Gå til innhold

Angst for å miste mine foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste tråden, men kom til den passet best inn her. 

Jeg har litt angst for døden. Jeg er ikke redd for at folk skal bli syk og så dø, men jeg er redd at folk plutselig skal dø. Har opplevd veldig mange brå dødsfall. Men etter min tante ble drept i en trafikkulykke, har jeg virkelig fått totalt angst for at mine foreldre skal dø. Klarer ikke tanken på at de plutselig skal forsvinne. Flere ganger i året reiser mine foreldre på biltur, 8-9 timer i bilen. Jeg gruer meg sånn til dagen de skal reise fordi jeg vet at de skal kjøre på litt dårlige veier med høy hastighet. Samt at det er landeveier uten autovern. Jeg har virkelig helt panikk. Er så livredd for å få en ny telefon med sjokkbeskjeden.

Det høres kanskje helt merkelig ut, og før jeg opplevde å miste min tante skjønte jeg ikke at folk kunne ha så voldsom angst for døden. Jeg har det veldig fint ellers, sliter ikke noe psykisk. Men dette er altså et av mine største problem. Jeg sliter meg totalt ut! Sover så vidt natten til den dagen de skal reise. 

Er det flere som har det slik? Eller som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 119b2...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle skal dø en gang! Også foreldrene dine.

Anonymkode: a5b78...366

Skrevet

Så trist å gå å ha det sånn. Det må ta mye tid og krefter fra deg. Jeg vil anbefale deg å ta dette opp med din fastlege, så kan du kanskje ha noen samtaler der eller henvises videre for å få snakket litt om dette. klem ❤

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Mitral skrev:

Så trist å gå å ha det sånn. Det må ta mye tid og krefter fra deg. Jeg vil anbefale deg å ta dette opp med din fastlege, så kan du kanskje ha noen samtaler der eller henvises videre for å få snakket litt om dette. klem ❤

Takk for svar <3 Er det normalt å ta slike ting opp med legen sin? 

Skrevet

Hva med å spørre foreldrene dine om de ikke kan bli hjemme?

Anonymkode: 5b5f6...227

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spørre foreldrene dine om de ikke kan bli hjemme?

Anonymkode: 5b5f6...227

Føler jeg er litt for gammel til å be mine foreldre være hjemme siden jeg er redd for å miste dem.. Er i midten av 20 årene

Skrevet (endret)

.

Endret av HEB1234
Skrevet

Jeg har det også litt som deg, tror ikke det er unormalt å være bekymret for slike ting når du vet de skal ut å kjøre på dårlige veier osv. Men om det går ut over livskvaliteten din, hadde jeg kanskje pratet med noen om det.

Anonymkode: 6f0ee...a22

Skrevet

Ryddet for avsporende debatt.

Sulosi, mod.

Skrevet

De aller fleste av oss opplever eller kommer til å oppleve at våre foreldre dør. Vi vet at de kommer til å skje, men allikevel er vi aldri forberedt når det skjer. Det er traumatisk uansett. Det som er viktig for deg, er at du får snakke med noen som kan hjelpe deg og som forstår hva du sliter med. 

Hvis du har en flink fastlege, kan du først få time hos han/henne og bli henvist videre til en psykolog som kan hjelpe deg. Ønsker deg lykke til og håper at du får hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...