AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Småbarnsmor til to små. Jeg har mange symptomer på for mye stress. Fysiske, og psykiske symptomer. Det har blitt verre.. Vet ikke hvordan jeg kan kutte ned på stresset, hjelp meg! Går allerede til psykolog, og hun har ingen gode tips som hjelper meg. Ting blir bare verre og verre, har stresset mer etter at minste begynte i barnehagen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Går turer, trener, spiser relativt sunt. Vi deler på å ta barnet om natta (yngste er litt over ett år og våkner fortsatt om natta). Jeg prøver, og prøver, å stresse ned. Kan sette meg ned med hobby helt bevisst for å roe ned, og jeg klarer å roe meg ned. Men fortsatt så kommer kroppen mer flere symptomer på stress. Stresskløe, slitent ansikt, doble hjerteslag, øresus, høyt blodtrykk, dødsangst, skjelvinger. Vurderer nesten å legge meg kl 19 og ikke gjøre noe som helst. Bare skru av hjernen så jeg slipper å bekymre meg for helsen. I går prøvde jeg å legge meg tidlig, klarte ikke, endte opp med at jeg våknet mye om natta. Men kan sove hele netter, og fortsatt er jeg like dårlig. Har vært hos legen, finner ingenting galt på prøvene (annet enn lite jern og mangel på d-vit). Vet ikke mine arme råd. Anonymkode: f02ac...4f3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Prøv å setje deg ned og ikkje gjere noko i det heile tatt. Av og til kan det vere tankekøyr som ligg bak stresset, då hjelper det ikkje så mykje å setje seg ned med ein hobby eller noko ein skal «gjere». Det er sikkert ein god idé å leggje seg tidleg òg, men kanskje 22 er betre enn 19, hehe. Her er nokre fine og veldig enkle pusteøvingar du kan prøve, eg synst dei er veldig avslappande: http://www.nytimes.com/2016/11/09/well/mind/breathe-exhale-repeat-the-benefits-of-controlled-breathing.html?_r=1 Anonymkode: 4b458...ec7 1
Fleur Delacour Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Vil på det sterkeste anbefale deg medisinsk yoga. Ta et kurs som fokuserer på pust og avspenning, det er gull verdt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Sett deg ned en kveld og skriv dagbok. Skriv hva som helst, alle tanker som kommer. Drit i grammatikk og tegnsetting. Bare skriv det ned. Hvis du er redd for at noen kan komme til å lese det, kan du brenne det i peisen. Det hjelper faktisk! Anonymkode: 2354a...e21
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Meditasjon. Anonymkode: 58fd9...082
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå