Gå til innhold

alkoholisert onkel som ringer flere ganger i uken

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har en onkel som ringer meg altfor ofte og jeg kjenner det sliter meg ut at jeg må forholde meg til det. han bor alene og har ikke så mange å snakke med. ( resten av slekten svarer nok ikke ) Han har vært i et forhold i 4-5 år, og da har det vært rolig, nå er det i gang igjen og jeg blir psykisk uvel av det. klarer å la vare å svare en gang eller to, men sliter da med dårlig samvittighet og irritasjonen over at jrg må forholde meg til han uansett om jeg svarer eller ikke. hvordan kan jeg komme  meg ut av dette? noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: ff2c5...935

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ham når du vet han er edru. Så sier du at du gjerne vil snakke med ham når han ikke har drukket, men be ham slutte å ringe når han har drukket. 

• Liker 1
Skrevet

Kutt kontakten med ham.

Anonymkode: bbdcd...57b

Skrevet (endret)
18 minutter siden, exictence skrev:

Ring ham når du vet han er edru. Så sier du at du gjerne vil snakke med ham når han ikke har drukket, men be ham slutte å ringe når han har drukket. 

Endret av bettsa
  • Liker 1
Skrevet

vet ikke om jeg har hjerte til å kutte kontakten, kanskje derfor han ringer meg og ikke resten av famillien vil jrg tro. han vet jeg svarer eller ringer tilbake. det vet han å utnytte. gir man lillefingeren tar de alt. men så har man jo lyst å vise litt medfølelse også, men d sliter  på meg at han ringer så ofte. han er ikke ufin, men det er nok for meg at det blir så mye mas... akkurat nå har jeg lyst til å blokke tlf nr hans for en stund... sånn at jrg kan bestemme når jeg vil snakke med ham. er det ok å gjøre? 

Skrevet
5 minutter siden, bettsa skrev:

Det står ikke skrevet at han drikker?

ts her, jo det står i overskriften... han drikker ja.... er ofte i godt humør, men kan også være sykt nedfor og da har han ofte havnet inn på sykehus. de finner ingenting, det er psykisk... slitsomt å forholde seg til. 

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. Jeg snakker ikke til min svigerfar, og nå orker jeg ikke se han mer. Slutt på søndagsmiddager med han og svigermor. :( Det er han som velger å drikke og det ønsker jeg ikke skal gå ut over meg. Siste var å sitte å kaste opp ved bordet. :(

Anonymkode: 26595...466

Skrevet

Enig i at du burde ringe når han er edru. Da kan du si at det er veldig hyggelig at dere har kontakt og snakker sammen, men at du føler det blir i overkant mye. Foreslå at du kan være den som ringer, kanskje? Om ikke han respekterer det, så før du helt enkelt la være å svare.

Skrevet

Om du i det heletatt vil ha kontakt , hva med : du onkel Nils, jeg har så mye å å gjøre nå jeg. det er så stress med det og det og det. Og da blir det ikke helt at jeg er helt til stede når jeg snakker med folk i telefonen for jeg er ofte så opptatt. Men du, jeg tankte. kan ikke du og jeg innføre en telefondag/tid. For da kan jeg sette av tid til det og sette meg ned og så får vi snakket med ordentlig liksom. Hva med hver mandag kl 17. Så koker jeg meg en kaffe først og tar en pause fra alt som må gjøres. Det hadde vært så innmari fint om du syns det var greit vi gjør det sånn. For er så stressa vet du. Gjort det sånn med flere andre også.

Ringer han eller er det jo å ikke svare eller kort: hei du på vei ut av butikken jeg og må... noe.. snakkes mandag da, Nils.

Lov med litt hvite løgner. Opp til deg om du vil ha ham i livet ditt. Bare du vet hvor belastende dette er for deg. Men kanskje det blir bedre om du setter noen grenser og får ting under kontroll.

Anonymkode: 5bfff...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...