Gå til innhold

Moped, hjelm og brillebruk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som kjører mopedutt (scooter, motorsykkel, firhjuling, moped, whatever), bruker briller og har hel hjelm, har dere noen gode triks til å få på brillene uten å nærmest knekke de for å få de bak ørene? Og hva gjør dere med dugg på brillene? Jeg kan ikke lukke "dekselet" for å slippe kald vind/regn/hagl i fjeset, for da dugger det, jeg kan ikke bruke buff eller skjerf over nesen for å unngå å fryse ansiktet av meg, for da dugger det.. Veldig morsomt når det er iskaldt ute, not...

Anonymkode: bd895...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke briller, men bruker solbriller i helhjelmen. Fasongen spiller en rolle. 

Har du prøvd å kjøre med en liten sprekk på visiret? Ventilasjonen i hjelmen, er den åpen eller lukket?

Anonymkode: 1fc1c...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk briller som ikke skaper turbulens rundt øynene. Slett ikke alle solbriller som egner seg.En annen hjelm kan ha betydelig bedre lufting slik at dugging ikke skjer. Briller til MC har ofte mindre vinkel bak ørene så de ikke havner i press, eller har smale stenger. Pilotbriller fra Ray Ban har nettopp smale stenger for det ikke skal klemme når piloten bruker headsett. Men er hjelmen din trang hjelper ingenting i lengden.

Du kan kjøpe antidugg væske og smøre på visiret. det fungerer faktisk ganske bra. Eller kjøpe duggfrie visir til 400-500 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha et par briller som er små nok. Jeg har et par "ungdomsbriller". Det vil si at de er mindre enn vanlige briller for voksne. De er veldig tett inntil hodet når jeg har de på. Også er stengene veldig smale.

Jeg tror ikke jeg får de brillene jeg bruker til vanlig under hjelmen.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke briller, men bruker solbriller i helhjelmen. Fasongen spiller en rolle. 

Har du prøvd å kjøre med en liten sprekk på visiret? Ventilasjonen i hjelmen, er den åpen eller lukket?

Anonymkode: 1fc1c...261

Har prøvd med sprekk og halvveis åpent, men det hjelper lite. Ventilasjonen har jeg forsøkt både lukket og åpen uten at det gjorde noen forskjell på duggingen.

8 timer siden, Commander skrev:

Bruk briller som ikke skaper turbulens rundt øynene. Slett ikke alle solbriller som egner seg.En annen hjelm kan ha betydelig bedre lufting slik at dugging ikke skjer. Briller til MC har ofte mindre vinkel bak ørene så de ikke havner i press, eller har smale stenger. Pilotbriller fra Ray Ban har nettopp smale stenger for det ikke skal klemme når piloten bruker headsett. Men er hjelmen din trang hjelper ingenting i lengden.

Du kan kjøpe antidugg væske og smøre på visiret. det fungerer faktisk ganske bra. Eller kjøpe duggfrie visir til 400-500 kr.

 

Mine briller har smale stenger, men sliter likevel, for det er lettere å knekke de når de er tynne. Skal se om jeg får tak i antidugg ett eller annet sted i byen, lite lyst til å kaste vekk masse penger for nytt visir. Hjelmen min er forresten ikke særlig trang, men sitter som den skal.

3 timer siden, penny_ skrev:

Du må ha et par briller som er små nok. Jeg har et par "ungdomsbriller". Det vil si at de er mindre enn vanlige briller for voksne. De er veldig tett inntil hodet når jeg har de på. Også er stengene veldig smale.

Jeg tror ikke jeg får de brillene jeg bruker til vanlig under hjelmen.

Brillene mine er relativt små, og stengene er tynne på mine vanlige briller. Solbrillene er riktignok litt tykkere, men til gjengjeld er jeg ikke like redd for at de skal knekke når jeg tar de på meg.

Anonymkode: bd895...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp og begynte med linser. Og livet mitt ble så mye bedre. <3

Anonymkode: fdad6...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...