AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge ut dette, prøver meg her på kropp-forumet. Skal bestille linser på nett for første gang, og trenger hjelp med hvordan jeg fyller ut resepten. Jeg skjønner alle punktene unntatt styrke. Jeg mener styrken min må være -2,50, men linselokket kaller dette D, mens nettsiden kaller det styrke. En annen nettside kaller også D noe helt annet enn styrke. Noen som kan fortelle meg om det jeg har fylt ut er riktig i forhold til lokket på linseetuiet mitt? På forhånd takk:) Anonymkode: 7a2ac...ce6
Gjest Holititten Skrevet 25. november 2016 #2 Skrevet 25. november 2016 Det er helt riktig! D står for dioptri, som er et mål på styrke. Sylinder er styrken på skjevheten din, siden du har skjeve hornhinner. Husk å sjekke om du har forskjellig styrke på høyre og venstre øye, eller forskjellig akse.
Minya Skrevet 25. november 2016 #3 Skrevet 25. november 2016 Som Holititten over meg sier, så har du gjort alt helt riktig etter de to linseblisterne du har bilde av øverst. Men DOBBELTSJEKK at høyre og venstre øye har nøyaktig samme cylinder og akse, for hvis de ikke har det, og du bestiller feil linser, så blir du sjøsjuk, får dobbeltsyn og føler at du ser omtrent like mye som en moldvarp på land. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 15 minutter siden, Minya skrev: Som Holititten over meg sier, så har du gjort alt helt riktig etter de to linseblisterne du har bilde av øverst. Men DOBBELTSJEKK at høyre og venstre øye har nøyaktig samme cylinder og akse, for hvis de ikke har det, og du bestiller feil linser, så blir du sjøsjuk, får dobbeltsyn og føler at du ser omtrent like mye som en moldvarp på land. Litt vel dramatisk. Anonymkode: 9601f...d5f 1
Gjest Holititten Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt vel dramatisk. Anonymkode: 9601f...d5f Faktisk ikke, blir fort ganske dramatisk for øynene. hilsen optiker
Minya Skrevet 26. november 2016 #6 Skrevet 26. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt vel dramatisk. Anonymkode: 9601f...d5f Ikke dramatisk i det hele tatt, holder å oppleve selv å ta feil linse på feil øye med astigmatisme. Herregud jeg var sjøsjuk 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Takk for hjelpen, dere😊 Har endelig fått bestilt meg nye linser. Jeg har nøyaktig samme styrke og alt det andre på begge øynene, så slipper heldigvis å være redd for å blande. Ha en riktig god første søndag i advent! Anonymkode: 7a2ac...ce6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå