AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 hei dere. jeg trenger litt hjelp her. min sønn har bodd i beredskapshjem siden fødsel i mars(ja jeg vet det høres rart ut med beredskapshjem så lenge) og det er jo snart jul nå og skal gå til inkjøp av gave til han. men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. vil jo kjøpe noe symbolsk til han, føler ikke at duplo er "bra" nokk" trenger noen forslag her Anonymkode: 3d0de...df6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Jeg ville kanskje laget noe selv. Mer personlig enn det blir det ikke. Kan du strikke eller har tid til å lære, så er lue med knytting flott. Lue uten knytting river ungen av seg med en gang, så lue med knytting er gull. Kanskje sy kosedyr til ham dersom du har tilgang til symaskin/kan låne. Mine unger liker å leke med noen heklede baller jeg laget. Her er et mønster i tilfelle det kan være aktuelt. Jeg laget uten rasle i midten.http://www.kjaert.no/heklet-ball/ Eller så kan kanskje en eventyr med guttens navn være noe? Jeg har ikke prøvd firma selv men tenker at det kanskje kan høres ut som en god ide. http://www.eventyrboka.no/ Anonymkode: 40492...cf8
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 (endret) Siden det skal være litt symbolsk vil jeg gjerne foreslå et personlig teppe: http://www.pledd.net/personlig-baby-pledd/ Eller et armbånd der man kan gravere inn navnet på barnet (så kan du kanskje gravere inn ditt navn på baksiden av det). Sånn standard sølv-armbånd som mange babyer har. Eventuelt en medaljong med bilder av dere. Kommer mye an på prisklassen du vil ha det i. Jeg ville også ha gitt en ordentlig leke i tillegg til dette. Endret 24. november 2016 av Mrs. Random Nick
atropos Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Siden han er i hjem ser du han kanskje ikke så ofte. Hva om du gir han et bilde av deg (selv om han er så liten at han ikke skjønner greia). Gjerne et bilde der du er sammen med han. I tillegg kan du gi en bamse eller noe annet koselig. Er enig med deg i at duplo er litt upersonlig. (Og litt tidlig å gi)
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 (endret) Siden han er i beredskapshjem, tror jeg også et scrapbook-album med bilder og historier fra deg og da du var liten kanskje vil være fint å få som en slags tilleggspresang. Det ville jeg i så fall laget på den gammeldagse, papirbaserte måten. Da blir det koseligere når han blir større. Der kan du også ha en side med punkter om arvelige sykdommer og allergier i din familie (og i hans fars familie, hvis du vet om det), hvis han ikke skulle komme til å bo med deg senere igjen. Slik informasjon kan komme godt med senere. Du kan kanskje også ta med historien om hvordan du og barnefaren møttes, kanskje bilde av dere etc. Endret 24. november 2016 av Mrs. Random Nick
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå