AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Begynte med vondt i halsen forrige torsdag, og er bare blitt verre og verre. Nå hoster jeg så kraftig at jeg brekker meg, tårene triller og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gjøre av meg. Får ikke sove og skal opp 05.30 :(( Hjelp Anonymkode: 0b54a...d5e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Er det farlig å kaste opp pga hoste?? Er livredd for at det skjer Anonymkode: 0b54a...d5e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det farlig å kaste opp pga hoste?? Er livredd for at det skjer Anonymkode: 0b54a...d5e Nei det er ikke farlig. Husk å skyll munnen og halsen med vann etter oppkast, pga magesyren. Har du slimhoste eller tørrhoste? Har du hostesaft i hus eller pastiller? Anonymkode: d1268...f97 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke farlig. Husk å skyll munnen og halsen med vann etter oppkast, pga magesyren. Har du slimhoste eller tørrhoste? Har du hostesaft i hus eller pastiller? Anonymkode: d1268...f97 Okei. Takk for svar:) Litt av begge deler vil jeg si. Altså noen ganger kjenner jeg det kommer litt slim opp, men det er veldig lite. Ellers er det vel mest tørrhoste. Har ikke hostesaft, desverre for meg.. Pastiller har jeg, men det hjelper ikke en døyt -ts Anonymkode: 0b54a...d5e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei. Takk for svar:) Litt av begge deler vil jeg si. Altså noen ganger kjenner jeg det kommer litt slim opp, men det er veldig lite. Ellers er det vel mest tørrhoste. Har ikke hostesaft, desverre for meg.. Pastiller har jeg, men det hjelper ikke en døyt -ts Anonymkode: 0b54a...d5e Det er synd at du ikke har noe som hjelper. Jeg håper at du får råd fra andre her, om noe hostestillende. Det kan hjelpe å drikke kaldt vann eller noe annet. Peppermyntete har en fin virkning mot halsinfeksjoner. I hvertfall få kjøpt hostesaft på apotek i løpet av mandagen, og oppsøk lege om du ikke blir bedre snart. God bedring Anonymkode: d1268...f97
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er synd at du ikke har noe som hjelper. Jeg håper at du får råd fra andre her, om noe hostestillende. Det kan hjelpe å drikke kaldt vann eller noe annet. Peppermyntete har en fin virkning mot halsinfeksjoner. I hvertfall få kjøpt hostesaft på apotek i løpet av mandagen, og oppsøk lege om du ikke blir bedre snart. God bedring Anonymkode: d1268...f97 Tusen takk! skal kjøpe meg hostesaft i morgen. Anonymkode: 0b54a...d5e 1
Arabella Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Ring legen imorgen og få resept på hostesaft. Jeg har selv nylig brukt "Sterk hostesirup", den gjorde virkelig susen, 5 ml max tre ganger daglig. Hosten ble borte ganske raskt, etter et par-tre dager. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Ring legen imorgen og få resept på hostesaft. Jeg har selv nylig brukt "Sterk hostesirup", den gjorde virkelig susen, 5 ml max tre ganger daglig. Hosten ble borte ganske raskt, etter et par-tre dager. Kan jeg ringe legen å få resept uten å måtte møte fysisk opp? Har nemlig ikke mulighet til å gå til legen. Kan ikke få fravær.. Anonymkode: 0b54a...d5e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg ringe legen å få resept uten å måtte møte fysisk opp? Har nemlig ikke mulighet til å gå til legen. Kan ikke få fravær.. Anonymkode: 0b54a...d5e Antagelig ikke, da hostesaft på resept er A-preparat. Men du får jo i samme slengen sykemelding fra legen for fraværet, så da hil det ikke telle med i 10%. Anonymkode: b971e...a6d
Oppgitt78 Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antagelig ikke, da hostesaft på resept er A-preparat. Men du får jo i samme slengen sykemelding fra legen for fraværet, så da hil det ikke telle med i 10%. Anonymkode: b971e...a6d Eeeh.. A-preparat? Hva slags hostesaft er det du har fått utskrevet?
Arabella Skrevet 21. november 2016 #11 Skrevet 21. november 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg ringe legen å få resept uten å måtte møte fysisk opp? Har nemlig ikke mulighet til å gå til legen. Kan ikke få fravær.. Anonymkode: 0b54a...d5e Jeg fikk det over telefon. Jeg har fått Cosylan tidligere, men hun anbefalte denne i stedet. Lavere dosering, bedre smak, mer effektiv på kortere tid. Legen er fastlegen min, så jeg er fast "kunde" for andre ting. Hun kjenner meg.
Arabella Skrevet 21. november 2016 #12 Skrevet 21. november 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antagelig ikke, da hostesaft på resept er A-preparat. Men du får jo i samme slengen sykemelding fra legen for fraværet, så da hil det ikke telle med i 10%. Anonymkode: b971e...a6d Denne er B-preparat, såvidt jeg forstod.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #13 Skrevet 21. november 2016 Nå har jeg vært hos legevakten og fått Cosylan. Viste seg har jeg hadde bronkitt. Fikk ikke sove et sekund i natt.. Får krysse fingrene for at cosylanen gjør jobben! Anonymkode: 0b54a...d5e
Arabella Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg vært hos legevakten og fått Cosylan. Viste seg har jeg hadde bronkitt. Fikk ikke sove et sekund i natt.. Får krysse fingrene for at cosylanen gjør jobben! Anonymkode: 0b54a...d5e Du blir snart i vigør igjen, skal du se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå