AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Hei! Jeg har vurdert legetime i flere år nå faktisk. Og i dag klarte jeg endelig å bestille. Men nå er jeg usikker. Jeg har slitt med konsentrasjonen siden tenårene, og nå som jeg går høyere utdanning sliter jeg med det mer enn noen gang. Så da tenkte jeg jeg skulle til legen å høre hva han syntes... Men nå er jeg så redd for at han ikke skal "finne" noe, eller se noen grunn til å henvise meg videre. Hva om han sier det ikke feiler meg noe annet enn at jeg er lat? Jeg har også dårlig råd, så føles veldig dumt å sløse bort penger også. Hvis jeg hadde hatt vondt i en fot hadde det vært mye lettere, det er så mye mer konkret. Føler meg litt dum som kommer der og med problemer som kanskje er helt vanlige og kunne ha vært fikset med å "skjerpe meg"? Vet ikke helt hva spørsmålet her er, men har noen noen erfaringer med dette? Hvordan blir jeg møtt av legen? Har jeg grunn til å reise til legen? Anonymkode: b3a26...3fb 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Har ikke erfaring med det selv, men når du har tenkt på det selv så lenge tror jeg det er rett. Hvis det ikke feiler deg noe fysisk så vet du det i det minste! Anonymkode: 49adb...074
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaring med det selv, men når du har tenkt på det selv så lenge tror jeg det er rett. Hvis det ikke feiler deg noe fysisk så vet du det i det minste! Anonymkode: 49adb...074 Det er sant. Er det noen som aner noe om hva legen kommer til å si hvis jeg kommer inn og sier at jeg (eller egentlig andre da) mistenker ADHD? Anonymkode: b3a26...3fb
Antoinette Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Ditt spm. er faktisk HELT umulig og svare på, det blir bare synsing.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Er man hos legen med diffuse plager tar de gjerne blod for å se om du har noen mangler i første omgang. De kan spørre om søvn, spisevaner, om man sliter med noe i hverdagen og slikt, som kan oppfattes som bagatellisering, men det er bare sånn de går fram i starten. Her er det viktig å ikke gi etter for å være medgjørlig, hvis du føler at det ligger noe mer bak. Det kan hende du må insistere på videre utredning for adhd, hvis det er det du mistenker at du har. Anonymkode: a08eb...b94
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er man hos legen med diffuse plager tar de gjerne blod for å se om du har noen mangler i første omgang. De kan spørre om søvn, spisevaner, om man sliter med noe i hverdagen og slikt, som kan oppfattes som bagatellisering, men det er bare sånn de går fram i starten. Her er det viktig å ikke gi etter for å være medgjørlig, hvis du føler at det ligger noe mer bak. Det kan hende du må insistere på videre utredning for adhd, hvis det er det du mistenker at du har. Anonymkode: a08eb...b94 Takk for svar! Hun som fikk overbevist meg om å bestille time sa også at jeg burde være bestemt på å be om utredning. Problemet ligger vel i at jeg selv ikke vil tro at jeg kan ha ADHD, men det er altså flere lærere og helsesøster som mener at det kan være det og at jeg derfor burde gå til en lege. Jeg tror liksom ikke helt på at det kan være det jeg har, det virker så alvorlig liksom.. Men nå har jeg egentlig prøvd det meste, og har snakket med mange rådgivere, gått på kurs i studieteknikk osv så er kanskje riktig steg å ta. Vanskelig å være bestemt på det når jeg ikke klarer å tro på det selv, hehe. Er også en person som veldig lett gir etter og tror på autoriteter så er redd jeg blir "medgjørlig".. Anonymkode: b3a26...3fb
Honey Dew Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Det er ingenting å lure på. Gå til den timen. Det er alltid godt å få en sjekk. Feiler det deg noe, får du behandling. Hvis du er frisk, kan du glede deg over det 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå