:-) anna Skrevet 2. desember 2004 #21 Skrevet 2. desember 2004 Her blir det enkelt. Min er faring er nemlig at når maten kommer på bordet så pynter den opp mye i seg selv, og da trengs det ikke så mye annen pynt på bordet. Så hos oss blir det hvit linduk... det er den eneste som er stor nok til å dekke hele bordet, og vi blir 12 til middag. :-) - Arvet, lekkert porselensservise, - krystallglass og pent bestikk - krystalllysestakene vi fikk til bryllupspresang med vakre lys i... røde antageligvis - fine servietter i samme farge.
tyttebæret Skrevet 2. desember 2004 #22 Skrevet 2. desember 2004 Vi har hgjort litt ulike varianter - men alle er bygget over samme lest. Vi er mange til julemiddag og dekker derfor langbord. Bordet dekkes med hvit damask og hver kuvert får en dekketallerken i tinn. Tallerkenene vi bruker er porsgrunns platinaservise (hvitt med en tynn sølvkant ytterst). Deretter dekkes det med sølv (rådhus med vifte) og med krystallglass for ethvert behov. Serviettene er også av damask med sølvserviettringer - eller vi bruker gulltråd eller noe annet stasj. Midt på bordet står en oppsats vi lager selv av granbar, røde og hvite roser, tulipaner mm. Den står i et sølvfat på stett (rektangulær form). Så setter vi på lysestaker i sølv med hvite lys med sølv eller gull striper i. Noen ganger legger vi på små røde heklehjerter rundt om på duken, eller gullståltråd i korketrekkere eller stjerner. Forretten serveres på glasstallerkner og hovedretten serveres på fat i samme servise som vi dekker med. Av og til bruker vi også speil som vi legger på duken. Det er et høytidelig og vakkert bord!
Cinnamon Skrevet 8. desember 2004 #23 Skrevet 8. desember 2004 Jeg gjør det også veldig enkelt. På hvit damaskduk dekker jeg med finserviset, krystallglass og pent bestikk. Midt på bordet setter jeg et stjerneformet gullfarget keramikkfat. Oppi det plasserer jeg et stort rødt kubbelys og danderer litt pynt rundt. Og selvfølgelig servietter som passer til. That's it!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå