veldig dårlig. Følte meg kvalm og svimmel i 2-3 uker etterpå. Mulig liten hjernerystelse. Det er hvertfall ikke noe behagelig og besvime. Og folk som ikke har opplevd at jeg besvimer før, blir satt ut fordi jeg kan slutte og puste, øynene ruller bak i hodet, og jeg får spasmer. 

Håper dette var en god forklaring for de som lurer. Men det er nok ikke noe fasit svar. 

Anonymkode: 28f06...1a2

Er du utredet for epilepsi? 

Anonymkode: bbfba...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...