Gå til innhold

Refleksgarnet fra Europris - erfaringer?

Gjest Margit Spat

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Siden det er 30% avslag på alt garn på Europris i dag (og i går), skal jeg dit og kjøpe litt i dag. Jeg ser de har refleksgarn der, og kunne tenkt meg å strikke en enkel lue eller et pannebånd med refleks. Er det noen her som har prøvd dette garnet? Hvordan er kvaliteten? Er det mykt? Nupper det? Er det varmt? Er reflekseffekten god? Andre erfaringer??? 

Jeg ser det er et akrylgarn, så jeg er litt skeptisk, men siden prisen er satt ned, så frister det å prøve. Samtidig er det jo bortkasta penger hvis resultatet blir dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om garnet, men det kan være greit å ha i bakhodet at en reflekslue ikke kan erstatte en refleks rundt for eksempel arm eller ankel 100%, på grunn av høydeforskjellen. Er det en høy person som går med luen er det ikke sikkert lyset fra bilen treffer på riktig måte, slik at den blir synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
10 minutter siden, Bøtteknøtte skrev:

Jeg har brukt det til å strikke pannebånd. Er veldig fornøyd 👍🏻

Mange takk! Jeg kommer nok til å kjøpe et par bunter og forsøke :) 

9 minutter siden, FruHudson skrev:

Vet ikke noe om garnet, men det kan være greit å ha i bakhodet at en reflekslue ikke kan erstatte en refleks rundt for eksempel arm eller ankel 100%, på grunn av høydeforskjellen. Er det en høy person som går med luen er det ikke sikkert lyset fra bilen treffer på riktig måte, slik at den blir synlig.

Takk for tilbakemelding. Jeg kjenner til problemstillingen, og har tenkt mer på det som en ekstra sak i tillegg til refleksvest eller -bånd. Vi går dessuten av og til hodelyktturer på skogsstier o.l, og da er også et reflekterende hodeplagg kjekt å ha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med FruHudson, de hadde test i et innslag på nyhetene og representanter fra Trygg Trafikk var tilstede, og bunnlinja var alså, fint og flott det med refleksgarn, men ikke glem å ta på ordentlig refleks, for refleksgarnet virker ikke særlig godt som refleks.

Anonymkode: 5d78f...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket både lue og pannebånd til barn av dette garnet. Det ble både mykt og varmt. Refleksen fungerer vel noe, men det står at den ikke er godkjent. Refleksen blir bare et tillegg til det man allerede har fra før. Ja, garnet er av akryl, men luer og pannebånd vil sjeldent nuppe siden det ikke kommer i kontakt med andre stoffer eller blir gnisset på noen måte vil jeg tro. Her blir luen brukt daglig og den er like fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Bøtteknøtte skrev:

Jeg har brukt det til å strikke pannebånd. Er veldig fornøyd 👍🏻

Jeg har tenkt til å gjøre det samme med det garnet jeg har kjøpt, bare at jeg vil hekle et. Gleder meg til å begynne 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...