AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Hei! Uka før mensen, uka når jeg har mensen og uka etter mensen har jeg ufattelig sterke smerter i eggstokkene. Uka før mensen er verst (og de to første dagene av mensen), da er det helt utenkelig å ha sex. Bare det å hoste, nyse, tisse eller ha avføring er utrolig smertefullt. Har nesten besvimt under sex av smerter, fordi det gjør så vondt å få noe opp. De to første dagene i mensen er det nesten helt umulig å ha tampong, fordi det er så smertefullt. Noen som vet hva det kommer av? Kjedelig å kunne ha en uke med smertefri sex i måneden, når jeg kun er 17 år. Anonymkode: dba11...aa2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Du anbefales å omgående bli undersøkt for endometriose hos ekspertise på den sykdommen. Har du endometriose, noe jeg tror, vil endometriosevev vokse utenfor livmoren din, og gi deg mer og mer smerter for hver menstruasjon du har. Anonymkode: a43fb...a92
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du anbefales å omgående bli undersøkt for endometriose hos ekspertise på den sykdommen. Har du endometriose, noe jeg tror, vil endometriosevev vokse utenfor livmoren din, og gi deg mer og mer smerter for hver menstruasjon du har. Anonymkode: a43fb...a92 Er egentlig ikke selve menstruasjonsperioden som er problemet, men uka før. Det er et helvete. Jeg klarer såvidt å gå, kan ikke bruke olabukser som presser på magen (så blir joggebukse hele uka), klarer ikke hoste, nyse eller le uten smerter. Sex er helt uaktuelt den uka. Vært hos gynekolog 3 ganger i løpet av sommeren, og ingen finner noe som helst galt. Anonymkode: dba11...aa2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er egentlig ikke selve menstruasjonsperioden som er problemet, men uka før. Det er et helvete. Jeg klarer såvidt å gå, kan ikke bruke olabukser som presser på magen (så blir joggebukse hele uka), klarer ikke hoste, nyse eller le uten smerter. Sex er helt uaktuelt den uka. Vært hos gynekolog 3 ganger i løpet av sommeren, og ingen finner noe som helst galt. Anonymkode: dba11...aa2 Endometriose gir ikke bare smerter undermenstruasjon. Noen får faktisk smerter 24/7, andre får smerter fra eggløsning til dag to/tre med mens, men det typiske er smerter i underlivet som repeterer seg måned etter månedmog gravis blir verre, smerter ved penetrering, smerter ved vannlatning og ved endoemtriose i eller i nærheten av tarm også smerter ved avføring. Det du beskriver er typisk for endometriose. Anonymkode: e90b3...6c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå