Gjest Lea Skrevet 27. november 2004 #1 Del Skrevet 27. november 2004 Den siste uka har jeg hatt dott i begge ørene om morgenen. Og det er ikke av den typen som forsvinner når jeg gjesper. Ikke er det ørevoks heller tror jeg, for det hjelper ikke med qtips, olje eller vann. Når det er ørevoks, så kommer det jo som regel en slags klikkelyd når jeg gjesper. Det gjør det ikke nå. Dottene forsvinner etter hvert, stort sett etter en time eller to. Noen som har tips til hvordan jeg skal bli kvitt dette eller hva det kan være? Holder en knapp på at det henger sammen med en liten forkjølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2004 #2 Del Skrevet 27. november 2004 Er du forkjølet, så er nok det årsaken. Det kan være 'slim' på 'innsiden' av øret. For å lette på det, kan du drikke masse vann/væske. Da blir slimet mer tyntflytende og renner unna lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 27. november 2004 #3 Del Skrevet 27. november 2004 Hvis du er forkjølet skyldes det nok væske i mellomøret (på innsiden av trommehinnen) Bruk nesespray, og gjør valsalvas øvelse (hold for nesen og blås ut)Blir du ikke bedre, så gå til legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. november 2004 #4 Del Skrevet 27. november 2004 Det er nok forkjølelsen ja. Men jeg er ikke tett i nesa (har litt vondt halsen og hoser litt). Vil nesespray hjelpe likevel tro? Takk for tipsene. De skal testes alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #5 Del Skrevet 28. november 2004 Fikk beskjed av legen en gang om å bruke nesespray mot væske i mellomøret, så det hjelper nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 28. november 2004 #6 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har dotter i ørene 24 timer i døgnet. Må smelle opp ved å holde for nesen og blåse, eller gjespe, hele tiden. Legen sa jeg hadde trange kanaler inni hodet (tett i pappen...jajaja ). Så håper det går over med deg, for det er visst ikke så mye som kan gjøres hvis det blir kronisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sapzy Skrevet 28. november 2004 #7 Del Skrevet 28. november 2004 Vi bare skyte inn at jeg hadde "kronisk" dotter i ørene en periode da anoreksien min var på det værste, uansett om jeg var forkjøla eller ikke. Aner ikke hvorfor, men tenkte bare å nevne det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 29. november 2004 #8 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg får dotter i ørene hvis jeg trener litt hardt.... Bare for å hive meg på "dott-debatten"!! utrolig plagsomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. november 2004 #9 Del Skrevet 29. november 2004 Ingen dotter de siste to dagene. Tror tipsene hjalp, jeg. Selv om jeg ikke rakk å teste dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 30. november 2004 #10 Del Skrevet 30. november 2004 Det beste er å gå til legen å få spylt ut av dem. Det gjorde jeg og det var utrolig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 30. november 2004 #11 Del Skrevet 30. november 2004 Hva spyles det med? Er det sånn ballong-greie? Synes jeg har sett en slags øreballong en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #12 Del Skrevet 30. november 2004 Hva spyles det med? Er det sånn ballong-greie? Synes jeg har sett en slags øreballong en gang. Skylleballonger er til hjemmebruk. På legekontorene bruker de slanger som er tilkoblet en maskin. En venn av meg min må til legen hver 3 mnd. for å få renset ørene for voks, han blir helt tett ellers og voksen er så hard og sitter så langt inn at det er regelrett farlig for han og forsøke seg på å fjerne det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå