AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 skal forsøke holde meg kort typen og jeg har vært sammen i et halvt år, og har det supert sammen. jeg har ikke betvilt et eneste sekund at han elsker meg, han er virkelig takknemlig for å ha meg i livet sitt. men man unngår vel likevel ikke den ekle følelsen. greia er at jeg stoler ikke på noe annet kvinnemenneske, hvert fall ikke dette. i over ti år har han kjent henne. de bodde i samme hybelhus, og da lå de sammen iblant. da han flyttet mange mil vekk, til der jeg bor, ble kontakten litt mindre. i alle årene etter, ca sju år, traffes de kun en gang, for to år siden. de hadde lå ikke sammen da, hun hadde kjæreste, men dagen etter skrev hun at hun angret på at de ikke lå sammen på meldinger, og de sex-teksta hverandre vilt. igjen ble kontakten litt mindre, og etter dette har det egenltilg gått mest i litt snapchatting, liking av bilder på insta, og hjertesmileys på profilbilder av hverandre, senest i januar i år av sistnevnte. i mars traff jeg og typen hverandre. det var etter å for gøy ha gått inn på hverandres fb-profiler og skrollet år og år tilbake for å erte hverandre, at jeg la merke til at denne jenta skilte seg ut, hun hadde skrevet mye kommentarer og veggmeldinger gjennom årene. da jeg senere den sommeren så henne på snapchatten hans, spurte jeg han om henne, og fikk vite alt, ærlige svar. men nå var de "egentlig bare venner". jeg gjorde det klart at jeg ville ikke at han skulle være venner med henne heller, at det f.eks. er uaktuelt for meg om de skulle treffes. han var enig, men hun er jo fremdeles i sosiale medier. for to dager siden likte han en selfie av henne. og hun tar kontakt med han en del. det er på snapchat, i chatfunksjonen. han viser meg hver gang når jeg er der, det går i kjæledyrsnakk egentlig. jaja. men så sendte han meg i går en skjermdump til meg, for jeg er i en annen by, av noe hun skrev til han da. "må bare si at du har funnet deg en jævlig pen kjæreste og at du ser ut til å behandle henne jævlig bra. jokes on me <3 ". han svarte: "ho e det takk". og ho med masse hjertesmiley, kronesmiley osv. Hans intensjon med meldinga var å vise meg at hun synes jeg er fin, at det var en hyggelig melding, men er det bare meg som ser det helt motsatt? jeg ser masse skryt av han, og det der jokes on me-greiene gjorde ikke tingene noe bedre. Jeg tenker at selv om de aldri var sammen (han har kun hatt to kjærster før meg, for typ ti år siden), så har de en lang historie, de har hatt lyst på hverandre, og hun har åpenbart enda lyst på han. er det for galt av meg å igjen ta henne opp som tema, denne gangen kreve at hun slettes fra snap og insta? facebook er nå så, jeg har mye rare folk der, men jeg tenker at disse tjenestene viser ditt daglige liv, din hverdag, du deler det med dem selv om de omså bare ser storyen. de var ikke sammen, men det kan vel kalles farlig nær. jeg stoler ikke på henne og forstår ikke hvorfor hun skal være der. hvordan kan jeg eventuelt ta det opp? andre ting jeg liker dårlig, er at hun er litt sånn "her er jeg". ikke bare bruker hun kun chattefunksjonen på snap nesten, hun tok å likte et gammelt bilde av meg en random dag... føler at hun vil jeg skal legge merke til henne. Anonymkode: 6301c...c2e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Du overanalyserer og tolker. Din kjæreste viser deg meldinger OG er ærlig om denne jenten. Ta det for det, og sett pris på han. Det vil alltid være jenter som har lyst på samme gutten som du er sammen med, men han er sammen med deg. La det gå du Anonymkode: 7fca5...c7e 12
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Personlig så syns jeg ikke du har rett til å be han om å kutte ut venner, uavhengig kjønn, da i dette tilfellet dreier det seg om en jente han har kjent i lang tid før du kom inn i bildet. Du sier at du stoler på ham, men ikke andre kvinner. Det er tull. Om du hadde stolt på ham så hadde det heller ikke brydd deg at han har andre jentevenner. Dere har vært sammen i 6 mnd, og om du allerede nå begynner å vise kontrollerende tendenser så kan jeg garantere deg at han ikke vil holde ut med deg i lengden. De ordentlige guttene/mannfolka oppfører seg ordentlig. Jeg har vært sammen med typen min i snart 8 år, og jeg vet at han er en veldig attraktiv mann, men har null problemer med at han har jentevenner eller drar på byen med dem uten meg for den saks skyld, fordi jeg vet at han aldri gjør noe dumt og kommer hjem til meg rett etterpå. Det har skjedd EN gang på fest at en jente kysset ham på munnen, han var stup dritings og husker lite, jeg blir jo ikke sur på han for det. Jeg dro vekk damen og sa finn deg din egen mann, og det var det. Her sier også venninnen at han har funnet seg en pen kjæreste, og virker mer som hun prøver å si at "jeg var ikke bra nok" enn å indikere at du ikke er så pen. Jeg syns du legger for mye i det. Om ikke han er ute og henger og slenger hele tiden, snakker med hundre og ørten andre jenter 24/7, så ville jeg ikke lagt for mye i det. Ikke skyv vekk det du selv sier her er at godt forhold fordi du ikke klarer å stole nok på deg selv eller ham. Anonymkode: 8677b...ca9 4
-Skylar Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Skjønner at du får en litt ekkel følelse, men kjæresten din virker å oppføre seg eksemplarisk. At han er enig i at de ikke skal møtes syns jeg viser stor velvilje ovenfor deg. Om det plager deg veldig syns jeg du burde snakke med ham om nettopp det, og eventuelt foreslå at han ikke selv tar kontakt med henne. Men å be ham om å slette henne syns jeg kanskje blir litt mye og kontrollerende. Husk å berømme ham for hvor ærlig han er når du tar det opp!
Gjest Coolaid Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: skal forsøke holde meg kort typen og jeg har vært sammen i et halvt år, og har det supert sammen. jeg har ikke betvilt et eneste sekund at han elsker meg, han er virkelig takknemlig for å ha meg i livet sitt. men man unngår vel likevel ikke den ekle følelsen. greia er at jeg stoler ikke på noe annet kvinnemenneske, hvert fall ikke dette. i over ti år har han kjent henne. de bodde i samme hybelhus, og da lå de sammen iblant. da han flyttet mange mil vekk, til der jeg bor, ble kontakten litt mindre. i alle årene etter, ca sju år, traffes de kun en gang, for to år siden. de hadde lå ikke sammen da, hun hadde kjæreste, men dagen etter skrev hun at hun angret på at de ikke lå sammen på meldinger, og de sex-teksta hverandre vilt. igjen ble kontakten litt mindre, og etter dette har det egenltilg gått mest i litt snapchatting, liking av bilder på insta, og hjertesmileys på profilbilder av hverandre, senest i januar i år av sistnevnte. i mars traff jeg og typen hverandre. det var etter å for gøy ha gått inn på hverandres fb-profiler og skrollet år og år tilbake for å erte hverandre, at jeg la merke til at denne jenta skilte seg ut, hun hadde skrevet mye kommentarer og veggmeldinger gjennom årene. da jeg senere den sommeren så henne på snapchatten hans, spurte jeg han om henne, og fikk vite alt, ærlige svar. men nå var de "egentlig bare venner". jeg gjorde det klart at jeg ville ikke at han skulle være venner med henne heller, at det f.eks. er uaktuelt for meg om de skulle treffes. han var enig, men hun er jo fremdeles i sosiale medier. for to dager siden likte han en selfie av henne. og hun tar kontakt med han en del. det er på snapchat, i chatfunksjonen. han viser meg hver gang når jeg er der, det går i kjæledyrsnakk egentlig. jaja. men så sendte han meg i går en skjermdump til meg, for jeg er i en annen by, av noe hun skrev til han da. "må bare si at du har funnet deg en jævlig pen kjæreste og at du ser ut til å behandle henne jævlig bra. jokes on me <3 ". han svarte: "ho e det takk". og ho med masse hjertesmiley, kronesmiley osv. Hans intensjon med meldinga var å vise meg at hun synes jeg er fin, at det var en hyggelig melding, men er det bare meg som ser det helt motsatt? jeg ser masse skryt av han, og det der jokes on me-greiene gjorde ikke tingene noe bedre. Jeg tenker at selv om de aldri var sammen (han har kun hatt to kjærster før meg, for typ ti år siden), så har de en lang historie, de har hatt lyst på hverandre, og hun har åpenbart enda lyst på han. er det for galt av meg å igjen ta henne opp som tema, denne gangen kreve at hun slettes fra snap og insta? facebook er nå så, jeg har mye rare folk der, men jeg tenker at disse tjenestene viser ditt daglige liv, din hverdag, du deler det med dem selv om de omså bare ser storyen. de var ikke sammen, men det kan vel kalles farlig nær. jeg stoler ikke på henne og forstår ikke hvorfor hun skal være der. hvordan kan jeg eventuelt ta det opp? andre ting jeg liker dårlig, er at hun er litt sånn "her er jeg". ikke bare bruker hun kun chattefunksjonen på snap nesten, hun tok å likte et gammelt bilde av meg en random dag... føler at hun vil jeg skal legge merke til henne. Anonymkode: 6301c...c2e Du kan ikke, og bør ikke kreve at han sletter henne eller kutter kontakt. Det du kan gjøre er å spørre om han kan slette henne fordi du har problemer med det og at det ville bety noe for deg. Fortell ham at det er du som er usikker og utrygg, og du er klar over at det er litt urimelig å spørre om dette. Er han glad i deg er dette en lite sak for ham å gjøre.
Gjest Lykke_ Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 For meg virker det som kjæresten din har fortalt deg litt mer enn nødvendig om denne jenta og det er ikke rart at du blir usikker, det hadde jeg blitt selv. Folk kan si hva dem vil, men jeg tror det er svært få som hadde likt at kjæresten har kontakt med en de har hatt sex med ( med mindre det har kommet barn ut av sexen såklart ). Kan jeg spørre om du også har kontakt med en du tidligere har hatt sex med? På Snapchat osv? Det virker ikke som kjæresten din er intressert i henne, men jeg får inntrykk av at hun er intressert. Jeg tviler på at kjæresten din hadde likt det hvis han var i dine sko og du var den som fikk oppmerksomhet fra en du tidligere har hatt sex med.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, Lykke_ skrev: For meg virker det som kjæresten din har fortalt deg litt mer enn nødvendig om denne jenta og det er ikke rart at du blir usikker, det hadde jeg blitt selv. Folk kan si hva dem vil, men jeg tror det er svært få som hadde likt at kjæresten har kontakt med en de har hatt sex med ( med mindre det har kommet barn ut av sexen såklart ). Kan jeg spørre om du også har kontakt med en du tidligere har hatt sex med? På Snapchat osv? Det virker ikke som kjæresten din er intressert i henne, men jeg får inntrykk av at hun er intressert. Jeg tviler på at kjæresten din hadde likt det hvis han var i dine sko og du var den som fikk oppmerksomhet fra en du tidligere har hatt sex med. Takk. jeg er en del yngre enn han, og har hatt ett langt, langt, forhold før han, så jeg har bare hatt sex med en person tidligere, jeg. han slo jeg opp med, han hadde ikke snap. han har blokket meg fra facebook fordi han (enda) er sint og såret. men jeg hadde uansett ikke villet ha kontakt med han, vi er ferdige. så situasjonen er litt annen, jeg har ikke hatt sex med noen jeg ikke har vært sammen med. han har det, sikkert en del, antallet vil jeg ikke vite. jeg er fornøyd med at han slo seg til ro med meg, det har ikke akkurat manglet tilbud på han. Anonymkode: 6301c...c2e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 De to har en fortid, og jeg syns det er unødvendig av henne å opprettholde kontakt nå som han har deg. For hun har igrunn ikke gitt slipp på han. Mitt råd vil være å spørre han hvordan han ser på situasjonen og snu det litt med et spm om hva han hadde tenkt og følt om det var du som hadde en slik venn og den fortiden. Han behøver ikke å ha noen intensjoner om noe med henne, men han bør forstå at denne situasjonen kan lage problemer mellom dere to på sikt. Og hennes intensjoner? Det vet bare hun. Dere må uansett prate om det, ellers risikerer du at det gnager mer på deg enn det trenger. Anonymkode: 52437...6d0 2
Gjest Lykke_ Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. jeg er en del yngre enn han, og har hatt ett langt, langt, forhold før han, så jeg har bare hatt sex med en person tidligere, jeg. han slo jeg opp med, han hadde ikke snap. han har blokket meg fra facebook fordi han (enda) er sint og såret. men jeg hadde uansett ikke villet ha kontakt med han, vi er ferdige. så situasjonen er litt annen, jeg har ikke hatt sex med noen jeg ikke har vært sammen med. han har det, sikkert en del, antallet vil jeg ikke vite. jeg er fornøyd med at han slo seg til ro med meg, det har ikke akkurat manglet tilbud på han. Anonymkode: 6301c...c2e Det at du ikke vil vite antallet tenker jeg er lurt. For det første er det uvesentlig hvor mange han har hatt sex med og det er helt unyttig informasjon å ha. Skjønner godt hvis det føles sårt å tenke på at han har hatt sex med andre, men trøst deg med at det funket jo tydeligvis ikke med noen av disse jentene, for han er jo ikke sammen med noen av disse idag. Men han er sammen med DEG. Og det er kun deg han har sex med nå. Det at du har sex med så få burde du være stolt av. Vi er mange som gjerne skulle ha ligget med færre enn hva vi har gjort. Hvertfall hvis jeg snakker for min del. Du skriver at det ikke mangler på tilbud på han. Jeg får inntrykk av at du kanskje ser på kjæresten din som mer "ettertraktet" enn deg og dette skyldes nok dårlig selvtillit. Jeg tror du har lave tanker om deg selv og ikke ser deg selv som så fin du faktisk er. Du forteller at eksen din ble dypt såret da det ble slutt og det var jo fordi han ikke ville miste deg. I tillegg kommenterte denne Snapchat jenta at du er pen. Ta til deg det komplimentet, men ellers når det gjelder henne er mitt råd: Blås i henne, hun hører til fortiden og er historie, det er du som er sammen med kjæresten din NÅ og som har en fremtid med han.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 Når man er seriøs med en person så synes jeg personlig at kontakt med ex ligg osv er en selvfølge uansett hvor lenge man måtte kjent vedkommende. Anonymkode: a05f9...c06
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når man er seriøs med en person så synes jeg personlig at kontakt med ex ligg osv er en selvfølge uansett hvor lenge man måtte kjent vedkommende. Anonymkode: a05f9...c06 Gikk litt fort i svingene her ;-) er en selvfølge at kuttes ut! Anonymkode: a05f9...c06 1
Inwe Skrevet 23. november 2016 #12 Skrevet 23. november 2016 Jeg reagerer først og fremst på jeg stoler på kjæresten min, men ikke på henne. Hva mener du kan skje når kjæresten din ikke er med på det? Jeg føler man aldri har rett til å kreve at partneren sletter noen, men jeg ser følelsen du sitter med. Kjæresten min flørtet også mye med en jente før vi møttes (og også etter han møtte meg, men det ikke var gitt at det var oss). Jeg ble ganske letta da han sa hun hadde slettet han fra snap da han aldri sendte noe/svarte hun lenger. Jeg skulle vel ønske han slettet henne selv, men jeg kan ikke bestemme hvem han skal ha kontakt med.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #13 Skrevet 23. november 2016 7 timer siden, Coolaid skrev: Du kan ikke, og bør ikke kreve at han sletter henne eller kutter kontakt. Det du kan gjøre er å spørre om han kan slette henne fordi du har problemer med det og at det ville bety noe for deg. Fortell ham at det er du som er usikker og utrygg, og du er klar over at det er litt urimelig å spørre om dette. Er han glad i deg er dette en lite sak for ham å gjøre. Bullshit. Hvis en kjæreste jeg hadde vært sammen med i 6 mnd hadde forventet at jeg skulle sluttet å være venner med veninner jeg har hatt lengre før jeg møtte hun så hadde nok ikke forholdet hatt noe serlig å gå på, så dette er faktisk en ganske "big deal" og ikke bare "ja selvsagt skal jeg slutte å være med vennene mine hvis du vil det, kjære". Anonymkode: 2c53f...d91
Gjest Coolaid Skrevet 23. november 2016 #14 Skrevet 23. november 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bullshit. Hvis en kjæreste jeg hadde vært sammen med i 6 mnd hadde forventet at jeg skulle sluttet å være venner med veninner jeg har hatt lengre før jeg møtte hun så hadde nok ikke forholdet hatt noe serlig å gå på, så dette er faktisk en ganske "big deal" og ikke bare "ja selvsagt skal jeg slutte å være med vennene mine hvis du vil det, kjære". Anonymkode: 2c53f...d91 Les innlegget mitt. "Du kan spørre, ikke kreve"......var essensen i det jeg skrev. Og så er vi ikke alle like storhjertet heller, det bør man finne ut selv. Dette handler i stor grad om å se litt lengre enn seg selv og bry seg om følelsene til en man er glad i.
Gjest O.G. Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 Denne fyren skulle ikke ha snakket med deg om gamle ligg.
Forundret.. Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 Ber du ham om å slette henne så tror jeg du driter deg ut. Godta at de har deres fortid, la fortid være fortid. Det er jo ingenting som tilsier at han er av den utro typen. Som hun skrev; Du ser ut til å behandle henne jævlig bra.. Med det så tolker jeg det som om at hun overhode ikke har fått den responsen av ham som hun fikk før du kom inn i bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #17 Skrevet 23. november 2016 12 minutter siden, Coolaid skrev: Les innlegget mitt. "Du kan spørre, ikke kreve"......var essensen i det jeg skrev. Og så er vi ikke alle like storhjertet heller, det bør man finne ut selv. Dette handler i stor grad om å se litt lengre enn seg selv og bry seg om følelsene til en man er glad i. Men om du leser ditt eget innlegg så sier du "Er han glad i deg er dette en lite sak for ham å gjøre " så ved andre ord så sier du at han ikke er glad i henne eller er noe tess om han ikke er villig til å gi opp vennene sine. Dette gjør da dette spørsmålet ikke til et egentlig spørsmål, men til et krav. Anonymkode: 2c53f...d91 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #18 Skrevet 23. november 2016 Ikke fucking opp en god mann med din sjalusi og overtenking. Da burde du heller holde deg singel Anonymkode: 42966...7c7
Gjest Coolaid Skrevet 23. november 2016 #19 Skrevet 23. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om du leser ditt eget innlegg så sier du "Er han glad i deg er dette en lite sak for ham å gjøre " så ved andre ord så sier du at han ikke er glad i henne eller er noe tess om han ikke er villig til å gi opp vennene sine. Dette gjør da dette spørsmålet ikke til et egentlig spørsmål, men til et krav. Anonymkode: 2c53f...d91 Her handler det da ikke om å "gi opp vennene sine"....... Her handler det om å kutte kontakten med en eks kjæreste/sexpartner. Alle forstår at å opprettholde kontakt med eks et eller annet kan påføre utrygghet og sjalusi. Det blir en avregning om hva som er viktigst.... den nåværende kjæresten eller eksen?
Anonym90059005 Skrevet 23. november 2016 #20 Skrevet 23. november 2016 Er det bare jeg som leser dette som at ts må være helt manisk opptatt av denne jenta? Du har altså vært med typen din i 6mnd, men kjenner til absolutt alle detaljer i deres 10 års bekjentskap. Han må jo være dritt lei av at du graver og spør om hver minste detalj? Du fremstår utrolig usikker. Dette er altså en bekjent han har sett 1 gang siste 7 årene!!! Hvor mye er det egentlig å bekymre seg for her? I tillegg føler tydeligvis han på din usikkerhet, eventuelt har meldeplikt overfor deg, siden han viser deg alt hun skriver til han uoppfordret. Dette fremstår ikke veldig sunt og tillitsfullt, og jeg syns igrunn du egentlig bør roe deg ned et par hakk... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå