Gjest morhjertegod Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Har prøvd å google ordene jeg ikke forstår, men blir veldig oppstykket og rotete, ikke alle latinske ordene jeg finner gode svar på. Limer inn svaret jeg fikk etter MR av kneet, klarer noen forklare dette på godt norsk. MR venstre kne:Det er lettgradig hydrops med moderat chondromalacia patella. Upåfallende patellarsenen. Det er lettgradig patellofemoral impingement med ødem i Hoffas fettpute på begge sider av nedre patellaDet er meniskdegenerasjon mediale menisken, ledsagende uryddige forhold ved meniskroten ser ikke sikre tegn til ruptur. Upåfallende laterale menisk. Det er intakte korsbånd og sideligamenter. Det det er en noe uregelmessige redusert bruskdekning laterale compartment, ledsagende enkelte små kantpåleiringer. Også på mediale compartment.Upåfallende fossa poplitea. Ingen bursitt.R: Chondromalacia patella med patellofemoral impingement. Meniskdegenerasjon mediale menisk.
Gjest Sugemerke Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 (endret) Du har litt væske i kneet. Tegn til Runners Knee. Endringer i menisken. Ødem i begge sider av nedre patella. Korsbånd, liganter o.l er intakte. Noe slitasje på brusk, noe forkalkning (?) på menisken. Om jeg leser det korrekt. Endret 21. november 2016 av Sugemerke
Gjest morhjertegod Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 4 timer siden, Sugemerke skrev: Du har litt væske i kneet. Tegn til Runners Knee. Endringer i menisken. Ødem i begge sider av nedre patella. Korsbånd, liganter o.l er intakte. Noe slitasje på brusk, noe forkalkning (?) på menisken. Om jeg leser det korrekt. Tusen takk, de fryktet at leddbåndet gikk for en stund siden. Men ser jo da ikke slik ut, hatt veldig vondt i kneet lenge, fikk akutt vondt ved trening som etter noen dager ga et svært sort/lilla blåmerke i kneehasen. Dette tyder jo på en blødning, som jeg da ikke skjønner hvor kommer fra. Skjønner eller ikke at dette kan gi så store smerter som jeg hadde, men greit å få svar, så tusen takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå