Gå til innhold

schizo affektiv..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her med denne diagnosen som kan fortelle litt om hvordan dere har det?

Jeg er diagnostiset med bipolar 1 med psykose, men nå lurer psykologen på DPS på om jeg har noe mer, fordi jeg har så mye psykoser. Jeg synes det er skremmende, men jeg vet at jeg bare har bipolar!! Jeg synes bare jeg har vært psykotisk når jeg har vært manisk...men da har jeg vært dypt inni det..

Men han mener symptomer jeg har ellers er psykosenære... Men det mener ikke jeg. Han spurte om jeg var paranoid, noe jeg ikke er, jeg er jo naiv. Men jeg kjenner liksom av hjernen ligger smadret inni skallen og vibrerer og det mener han er psykosenært.Ellers sliter jeg med å komme meg i dusjen og pusse tennene... gjør ingenting om dagene...

Anonymkode: 0ca78...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal stole på psykologen. Med psykosenær mener han kanskje bare mindre, kroniske hallusinasjoner, som det du selv beskriver her (at hjernen vibrerer inni hodet).

Anonymkode: 91fac...53d

• Liker 1
Skrevet

Ja, stol på psykologen. Uansett vil behandlinga neppe vere veldig ulik. Og uansett om det er bipolar lidelse eller ikkje vil tilskot av antipsykotika kunne hjelpe i enkelte tilfelle. Så det har ikkje så mykje å seie kva dei kallar det, så lenge du blir betre og får god behandling. Ein psykose er grunnleggjande sett uttrykk for at ein ikkje har det godt. Dersom du får hjelp til å få det betre, vil du kunne få psykose sjeldnare og lære å meistre dei betre. Får du god psykologisk behandling? Det verkar som du slit litt med kvardagen, kanskje du kan ta dette opp med psykologen og be om eit opplegg for ferdigheitsmeistring? Lukke til!

Anonymkode: 7d525...948

Skrevet

Kaos i hjernen ble bedre etter at jeg masserte og vridde på nakken slik en video på nettet viste man skulle gjøre ved stiv nakke. Kanskje var det rent somatisk. Eller så har det hjulpet etter at jeg økte abilify til 20 mg

Anonymkode: 0ca78...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...