AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Dere med angst, hvilke symptomer opplever dere? Fysiske og psykiske. Har slitt med angst i mange år nå, i varierende grad. Klarte å holde den i sjakk en periode, men nå er den tilbake for fullt, Aldri fått en diagnose, men jeg har sterk helseangst og muligens panikkanfall og generalisert angst. Aldri tatt det opp med lege. Noen av symptomene er der så og si hele tiden, noen komme og går. Synes dere dette høres ut som angst? Mine symptomer er: - Hjertebank, ekstraslag, uregelmessig puls, anfall med rask puls - Svimmelhet - Press i mellomgulvet - Muskelspenninger - Indre uro - Uvirkelighetsfølese - Følelse av å ikke få nok luft, gjesper mye og gisper etter luft - Nummen i armer og bein - Urolig mage/irritabel tarm - Svette på hender og føtter - Skjelvinger De fysiske symptomene forverrer angsten som gjør det til en ond sirkel og jeg har fått angst for angsten Anonymkode: 71398...aea
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Du har det akkurat som meg. Svimmel, hjertebank, svette hender, overfladisk pust/raskere pust, skjelvinger, anspenning i alle muskler, og verst av alt; trøbbel med magen. Sistnevnte har gjort at jeg har angst for angsten. Utrolig vanskelig å konfrontere og takle i hverdagslige situasjoner. Har ikke legestilt diagnose, men har slitt i flere år og lært meg selv å kjenne. Generell angst og panikkangst når det har bygd seg godt opp. Prøver å ta et endelig oppgjør og bruker denne nettsiden (har printet ut masse skjemaer osv) for å kjempe gjennom det hver dag; http://www.getselfhelp.co.uk/ Og god klem til deg - det er helt jævlig. Anonymkode: d118b...5d8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Jøss, helt likt som meg. Anonymkode: bc988...841
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Hjertebank, muskelspenning, svetting, rødme, problemer med å tenke og snakke, ekstrem magesmerte, hodepine, utslett. Kommer an på hva slags angstsituasjon og hvor lenge jeg presser meg selv. Heldigvis finnes det medisiner som hjelper mot de fysiske symptomene. Anonymkode: ac167...6d0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjertebank, muskelspenning, svetting, rødme, problemer med å tenke og snakke, ekstrem magesmerte, hodepine, utslett. Kommer an på hva slags angstsituasjon og hvor lenge jeg presser meg selv. Heldigvis finnes det medisiner som hjelper mot de fysiske symptomene. Anonymkode: ac167...6d0 Hvilke medisiner tar du? Jeg er bare en vill immodium-bruker for magen... Har gått på antidepressive for noen år siden men sluttet, hjalp ikke noe på angsten. Har prøvd å få beta-blokkere men legen ville ikke gi meg (noen år siden det og). Anonymkode: d118b...5d8
Hjertefisk Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Har du vært hos psykolog eller i noen form for terapi? Det hjelper jo mye mer enn medisiner, på lang sikt iallefall. Jeg fikk Cipralex for angsten min og det funka godt. Men jeg vet jo at det ikke funker likedan på alle, og derfor burde du ikke gi opp om den ikke virker - men heller prøve en annen type. Jeg kjenner igjen mange av symptomene dine, så er ingen tvil om at du har angst. Livet er for kort til å sitte og slite og ha det fælt. Kom deg til legen du!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Ts her. "Godt å høre" at det er flere i samme båt. En føler seg jo så alene. Har aldri vært i terapi. Min gamle fastlege skjønte vel at dette dreide seg om (helse)angst men sa det ikke direkte. Han tilbød psykolog med 1 års ventetid, noe som aldri ble noe av. Jeg ønsker ikke medisiner som er avhengighetsskapende, men kanskje terapi hadde vært noe. Føler meg skamfull over å slite psykisk. Hvor gamle er dere som har svart her? 😊 Anonymkode: 71398...aea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå