Gå til innhold

Verste jobben du noen gang har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asylmottak, makan til utaknemlige folk.

Sa opp på dagen.

Anonymkode: 31df3...6ca

• Liker 4
Skrevet

Kanskje skrevet det før i denne tråden, men jeg jobbet en sommer for et sånt vaskebyrå som vansker hjemme hos folk. Fy faen for en drittjobb, og ikke minst så jobbet jeg med masse unge innvandrergutter som aldri hadde tatt i en vanskefille. Det var nesten som å se en av tv2 hkelper deg reportasjene med skjult kamera, det var null hygienekontroll og han ene lette konstant etter penger som lå fremme som han kunne ta. Etter de ukene er jeg fast bestemt på at jeg aldri skal leie noe firma til å vaske hjemme hos meg, helelr hybelkaniner og støv enn å få den gjengen i hus. 

Og så jobbet jeg en sommer på vaskeri som jeg syns var ganske ille. Mest fordi sjefen var en maktkåt burugle som visst at ingen turte si henne imot av frykt for å miste jobben, de fleste som jobbet der var godt voksne uten utdannelse med få jobbmuligheter. Etter den opplevelsen søkte jeg med inn på høyere utdanning etter å ha sost rundt ett par år, tanken  å bli stuck med en slik sjef og få jobbmuligheter resten av livet var avskrekkende. Sjebnens ironi så er jeg nå kommet i en posisjon der jeg driver å sender avvik på hennes arbeid, ikke mye som forbi går meg der nei. 

Anonymkode: 48296...561

• Liker 7
Skrevet

Jobbet en sommer som hjelp på et gjestgiveri. Måtte være resepsjonsdame, servitør i kafé og ryddehjelp samtidig. Det ville egentlig ikke vært så ille om jeg ikke hadde vært ekstremt sjenert. Det matchet dårlig den delen av jobben som gikk ut på å stå i kassen i kafédelen og kommunisere med gjestene. 

Sluttet før perioden var over, og lurte alvorlig på om jeg noensinne kunne klare en normal jobb. Aldri mer kundeservice på meg, selv om sjenansen har avtatt betraktelig ettersom årene har gått :ler: .

• Liker 2
Skrevet

Dørselger for Sector Alarm! Var 18 år og ville ha min første jobb, og ante ikke hva jeg bega meg ut på.... for det første var det kun provisjon, og for det andre lærte vi sykt sleipe metoder. For eksempel skulle vi lyve om at det hadde vært innbrudd i området, og at alle andre naboene hadde skaffet alarm. Særlig gamle mennesker var lett å lure, sa sjefen. Ble også ofte drapstruet av folk som sa de skulle hente hagla etter å ha telt til 10. Sa opp etter 3 mnd pga dårlig samvittighet.

Anonymkode: bd195...e58

• Liker 5
Skrevet

Glemte å si at vi skulle spørre om de hadde barn, og dermed spille på samvittigheten ved å indirekte kalle dem for dårlig mor/far hvis de ikke skaffet alarm.

Anonymkode: bd195...e58

• Liker 3
Skrevet
På 29.5.2017 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Gullfunn er verste jobben jeg har hatt.

Vi måtte '' fange'' kunden i løpet av de første sekundene. Ikke mange kunder som får titte i fred i disse butikkene om de ansatte følger reglene. Kundene ble ofte sure fordi en sa hei og lurte på hva de var på jakt etter.. kjøpe glede my ass altså. Trakassering av kunder! 

Første butikksjefen var hyggelig og grei men den som kom etterpå var ei stiv prippen kjerring. Hun var premenstruell, møkksur og tverr så ofte at en visste aldri hvordan en skulle te seg. Dreit seg ut med batteriskift og skyldte på oss andre o.l.

Skikkelig dårlig med opplæring på det vi skulle utøve av service til kunder.

Korta ned på timer og presset og tvang oss mer eller mindre til å skrive under på kontrakt der en fikk 20% mindre stilling å greier. Dum som jeg var så signerte jeg.. og jeg var ikke den eneste. 

Pausene var også no styr, om en sto opptatt med kunde så mista en pausen som en ble trukket for å ha. 

Regionsjefen gjorde narr av andre ansatte. Alle var bare hyggelig med henne fordi de følte seg utrygge. Lo og gjorde narr av kundene. Skikkelig fæl.

Nei, skikkelig dårlig miljø og flere drøye oppsigelser. 

Fikk høre fra tidligere kollegaer at når kjeden gikk konkurs så kvittet flere av butikksjefene seg med flinke kunnskapsrike arbeidere som hadde vært der i årevis for å beholde mange unge studenter i småstillinger.  

Skikkelig dårlig baksnakkende miljø skapt av middelaldrene butikksjefer. Glad jeg ikke arbeider der mer og gud forby om jeg noensinne legger ei krone igjen i en av deres butikker.

Anonymkode: c4dc3...d58

Jobbet i Gullfunn

selv. Gjorde meg fint lite at avdelingen jeg jobbet i, gikk konkurs.

Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt! Skulle nesten tro vi jobbet samme sted.

Trivdes ikke der overhodet.

Anonymkode: 97f1e...9d3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet i Gullfunn

selv. Gjorde meg fint lite at avdelingen jeg jobbet i, gikk konkurs.

Kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt! Skulle nesten tro vi jobbet samme sted.

Trivdes ikke der overhodet.

Anonymkode: 97f1e...9d3

Jeg håper det var variasjon mellom distriktene og avdelingene.

Bodde en 10-års periode på et lite sted hvor det var en Gullfunn-butikk på senteret i sentrum. Der fikk jeg som kunde lov til å gå og titte, snakke med de ansatte og fikk alltid god hjelp når jeg var på utkikk etter en jule- eller bursdagsgave. De ansatte var flinke og trivelige, og når de hadde salg så fant jeg alltid skikkelige varer til veldig fine priser. Jeg var fornøyd med dem som kunde, og de var kanskje fornøyd med meg også. Hvem vet.

• Liker 1
Skrevet

På en bar. Sånn nattklubb. I en bitteliten by med mange nav-klienter for å sette det litt på spissen.. Var mye rart der. Fulle folk som ga totalt faen. Slosskamp hver bidige helg. Ikke sjeldent at en eller annen idiot ble så drita at ambulanse måtte tilkalles. 

Sure folk i baren. Husker spesielt ei, som ingen til slutt gadd å servere. Hun bestilte som oftest kaffe med baileys, og hver eneste gang sto hu der med det sure trynet sitt og formante oss om å helle mer baileys i kaffen! Når hun kom til baren var det også sånn "HALLO KAN JEG FÅ LITT HJELP HER ELLER???" "Endelig!! Hvor lang tid skal det ta liksom!!!" Sånn der. Tror jeg sa til henne en gang at jeg gadd ikke ekspedere henne når hu sto sånn og skreik til meg. 

Husker det ble litt sånn når hun kom: Kollega: "faen der er hu, tar du henne?" Meg: "nei..". Så overså vi henne til hu ga opp eller fikk kjøpt av en ny en som jobba der. 

Ikke at vi gjorde ting så mye bedre, men jeg var drittlei av å jobbe der. Sjefene var sure, det var mer jobb enn penger inn, så jeg gadd ikke prøve. Var glad den dagen jeg slutta!

Husker også det var en som kontakta meg, for han visste at jeg jobba der. (Og jeg jobba og hadde ansvaret den kvelden) Han kjefta på meg fordi vi hadde anmeldt hans mindreårige barn for å ha falsk legitimasjon....... Trua med å anmelde oss tilbake av diverse grunner. Herregud. 

Anonymkode: 5d581...565

• Liker 1
Skrevet

100% provisjonsbasert telefonselger!

Skrevet
På 20.2.2017 den 13.35, Gjest Lykke_ skrev:

Uten tvil renholder for ISS. Maken til dårlig behandling og utnyttelse av sine ansatte skal man se lenge etter! 

Hel enig. Der har jeg vært og 😅

Anonymkode: 1b57e...ff4

• Liker 1
Skrevet
På 29.5.2017 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Het sjefen din Rita? LOL

Anonymkode: d7989...036

Nei, annet litt uvanlig navn på R 😊

Anonymkode: 1b57e...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...