Tåkedis Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg er litt av en hypokonder og har angst for at jeg kan ha fått blodpropp i ankelen. Er 21 år, ikke-røyker og begynte på Cerazette for første gang sist lørdag, og nå har jeg vage smerter i den ene leggen/ankelen. Den verker litt, føles veldig ut som voksesmerter. Bøyer jeg tærne på begge føtter mot meg og sammenligner kan jeg se og kjenne at muskelen i den indre ankelen er litt hoven på den "vonde" ankelen. Har hatt lignende smerter tidligere uten å vite hva det var, men blir ekstra urolig nå fordi jeg nettopp har begynt på p-piller. Kan det være at den spesifikke muskelen i ankelen har har blitt betent eller noe lignende? Hjelp 😭
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Dette tar du ikke på nett. Er du redd for at du har blodpropp kontakter du legen din. Anonymkode: b13c8...81c 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Gå på legevakten. Ingen kan diagnostisere deg på kg. Helsearbeidere har heller ikke lov på dette forumet å opplyse om at de er helsearbeidere. Anonymkode: b8c4d...104
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 DVT kan gi varierende grad av plager. Ofte vil det syke beinet bli ømt, hovent, rødt og varmt. Smerten er vanligvis ikke sterk, og lindres dersom man sitter med den hovne foten høyt. Muskulaturen kan kjennes litt fastere, og noen ganger blir de overflatiske venene ekstra tydelige og "struttende". I noen tilfeller kan en blodpropp løsne og følge blodstrømmen til lungene og forårsake en blodpropp i lungene, det som kalles lungeemboli. Fra NHI.no. Anonymkode: bcc10...cf2
Teriyaki Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 (endret) Hvorfor ber du sykepleiere om å se hit? Hvis du er redd for blodpropp så er det en sak for legen, ikke sykepleiere. Selv om vi er klar over symptomene så er vi ikke leger og definitivt ikke i stand til å vurdere ut fra en beskrivelse på nett. Endret 23. november 2016 av Teriyaki 1
Honey Dew Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Ingen har lov til å utgi seg for å være helsepersonell her inne. Er du urolig for helsen din, bestiller du deg en legetime
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 En sykepleier har ikke kompetanse til å vurdere om du har blodpropp eller ikke. Ring legen din du. Anonymkode: 9dad1...e38
Sulosi Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 Kjære TS. Jeg må dessverre vise til følgende del av forumets retningslinjer: Sitat Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder hvor tråden omhandler sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer,farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere kompetansen bak rådene som gis, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående når det kan skape en falsk trygghet hvor liv og helse kan stå på spill. Dette betyr at man ikke kan behandle, diagnostisere eller gi råd til våre brukere i kraft av rollen som helsepersonell, men det er tillatt å diskutere selve yrket, retningslinjer, praksis og prosesser innenfor helsesektoren. Tatt i betraktning hvor alvorlig ditt spørsmål er og at det kommer i direkte konflikt med våre regler velger jeg å stenge denne debatten nå og råde deg til å oppsøke sikker kompetent helsehjelp enten hos fastlege eller legevakt. Med hilsen Sulosi, mod.
Fremhevede innlegg