sjokoladeelskeren Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Heihei! Hvor mye mat er egentlig normalt å få i seg i løpet av en dag? Hva har du spist i dag for eksempel? Jeg har fått høre så mange ganger at jeg spiser så lite, jeg gjør kanskje det men vet ikke helt hva som er passe.
vscare Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Det varierer noe helt vanvittig fra dag til dag fordi jeg aldri står opp og legger meg til samme tid hver dag hahah, men i dag har for så vidt vært ganske "gjennomsnittlig" med tanke på matinntak, så: - Frokost var 1 omelett laget av to egg med fire skiver tomat oppå + to knekkebrød med litt smør - Lunsj ble BigBite fordi jeg var i byen lenge pga. diverse avtaler og ærender, men vanligvis blir det en liten salat eller 2-3 brødskiver eller 2 små baguetter eller liknende - Middag ble en stor porsjon stekt ris (vil tro den bestod av ca. 2/3 av en kyllingfilet, 1 1/2 egg, 2 dl ris, samt litt diverse smågrønnsaker) Blir nok ikke kvelds i dag fordi middagen ble så sen, men vanligvis blir det noe i samme dur som lunsj, eventuelt bare en yogurt eller en banan hvis jeg ikke er spesielt sulten
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 I dag har jeg spist to skiver med eggerøre og en tacolefse med kjøttdeig, rømme og salat. Får også høre at jeg spiser for lite.. Så henger meg på. Anonymkode: da982...cca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #4 Skrevet 22. november 2016 Frokost: En brødskive med pålegg. Lunsj: To brødskiver med pålegg Middag: Risengrynsgrøt med sukker, kanel og fårepølse. Etter: Sjokolade og 3 klementiner. Kvelds: Lager enten omelett eller gryterett. Anonymkode: 8d2ac...e27
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #5 Skrevet 22. november 2016 I dag har jeg trykket i meg: 3 store skiver hjemmebakt, grovt rugbrød bakt med surdeig og haugevis med frø. En med Norzola og en med leverpostei. 1 gulrot, en stor håndfull cherrytomater, en håndfull sukkerterter, 1 skyr med rød appelsin og 2 pizzabiter (pizzaen var middag i kveld, siste restene fra lørdag), og akkurat nå en liten skål Sørlandschips Det var alt Anonymkode: c7cdc...47a
Fredsmegleren Skrevet 22. november 2016 #6 Skrevet 22. november 2016 Frokost: To gigantiske skiver grovt brød med avokado, rødløk + litt mer, og en appelsin Lunsj: Stir fry med 2 paprika, vårløk, hodekål, sopp, en halv boks kikerter, sriracha saus, masse nudler Middag: Hamburger med oumph, søtpotetfries, salat og tomat Kvelds/snacks: 3 klementiner
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #7 Skrevet 22. november 2016 Idag har jeg spist forholdsvis lite. To lomper med litt kyllingsalat og grønn salat i. To lett yoghurt med 54 kcal hver. Et glass rødvin. En porsjon kjøtt suppe og 6 (!) Flatbrød med smør Noen biter krokanrull Anonymkode: ca8fc...75d
Puny Skrevet 22. november 2016 #8 Skrevet 22. november 2016 I dag har jeg vært skikkelig dårlig på å spise. Har dårlig matlyst pga. Graviditet, men: frokost: to rå egg vispet sammen i et glass ( hadde glemt å lage kjøleskapsgrøt) lunsj: grønn salat snack: en neve nøtter og en banan middag: 3 kjøttkaker, litt kålstuing og to mandelpoteter +masse te. det er litt lite for min del og i morgen blir det skjerpings...
belle_ Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 I dag har jeg spist: Frokost: 40 g Havregryn med skummelt melk og litt syltetøy på. Lunsj: 2 knekkebrød med smør og skinke, og en liten yoplait yoghurt. Middag: Nudler, kylling og grønnsaker med siracha og hoisin (type wok). Kvelds: En smoothie av bringebær og jordbær med litt vaniljekesam og to knekkebrød med ost og smør. Dette er vel en helt normal dag for meg, hverken for lite eller for mye tror jeg? Er ikke sulten i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Frokost: to grovbrødskiver med masse pålegg, litt frukt Middag: pasta, med masse grønnsaker, laks og fløte. Dessert: pistasjis, nam! Kvelds: 3 skiver og en youghurt. (Helt normalt for meg) Anonymkode: 36635...824
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 Jeg synes man skal være forsiktig med å sammenligne sitt eget matinntak med andre. Normalområdet er stort, så det er ikke et entydig svar på det du spør om. Jeg synes også man skal være forsiktig med å kommentere andres matinntak. I hvilken sammenheng har du fått kommentarer på dette? Det viktigste du bør spørre deg selv om er om vekten din er innenfor normalområdet, om matinntaket ditt har endret seg, hvordan energinivået ditt er og om du spiser deg mett/ikke går sulten. Anonymkode: 62d8b...adc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå