Gå til innhold

Navn til jentebaby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg får ei litta tulle i slutten av april og har en laaang liste med jentenavn, men sliter med å bestemme meg. Jeg har foreløpig god tid, I know. Men plutselig er a her.

Jeg lurer derfor på om det er noen som har innspill til de forskjellige navnene mine, som kanskje gjør det enklere for meg å velge: 

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signe, Selma og Vilje er vakre navn som ikke er for vanlige. Har du vurdert Alva? 

• Liker 1
Skrevet

Personlig ville jeg venta til arvingen er født før jeg bestemte meg helt og holdent.

Bare tenk om du hadde bestemt at hun skulle hete Tuva så var det en Elma som ville si "hei verden" 

• Liker 1
Skrevet

Ville valgt et som også gikk internasjonalt.

Anonymkode: f5916...ba8

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Mathilde eller Milla ville jeg valgt :)

Skrevet

Jeg ville lagt vekt på at det var en kvinne jeg skulle navngi. Men samtlige navn du nevner er godt representert i barnehagen og skolen her omkring. Av de du nevner ville jeg valgt Tuva eller Åsa. 

Anonymkode: c9d94...441

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Ulldottir skrev:

Vilma

-litt for flintstones
Klara

-litt for donald
Karla

-aldri hørt om. 
Kajsa

-litt sukkersøtt
Signe

-bortskjemt jente/gammel dame
Selma
Elma

-begge høres ut som en salve.
Milla

-forkortelse på Camilla. fineste er å hete Camilla og ha Milla som kallenavn, isåfall. 
Linnea

-fint navn, mange som heter det, og det er vanlig.samtidig som det er veldig søtt.
Lotta

-i bråkmakergata. Men fint navn når man blir vant til det. 
Åsa

-for meg er dette et stedsnavn. 
Tuva

-veldig fint og veldig søtt. 
Ellie

-nei.
Vilje

-nei. viljestyrke. 
Vilde

-veldig fint og søtt. var veldig mange som forbandt det med hotell Cæsar i mange år, men etter mange begynte å hete det, er det veldig søtt.
Mathilde

-litt søtt. høres litt hardt ut.

Anonymkode: 26123...d88

Skrevet

Vilde, Vilma eller Tuva :)

Anonymkode: 78c29...b16

Skrevet
6 timer siden, Ulldottir skrev:

Hei,

Jeg får ei litta tulle i slutten av april og har en laaang liste med jentenavn, men sliter med å bestemme meg. Jeg har foreløpig god tid, I know. Men plutselig er a her.

Jeg lurer derfor på om det er noen som har innspill til de forskjellige navnene mine, som kanskje gjør det enklere for meg å velge: 

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Kajsa, Linnea, Vilde eller Mathilde :) 

Skrevet

Jeg liker Klara, Vilma og Mathilde veldig godt. Kanskje mest Mathilda (men så har jeg sansen for navn med a-ending). Karla var også veldig fint. 

Skrevet
6 timer siden, Ulldottir skrev:

Hei,

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Dog må jeg legge til at Jon Schau nettopp har fått en Vilje, sånn om du vil unngå semikjendisnavn.

Skrevet

Synes Klara er et koselig navn :)

Anonymkode: bac91...937

• Liker 1
Skrevet

Signe eller Selma 

Skrevet
7 timer siden, Ulldottir skrev:

Hei,

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Siden du velger norsk og litt...traust, har du vurdert følgende navn (?): 

- Dagmar

- Aslaug

- Valborg

-Gerd

- Vigdis

- Diamatas (vikingnavn)

- Tordiss

- Walfrid

-Svanlaug

-Gerdlaug

-Wenchlaug

-Celina

- Lea Isadora

Anonymkode: 9b39f...85b

Gjest Belle âme
Skrevet
7 timer siden, Ulldottir skrev:

Hei,

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Eg likte: Kaisa og Åsa.

Skrevet

Liker alle utenom Klara, Karla og Elma ☺️

Resten er fine navn, og forstår at det er vanskelig å velge 😊

Skrevet

Synes best om Vilma, Selma, Vilde og Mathilde jeg. 

Skal hun få dobbelt navn som det skal kombineres med? 

Skrevet
8 timer siden, Ulldottir skrev:

Hei,

Vilma
Klara
Karla
Kajsa
Signe
Selma
Elma
Milla
Linnea
Lotta
Åsa
Tuva
Ellie
Vilje
Vilde
Mathilde

Vilma, Selma, Lotta, Vilje, Vilde og Mathilde liker jeg best fra lista di. 

Skrevet
På 22.11.2016 den 15.44, -Skylar skrev:

Signe, Selma og Vilje er vakre navn som ikke er for vanlige. Har du vurdert Alva? 

Takk for innspill :) Alva er også veldig fint! Men jeg har et tantebarn som heter Ylva, så jeg tenker det blir litt for likt. Fint forslag uansett👌🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...