AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Barna mine har en kusine som ikke er noe snill. Denne kusinen er 10 år, eldste datteren min er 9 år og yngste er 3 år. I går hadde alle disse jentene vært hos moren til min mann (altså barnes bestemor). Der hadde kusinen dems dyttet, slått og erta barna mine. Mine barn vil ikke leke med kusinen sin lenger. Bestemoren dems har bekreftet dette, men unnskylder hun med at hun ikke har det så lett hjemme, hun er mye alene, hun har ingen venner på skolen og føler seg uten for. Vært flere slike hendelser hver eneste gang barna mine er med kusinen sin. Ungene mine vil som sagt ikke være med kusinen sin lenger, og jeg forstår dem godt! Hun hadde også stengt minste jenta mi inne i ett skap og ledd mens jenta mi hadde ropt på meg og grått. Jeg vil ikke at barna mine skal være hos bestemoren sin med om kusinen dems kommer.. Hverken jeg eller mannen min vil dette. Er det riktig av oss? Føler at det er så drastisk, men vet ikke hva vi skal gjøre..! Noen forslag? Anonymkode: e2be9...bc4
Kara W Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Har dere pratet med kusinens foreldre om dette? Det å kutte ut visse familiemedlemmer er ganske drastisk, og spesielt når det gjelder barn. Derimot synes jeg det er helt innenfor å si at dere ikke ønsker at barna skal være alene sammen. Dette er ikke noe dere nødvendigvis trenger å proklamere høyt og bastant, men heller bare sørge for at en av dere er tilstede ved alle slike besøk. Har dere pratet med kusinen deres da? Forklart henne at de andre ikke synes det er hyggelig og at de ikke ønsker å leke med henne når hun er slik? Barn skjønner utrolig mye, særlig når de er så gamle som 10 år, og forklarer man det på en rolig og saklig måte kan det godt være hun hører etter. Det hender også ofte at barn hører mer på andre voksne i slike situasjoner enn egne foreldre. En slik prat, etterfulgt av overvåking av lek har vi ihvertfall opplevd gode resultater med. 1
Fiorella Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Snakk med barnet. vi hadde samme type unge i vår omgangskrets. barnet til kompisen til mannen min. største drittungen jeg noen gang har vært borti. 11 år nå , vært frekk og udreglig i flere år. Er jo foreldrenes feil, de reagerte aldri når hun var ekkel og slem mot andre, så hun trodde jo det var helt greit. jeg sa klart ifra til både ungen og foreldrene (på en pen og saklig måte).. De sluttet å henge med oss , og det er helt greit for meg.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Kusinen kommer til å vokse opp og bli et for jævlig menneske om det ikke tas tak i nå. Anonymkode: 1da23...1d1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Ser ingen grunn til at barna dine skal være sammen med kusinen om de ikke har lyst. Bare å forklare det til bestemoren, trenger ikke å gjøre mer ut av det Anonymkode: a3957...c02
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Vi hadde det litt på samme måte med søskenbarnet til våre barn, en gutt. Løsningen for oss ble at vi ble med sammen med guttens mor og observerte. Forøvrig fikk gutten en diagnose senere, men uavhengig av den har ikke barn lov til å slå/være slemme mot andre. Anonymkode: 4082a...140
Hactar Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Bestemor må jo gå inn i situasjonene og ikke bare la henne holde på. Makter ikke bestemor dette, tenker jeg det er naturlig at søskenbarna ikke er sammen uten at en ansvarlig voksen er til stede. Å unnskylde oppførselen med at jenta mangler venner, vil ikke hjelpe henne å få venner. Snarere tvert imot.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå