Gå til innhold

MD formulations (Hud produkter ansikt)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har prøvd noe fra MD formulations? Hva syns dere om det? Skal visst være bra, mot arr å sånt... Kjempedyre produkter da.. Jeg har VitAplus clearing complex (against problem prone skin) men min hud tørker ut sånn at jeg får skikkelige "rive-av-hud"...hm...er det bra da? vet ikke hva mer jeg skal skrive.. skriv det dere vet om dette da vel..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MD Formulations er bra hvis du bruker det etter råd fra hudpleier. Eksprimentering på egenhånd kan få stygge konsekvenser,...

Mamma brukte MD F mot kviser for noen år siden, det er det eneste som har hjulpet henne (hvis man ser bort ifra roaccutan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøper M D formulations på essentialdayspa.com MYE billigere .feks øyenkremen ca 150 kr ,hos hudpleier nesten 700 kr. bruker facial lotion for kombinasjonshud løser opp sorte prikker og renser med glycolsyre kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
. Jeg har VitAplus clearing complex (against problem prone skin) men min hud tørker ut sånn at jeg får skikkelige "rive-av-hud".

Det er fordi det er produkter som kun er ment for lokalbehandling i en kort periode, ellers blir det for sterkt for huden din. Jeg har selv samme produktet, og bruker det maks tre netter på rad, og bare på det området der jeg har en tendens til å få vonde kuler, på haken. I tillegg bruker jeg masse fuktighetskrem.

Produkter med fruktsyrer bør brukes etter råd fra hudpleier, fordi huden kan bli tynn, sår og ømfintlig av det. Men brukt på riktig måte, funker det.

Øyenkremen er kjempebra! :) (den som heter Antioxidant Hydrating Eyecream).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å hjelp...ble skremt her nå :sjokkert: Jeg har begynt å bruke MD F ( facial cleanser ) pga sett så mye positivt om den her på kg. Har brukt 3 uker nå. Skal jeg slutte med den? Bør jeg snakke med hudlege først? :roll:

Jeg bruker den mest fordi jeg har kviser og fett hud ( men av og til også veldig tørr...flasser liksom etter vask )

Clea nevnte om stgge konsekvenser, tør jeg spørre hva stygge? Huden helt ødelagt? Mer kviser? :cry: :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Du kan tørke ut huden pga syrene (glykolsyre) den inneholder. Over tid kan nok huden bli tynnere og rød, men det er viktig å lese signalene til huden.

Nå er ikke rensen det sterkeste, siden den skylles av, men siden du har fått tørrere hud, er det kanskje greit å ta en liten pause? Hudlege er ikke nødvendig så lenge problemene går tilbake av seg selv. Snakk med hudpleier, og IKKE EKSPERIMENTER MED FRUKTSYRER PÅ EGENHÅND!!!

I tillegg kan du bli solsensitiv, dvs få pigmentflekker og bli brent, så solarium er 100% forbudt så lenge du bruker fruktsyrer. Hvis du er i vanlig sol (=sommer), må du bruke minimum faktor 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...