Gå til innhold

Harley blir mamma igjen


HarleyQuinn

Anbefalte innlegg

hadde ingen ambisjoner om og starte dagbok men det blei det alikevel. Får se hvordan det tar i vei..

Litt om meg:

30 år, innflytter i ei lita bygd litt usentralt på østlandet(tror ihverfall det er østlandet), et barn fra før en skikkelig fin gutt på snart 13år!(nei,den graviditeten var ikke planlagt),gift med verden aller aller ALLER beste Mann som er 28år og har ei frøken på 4år ifra før. Vi bestemte oss i 2015 for at høsten 2016 skulle vi prøve og se om vi klarte og få vårt barn. Litt skummel avgjørelse siden jeg har sagt i snart 13 år at guttungen må belage seg på og være enebarn. Men Mannen er superduper og har klart og endre dette. Jeg har og en kronisk sykdom som gjør at jeg har vært veldig skeptisk til og få flere barn. Men vi fant ut at vi skulle bruke et år på og prate om det og finne ut forventninger og løsninger og om vi var klare. Det året har gått så fort og så fint og jeg er helt overbevist om at dette klarer vi sammen, det handler om innstilling og komunikasjon. Noe vi begge har manglet i tidligere forhold/spedbarnstid.

I slutten av juli tok jeg av det siste p-plasteret mitt og i begynnelsen av september fant vi ut at vi var gravide,så det tok jo ikke så langt tid! Det var litt skummelt og faktisk få to streker på testen så måtte ta noen flere enn en :ohmy: men det var selvfølgelig veldig hyggelig og Mannen har siden da prata til og stryki på magen hver dag :rodmer:    har hatt til nå 4 UL pga blødinger som har gitt oss en drøss med bekymringer veldig fort men alle undersøkelsene sier at alt er fint men morkaka er langt frem(husker ikke det ordentlig utrykket).

Er nå 15 uker på vei (14+4) og synes jo det er stas men klarer ikke helt og slappe av pga blødningene. Men vi gleder oss selvfølgelig :)

Tror jeg trenger dagboka for og få ut tanker og ting, vi har ikke sagt noe til noen enda og venter på julen for og gjøre det da. Litt fordi vi trodde det skulle ta lengre tid og bli gravid så da hadde det vært hyggelig om det passa med jula og litt fordi vi vil nyte det litt for oss selv før resten av verden kommer med sine reaksjoner på det, for det kommer til og bli en liten storm og mye reaksjoner :overrasket:

 

Dette blei vel kanskje litt langt men pytt,det får gå..

 

(og beklager alle skrive feilene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

har vært på OUL idag :rodmer:  veldig hyggelig jordmor, nøye og informerte om alt hun gjorde og hva hun så. og hun var nesten sikker på at det er en liten jente inni der:lillesky:  men fikk beskjed om og avvente med di store rosa planene da hun ikke var sikker. skal tilbake på ny UL i mars pga morkake plassering og sjekke at den flytter seg opp. men har veldig lyst til og bestille en privat UL for og vite kjønn, planleggeren og logistikeren i meg liker ikke og leve så lenge i uvisshet :bond: mannen er ikke helt overbevist om at vi trenger det så vi får se. Jordmor var enig i menstermin så termin blei satt til 24. mai. Ba og om og bli henvist til lege på sykehuset for samtale ang. keisersnitt. Har et stort og sterkt ønske om det og kjenner det låser seg helt med tanken på og føde normalt igjen. så håper jeg får den timen fort som pyh.

fortalte det til Guttungen og han blei overraska! hihi..litt festlig, men han synes det var litt gøy og da :)  fine gutten kommer til og bli like fin Storebror for denna som han er for Bonus'n :hug:

Så nå går jeg bare og gruer meg til lillejulaften og vi skal fortelle til Mamma og Svigers. Veldig usikker på hvordan sistnevnte reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...