AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Når man går til feks offentlig psykolog, får fastlegen sammendrag ol tilsendt sin PC? At fastlegen får vite hva "problemet" er? Anonymkode: c2415...4d3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 jeg måtte be de på psykologkontoret å sende papirer til fastlegen Anonymkode: f5b31...3d6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Jeg tror ikke det er vanlig at de sender notater til fastlegen bare sånn helt uten videre, med mindre det er snakk om f.eks erklæringer i forbindelse med NAV o.l. Eller hvis du har oppfølging hos legen i tillegg til psykologen så sender de kanskje notater seg i mellom. Min psykolog sender av og til notater til fastlegen på grunn av min anoreksi hvis jeg blir dårligere og hun synes jeg bør undersøkes somatisk. Men da ringer hun jo som regel også. Mine behandlere har ganske jevnlig og tett kontakt, så da er det naturlig at de sender notater til hverandre innimellom. Anonymkode: 4ba8e...172
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Min sendte inn notater innimellom. Anonymkode: 2a0db...75c
Gjest Tsunade Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man går til feks offentlig psykolog, får fastlegen sammendrag ol tilsendt sin PC? At fastlegen får vite hva "problemet" er? Anonymkode: c2415...4d3 Nei, det er ingen automatikk i det. Alt annet er brudd på taushetsplikt.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 Henvisende lege (som ofte er fastlegen) får epikrise når behandlingen avsluttes. Anonymkode: 67571...315
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå