Skrotnes Skrevet 22. februar 2017 #81 Del Skrevet 22. februar 2017 2 dager hos et "mediebyrå" i Oslo. Ringe rundt til andre bedrifter, "selge" dem Google-tjenester som AdWords, o.l. Det høres kanskje ikke så ille ut om man har erfaring som telefonselger generelt, men hva som fikk meg til å gå var holdningene og moralen til arbeidsgiveren. Hver morgen og ettermiddag var det møte på konferanserommet til bedriften, hvor man gikk over dagens planer og utfordringer, for oppfølging og deling av tips og meninger. "Wow, så bra med så jevnlig oppfølging av sine ansatte" tenkte jeg når jeg kom dit. På dag nummer to startet dagen med at vi ble instruktert om å ignorere kundens NEI, og pushe på til man får et salg. Etter denne dagen var over ga jeg beskjed om at hele bedriften virket ufattelig shady på grunn av mangel på arbeidskontrakt på dag nummer to, og at dette virkelig ikke passet for meg. Angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde noe mer ut av den instruksjonen vi fikk, som heller ville gått ut over bedriften. "Kan jeg tenne på lokalet deres, for å se om røykvarslere her fungerer?" "Nei!" "Takk! :D " 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #82 Del Skrevet 22. februar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Den første jobben min som reklamebud var forferderlig. Jeg var veldig ung, og visste ikke hva jeg gikk til, men ønsket meg litt lommepenger så søkte på jobben og fikk den. Problemet var at hver gang jeg skulle inn i en oppgang måtte jeg ringe på dørene for å be de åpne. Det var forferdelig, for ingen ville jo åpne for at en fremmed skulle inn i oppgangen deres for å levere reklame. Ble skjelt ut og spyttet etter. Sluttet etter kanskje 1 uke. Lønna var også helt forferdelig. Anonymkode: b4f39...0ce Samme jobben hadde jeg. Elendige greier. Jeg jobbet i et område med nesten bare blokker, og fikk jo aldri levert all reklamen fordi ingen ville åpne for meg. Holdt ut noen få uker. Anonymkode: 153ef...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 23. februar 2017 #83 Del Skrevet 23. februar 2017 På 22.11.2016 den 16.21, AnonymBruker skrev: Delt 1.plass; renholder på sykehus og stuepike på hotell. Derfor behandler jeg disse yrkesgruppene med respekt og gir dem alltid ett smil. ALL ære til de som er i disse yrkene! Anonymkode: f3ba6...7cf Jobber selv på sykehus og har sett hvor mye dritt renholderne må takle. Mange kollegaer av meg klarer ikke å si "hei" en gang, selv om det er den faste renholderen som jobber på avdelingen hver dag. I tillegg er det mange som bare lar alt mulig drit ligge igjen til renholderne. Selv om vi er sykepleiere, leger, hjelpepleiere, assistenter, sp kan jo vi rydde litt vi også. Er doen dritten, så kan vi jo vaske den i stedet for å vente på renholderen. Det er jo ekkelt for neste pasient som skal bruke doen om den er skitten! Vet også at renholderne blir behandlet som dritt av pasienter. Pasienten forventer at de kan hjelpe de med alt mulig, men renholderne har ikke lov å drive med pasientarbeid (følge til toalettet, snu pasienter, finne mat osv). 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøring Skrevet 23. februar 2017 #84 Del Skrevet 23. februar 2017 Det må være den jeg har nå. Men jeg kan ikke si opp før jeg har noe annet.. Og det er strengt tatt nesten umulig i disse dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 24. februar 2017 #85 Del Skrevet 24. februar 2017 På 19.2.2017 den 13.59, AnonymBruker skrev: Var det My trendy phone? Anonymkode: 69957...3a5 Haha, ja, kjenner du til dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 28. mai 2017 #86 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) På 24.2.2017 den 10.31, Pterinochilus skrev: Haha, ja, kjenner du til dem? Så kontoret i Nydalen finnes ikke, er det det du mener? Eller er det bare verkstedet som reparerer når man bestiller på nett som er i utlandet? Butikken i bogstadveien da, de reparerer jo de også og får jeg ikke helt ny skjerm får de med meg å bestille. Endret 28. mai 2017 av Spekulasjoner&hets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquata Skrevet 28. mai 2017 #87 Del Skrevet 28. mai 2017 På 23.11.2016 den 15.00, Pterinochilus skrev: Kundesupport for et selskap som selger mobiltilbehør. Vi satt i et østeuropeisk land, men måtte utgi oss for å sitte i Oslo. Det foregikk mye snusk, for eksempel solgte selskapet uorginale batterier som originale, gamle deler ble gjenbrukt etc. Vi ble instruert i å lyve om alt mulig og alle samtalene ble tatt opp og gjennomgått. Takk for at du bekrefter det jeg har mistenkt med My Trendy phone. Kjøpte både deksel og batteri av dem. Turte ikke å kjøpe på Ebay slik jeg pleier, for var redd jeg måtte ende opp med noe kinesisk ræl. Gjett hva! Jeg fikk et uorginalt batteri. Og det fungerte dårligere enn mitt gamle. Men tenkte at det kanskje var jeg som var helt idiot. I og med at det faktisk stod på siden deres at batteriene var originale. Dekselet jeg fikk var drittstygt og passet ikke 100% til telefonen min en gang. Ble ordentlig skuffet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. mai 2017 #88 Del Skrevet 28. mai 2017 På 21.11.2016 den 19.59, AnonymBruker skrev: Telefonsalg av støvsugere. Måtte ringe rundt å lure folk til å ta imot salgsbesøk. Verste dritten av en jobb, fikk kjeft ut av faen for hver telefon som ikke endte i et besøk. Anonymkode: b6234...289 Invirotec eller hva det nå het? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 28. mai 2017 #89 Del Skrevet 28. mai 2017 Jobbet i nesten to mnd som "sikkerhetskonsulent" (også kalt dørselger) for sector alarm. Fatter ikke at jeg holdt ut så lenge. Solgte man ikke noe så fikk man ikke ei krone (var ikke noen minstelønn der nei) å selv om man fikk salg så kunne feks de som hadde kunden fra før ringe å gi bedre tilbud etterpå, noe som gjorde at jeg også tapte det salget. Helt håpløst. På nesten to mnd tjente jeg 4000. Men jeg var desperat etter jobb, nytter ikke å ha en jobb når den ikke betaler transporten omtrent (bodde i huttiheita) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #90 Del Skrevet 28. mai 2017 Første jobben min da jeg flyttet fra bygda. For blyg til å si fra og var alltid høflig. Sjefen maste om sex hver eneste gang vi ble alene, og han sørget alltid for at vi ofte ble alene. Jeg jobbet heldigvis bare deltid, men de dagene med ham var grusomme. Jeg hadde kjæreste på den tiden, og han maste om hva og hvordan vi hadde sex. Sjefen var gift og hadde to barn. Jeg var altfor skamfull til å fortelle noen om hvordan han var, ikke engang til kjæresten min eller til bestevenninnen min. Det skal sies at jeg har aldri rørt han og har heller aldri hatt noen form for sex med han. Der var jeg heldigvis sterk nok til å si nei. Anonymkode: bc7e0...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #91 Del Skrevet 28. mai 2017 Gullfunn er verste jobben jeg har hatt. Vi måtte '' fange'' kunden i løpet av de første sekundene. Ikke mange kunder som får titte i fred i disse butikkene om de ansatte følger reglene. Kundene ble ofte sure fordi en sa hei og lurte på hva de var på jakt etter.. kjøpe glede my ass altså. Trakassering av kunder! Første butikksjefen var hyggelig og grei men den som kom etterpå var ei stiv prippen kjerring. Hun var premenstruell, møkksur og tverr så ofte at en visste aldri hvordan en skulle te seg. Dreit seg ut med batteriskift og skyldte på oss andre o.l. Skikkelig dårlig med opplæring på det vi skulle utøve av service til kunder. Korta ned på timer og presset og tvang oss mer eller mindre til å skrive under på kontrakt der en fikk 20% mindre stilling å greier. Dum som jeg var så signerte jeg.. og jeg var ikke den eneste. Pausene var også no styr, om en sto opptatt med kunde så mista en pausen som en ble trukket for å ha. Regionsjefen gjorde narr av andre ansatte. Alle var bare hyggelig med henne fordi de følte seg utrygge. Lo og gjorde narr av kundene. Skikkelig fæl. Nei, skikkelig dårlig miljø og flere drøye oppsigelser. Fikk høre fra tidligere kollegaer at når kjeden gikk konkurs så kvittet flere av butikksjefene seg med flinke kunnskapsrike arbeidere som hadde vært der i årevis for å beholde mange unge studenter i småstillinger. Skikkelig dårlig baksnakkende miljø skapt av middelaldrene butikksjefer. Glad jeg ikke arbeider der mer og gud forby om jeg noensinne legger ei krone igjen i en av deres butikker. Anonymkode: c4dc3...d58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #92 Del Skrevet 28. mai 2017 På 11/22/2016 den 12.25, AnonymBruker skrev: Narvesen! Gikk flere år før jeg kunne spise pølser igjen. Sjefen trodde på å spare på alt så i stedet for å ordne ny rekesalat så skraptesjefen av det verste på toppen og stilte den som "ny" dagen etter. Vi som jobbet der ble ogaå presset til å selge nikotin til mindreårige, for da tjente butikken penger. Hvis vi ikke gjorde det fikk vi utrolig mye kjeft. I tillegg fikk jeg A4 liste hver gang med ting som måtte gjøres, rakk sjelden gjennom mer emm halve. Jeg sto alene flere hele lørdager og mange kvelder, hadde mer enn nok av kunder til å kunne rydde og vaske hvert eneste hjørne av den butikken, i tillegg ta frem og ordne så mye ril neste dag. Og ikke minst ta igjen for hva den på morgenvakt ikke hadde gjort. Ble beskyldt for å stjele, uten bevis og kunne aldri gjort noe sånt. Fikk kjeft daglig for småting. Klagde jeg på hennes metode ble det verre. På referanse fra denne sjefen ble det skrevet at jeg måtte gå pga uenigheter. Siste som skjedde var at sjef beskyldte meg for å lyve om brudd i tærne, var borte i 6 uker pga det. Det gjorde ikke vondt eller noe, men måtte holde meg i ro for at det skulle gro skikkelig. Ble nok da jeg ble beskyldt for løgn og stjeling foran kunder og kollegaer. Ikke fikk jeg lov til å spise, ingen lunsj eller noe pause, ikke gå på do en gang. Virkelig verste jobben. Anonymkode: 1b57e...ff4 Het sjefen din Rita? LOL Anonymkode: d7989...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 29. mai 2017 #93 Del Skrevet 29. mai 2017 På 28.5.2017 den 15.43, Spekulasjoner&hets skrev: Så kontoret i Nydalen finnes ikke, er det det du mener? Eller er det bare verkstedet som reparerer når man bestiller på nett som er i utlandet? Butikken i bogstadveien da, de reparerer jo de også og får jeg ikke helt ny skjerm får de med meg å bestille. Det er ikke noe kontor på Nydalen, bare en postadresse. Alt som blir sendt dit blir plukket opp og videresendt til hovedlageret som ligger i Hillerød i Danmark. Selskapets kontorer ligger i Beograd og det er der alle i kundesupport og ledelsen i selskapet sitter. Butikken i Bogstadveien ble åpnet rett før jeg sluttet i selskapet. De som jobber der blir sendt fra Beograd for å jobbe der noen måneder på rundgang. De har også en leilighet i Oslo hvor de ansatte bor mens de er utsendt til Norge. 15 timer siden, aquata skrev: Takk for at du bekrefter det jeg har mistenkt med My Trendy phone. Kjøpte både deksel og batteri av dem. Turte ikke å kjøpe på Ebay slik jeg pleier, for var redd jeg måtte ende opp med noe kinesisk ræl. Gjett hva! Jeg fikk et uorginalt batteri. Og det fungerte dårligere enn mitt gamle. Men tenkte at det kanskje var jeg som var helt idiot. I og med at det faktisk stod på siden deres at batteriene var originale. Dekselet jeg fikk var drittstygt og passet ikke 100% til telefonen min en gang. Ble ordentlig skuffet Ja, det foregår mye "monkey business" i det selskapet. Vi hadde instrukser om å fortelle at uorginale batterier var ekte vare dersom vi ble spurt. Som sagt ble alle samtalene også tatt opp og gjennomgått, så det å lyve var ikke et valg man hadde dersom man ønsket å beholde jobben. Han som eier og startet selskapet er en montenegriner som har bodd i Danmark. Han er tidligere dømt til fengsel der for ulike kriminelle handlinger. Det finnes et intervju med ham fra en dansk avis som også bekrefter dette: http://trendsonline.dk/2015/11/13/fra-kriminel-til-ivaerksaetter-i-mytrendyphone-dk/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #94 Del Skrevet 29. mai 2017 På 11/21/2016 den 19.03, AnonymBruker skrev: Jeg har egentlig bare greie jobber, men jeg trivdes ikke å jobbe i dyrebutikk. Jeg hadde faktisk ikke trodd det var så vanskelig. Det var ekstremt mye å sette seg inn i, og kunder spør om alt mulig rart. Det vanskeligste var fiskene. Bare det å skulle se forskjell på ho og hankjønn var nesten umulig. Det å fange de med hoven var også vanskelig. Verste var grinete og sure kunder. Jeg hadde aldri jobbet i butikk før og ble helt sjokkert hvor frekke noen kunder kunne være. Jeg gjorde så godt jeg kunne, men det var ikke bra nok. Vi hadde ingen pauser (måtte hive i oss mat når det ikke var kunder i butikken) pluss sjefen var en idiot. Treg til å gi ut lønning og fikk nesten ikke noe opplæring og ble bare kastet ut i det. Din verste jobb? Anonymkode: ac2d5...211 Telenor, som forretningsanalytiker. Kunne ingenting om Excel eller tall, kun masse om ledelse og strategi - og det viste seg at hva de egentlig behøvde i den stillingen var en kalkulator / en robot. Fikk kun oppgaver jeg ikke kunne og som jeg syntes var råkjedelige og meningsløse.Sluttet frivillig etter 8 måneder, orket ikke mer. Fant noe annet ledelsesorientert i en annen bedrift! :-) Anonymkode: fad4c...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #95 Del Skrevet 29. mai 2017 Servitør. Egentlig kjempekoselig, fantastiske kunder som er såå koselige og fantastikse kolegaer, men fysisk slitsomt, lange dager (9-12 timers) og sjeldent tid til pause. Utrolig slitsomt å ikke få sitte på 9 timer, bære tunge ting, uten pause/mat (bortsett fra pomfrirester fra kundemat og sjokolade jeg får hevd i meg innimellom), og det ¨ikke være ferdig før 1 på søndager og fortsatt skulle opp 6 på mandag for skole og praksis :l Gleder meg sånn til å få fast jobb etter utdannelse Anonymkode: 71473...acd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 29. mai 2017 #96 Del Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, Pterinochilus skrev: Det er ikke noe kontor på Nydalen, bare en postadresse. Alt som blir sendt dit blir plukket opp og videresendt til hovedlageret som ligger i Hillerød i Danmark. Selskapets kontorer ligger i Beograd og det er der alle i kundesupport og ledelsen i selskapet sitter. Butikken i Bogstadveien ble åpnet rett før jeg sluttet i selskapet. De som jobber der blir sendt fra Beograd for å jobbe der noen måneder på rundgang. De har også en leilighet i Oslo hvor de ansatte bor mens de er utsendt til Norge. Ja, det foregår mye "monkey business" i det selskapet. Vi hadde instrukser om å fortelle at uorginale batterier var ekte vare dersom vi ble spurt. Som sagt ble alle samtalene også tatt opp og gjennomgått, så det å lyve var ikke et valg man hadde dersom man ønsket å beholde jobben. Han som eier og startet selskapet er en montenegriner som har bodd i Danmark. Han er tidligere dømt til fengsel der for ulike kriminelle handlinger. Det finnes et intervju med ham fra en dansk avis som også bekrefter dette: http://trendsonline.dk/2015/11/13/fra-kriminel-til-ivaerksaetter-i-mytrendyphone-dk/ Takk for info. Fy faen, ikke bra i det hele tatt! Heldigvis var de tomme for skjerm til iPad, så da slapp jeg å støtte dem. Jeg hadde en dårlig magefølelse på dem, den stemte visst. Leverte paden i stedet på knust eple på Tøyen, de virker seriøse. Henter den igjen imorgen. Litt dyrere der da, men forhåpentligvis bedre forhold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #97 Del Skrevet 29. mai 2017 På 23.2.2017 den 14.02, happiest skrev: Jobber selv på sykehus og har sett hvor mye dritt renholderne må takle. Mange kollegaer av meg klarer ikke å si "hei" en gang, selv om det er den faste renholderen som jobber på avdelingen hver dag. I tillegg er det mange som bare lar alt mulig drit ligge igjen til renholderne. Selv om vi er sykepleiere, leger, hjelpepleiere, assistenter, sp kan jo vi rydde litt vi også. Er doen dritten, så kan vi jo vaske den i stedet for å vente på renholderen. Det er jo ekkelt for neste pasient som skal bruke doen om den er skitten! Vet også at renholderne blir behandlet som dritt av pasienter. Pasienten forventer at de kan hjelpe de med alt mulig, men renholderne har ikke lov å drive med pasientarbeid (følge til toalettet, snu pasienter, finne mat osv). Min mor er renholder, beste eksempelet var da hun jobbet som renholder på sykehjem. Pleieren sto å ryddet av frokostbordet, så hadde en pasient kommentert alle smulene på bordet. Da hadde pleieren svart "Nå er jo vaskedamen her, så de koster vi bare på gulvet" så feiet hun smulene på gulvet. Smulene legger seg jo ikke akkurat på et sted. Eller når folk søler kaffe, syltetøy osv å bare lar det være, isteden for å vaske det opp selv. Det er så irriterende, det har jeg sett litt på sykehjemmet jeg jobber. Uansett til temaet i tråden: Min verste jobb er nattevakt på sykehjem, var ikke jobben i seg selv som var problemet men arbeidstiden. Natt var ikke for meg, tvang meg i 2 år, hadde det ikke vært for super kollega hadde jeg klikka lenge før jeg gjorde. Anonymkode: 79afd...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #98 Del Skrevet 30. mai 2017 Barnehageassistent. Ikke egentlig en ille jobb altså, men jeg kjedet meg så vanvittig. Det var det samme hver dag, holdt på å bli sprø av de samme rutinene dag inn og dag ut. I tillegg synes jeg det er kjedelig å snakke med barn, og kjedelig å leke med barn. Det holdt med det ene året. på 2. plass kommer bakerijobb. Egentlig en kjekk jobb, men på det tidspunktet var jeg kjempebulimisk. All maten jeg var rundt hele dagen gjorde det på ingen måte bedre. Anonymkode: 07ffa...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #99 Del Skrevet 30. mai 2017 Jobbet på en lekebutikk i Oslo. Ræva og negativ sjef , aldri opplev slik. ikke minste de sutrete og frekke barna...... For å ikke glemme foreldrene som satte ungene igjen i butikken. Anonymkode: 44299...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #100 Del Skrevet 24. september 2017 Yes Anonymkode: eb36b...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå