AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Hei. Jeg er ei jente på 20 år ca som har blitt mobbet på slutten av barneskolen, ungdomskolen og videregående skole. Jeg slet veldig psykisk, hadde sterke selvmordstanker og skrev avkjedsbrev og la en plan på det, men familen rundt oppdaget det og ble med meg til legen og henviste meg videre til psykolog. Jeg sjekket akkurat ut en serie på NRK som heter jeg er ikke gal. Og tidligere i dag så jeg helene sjekker inn hos de som er psykisk syke. Så plutselig ut av det blå så begynte jeg å gråte store tårer uten jeg egentlig helt skjønte hvorfor. Ligger det i underbevistheten? Hvorfor begynte jeg å gråte helt ut av det blå? Jeg mener at jeg var jo ikke så syk som de på tv er siden jeg ikke ble lagt inn noen sted, men jeg husker at jeg var sikker på at jeg kom til å skulle bli lagt inn. Noen andre som har slitt psykisk som begynner å reagere sånn som meg om de ser dokumentarer om det? Anonymkode: a2cf0...bbc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Det går sikkert an å kalle det et flash back. Det som skjer er at noe du sanser bringer tilbake minner og følelser fra en vond tid. Det er nettopp derfor det er så viktig med "trigger warnings" når innholdet i f.eks en dokumentar inneholder utløsere. Da har personen - som deg - fått en forvarsel om at her kommer vi til å se noe som det kan være at du reagerer på, så kan du i større grad få en sjanse til å forberede deg selv først - eller velge å ikke se det. Mange går gjennom det samme som deg. Du er ikke unormal. Anonymkode: 548ee...de8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå