Gå til innhold

Fryser hele tiden!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er undervektig, sliter med angst og på grunn av angsten sliter jeg også med å få i meg nok mat. Det gjør at jeg fryser hele tiden. Jeg bruker ullundertøy hver dag og har på meg tjukke klær, likevel fryser jeg mens andre sitter i t-shorte. Dersom jeg prøver å kle på meg enda mer begynner jeg bare å kaldsvette, noe som gjør situasjonen enda verre. Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips eller råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må rett og slett bare skjerpe deg om du ikke har lyst å bli enda sykere en du er og få tilleggsproblemer til angsten av underernæring.

Angsten blir bare værre av at du ikke spiser nok fordi du stresser kroppen din enda mer og kommer ikke i en ond sirkel. Når man har angst bruker man ofte mye mer energi enn andre folk fordi kroppen er full av stresshormoner og jobber raskt så det er enda viktigere at man spiser bra enn det det er for andre. 

Du kommer til å fryse til du spiser nok, samme hva du har på deg, fordi stoffskiftet blir lavt når en ikke spiser nok og man føler seg kald. Prøv også å spise mer kjøtt. Det er komprimert næring og effektivt. Du kan spise lite, men få i deg mye viktig. 

Anonymkode: 9df20...a40

Skrevet

Beklager...eneste løsningen her er at du spiser mer...Frysing uten kulde eller feber er kroppens måte å si at den sliter.

Anonymkode: 53ecb...bb3

• Liker 1
Skrevet

Har du spiseforstyrrelse?

Hvis ikke, så må du ta tak i spisingen selv. I begynnelsen anbefaler jeg deg kakao sammen med det måltidet du fryser mest. Frokosten? har du mulighet til å spise varm lunsj? Jeg synes selv varm mat hjelper. (Jeg er selv konstant kald, men normalvektig)

Hvis du har spiseforstyrrelse eller mistenker at du har det, så oppfordrer jeg deg til å ta en tur til legen! 😊

Anonymkode: a250b...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...