Gå til innhold

Den dette greit? Jaget ut katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos en jeg treffer, en loftsleilighet, og så er ei i leiligheten under som har en katt, som ofte ligger i trappa. Nå var døra åpen, og så snek katten seg inn i leiligheten. Og da klikket han litt, ropte "WOSH! Kom deg ut!" mens han sprang, fektet med armene og jaget den stakkars katten ut. Ble nesten litt skremt, han er veldig rolig og sindig ellers. 

Anonymkode: 85649...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det eneste måten å få katter til å holde seg unna på, å skremme de.. Så lenge han ikke sier noe til den i trappa der den bor, men bare når den prøver seg inn til hans leilighet, så ville jeg ikke tenkt for mye over det.. Er du bekymret kan du jo spørre om hans syn på katter generelt?

Anonymkode: d94b8...423

• Liker 6
Skrevet

Er jo slettes ikke alle som ønsker andre sin katt inn hos seg.. men at han "klikket" var jo litt merkelig :P

Kanskje han var redd katten? Mange som er redd.. eller allergisk osv

Skrevet

Ser ikke problemet.

Anonymkode: 124cf...add

• Liker 7
Skrevet

Jeg gjør dette med nabokatten, og jeg elsker katter(har også egen katt). Men det er fordi damen som bodde her før matet han, så eierne har bedt meg jage han vekk når han prøver seg. Så lenge han ikke er slem mot den så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: cb188...955

• Liker 8
Skrevet

Hadde det vært greit hvis det var en hund? Så hvorfor er det greit mot katter? 

Anonymkode: cfef8...2ec

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det ikke være greit mot en hund?

Anonymkode: 124cf...add

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det greit å jage uønskede dyr vekk fra privat eiendom! 

• Liker 9
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
canacas skrev (På 20.11.2016 den 13.35):

Jeg hadde tatt frem hagla. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk hos en jeg treffer, en loftsleilighet, og så er ei i leiligheten under som har en katt, som ofte ligger i trappa. Nå var døra åpen, og så snek katten seg inn i leiligheten. Og da klikket han litt, ropte "WOSH! Kom deg ut!" mens han sprang, fektet med armene og jaget den stakkars katten ut. Ble nesten litt skremt, han er veldig rolig og sindig ellers. 

Anonymkode: 85649...5d5

Dette kunne jeg fint gjort selv, og jeg elsker katter. Poenget er å gjøre leiligheten lite attraktiv å snike seg inn i uten å skade katten. Katten hadde en utvei, den ble verken skadet eller trengt opp i et hjørne, men fikk et klart signal om at dette ikke var et sted å oppholde seg. 

Anonymkode: 1902a...9ed

• Liker 4
Skrevet

Hadde jaget vekk katten om den lå i felles oppgang også jeg. Eier får ha katten ute eller i sin egen leilighet, ikke påtvinge den på naboer.

Anonymkode: d5a56...0ae

• Liker 2
Skrevet

Om katta ikke var ønsket innenfor terskelen så skjønner jeg ikke problemet med at han skremte den bort. Forhåpentligvis så slipper han at den kommer igjen.. 

Det å skremme katter bort fra der de ikke skal være må da være akseptabelt. Er jo ikke slik at de kan diskuteres med. Kunne fint ha gjort det selv med ukjente og til og med mine egne katter når de gjør ting de ikke skal, om det hadde hatt effekt på dem. 

Har to katter selv, den ene liker bilkjøring og er fæl med å hoppe inn i biler, bekymrer meg titt og ofte over at hun skal bli med noen på tur da hun ikke skiller tryggheten med vår bil fra andres. Er chippet så om det skulle skje så håper jeg hun kommer til rettes. Men det verste er jo om hun en dag skremmer en bilist slik at det skjer en kollisjon eller noe slikt. 

Den andre katta har naboen funnet oppi senga si i 2 etasje. Han har altså vært så dristig å gått inn i nabohuset og til og med opp. Hun ble vettskremt stakkar, hjemme alene og skulle legge seg om kvelden.. Disse reiser ofte og om han skulle ha sneket seg inn uten å bli lagt merke til så kunne han blitt værende der i ukesvis. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hmmm jeg ville ikke jaga vekk katten slik... Har selv vært hjemme med hagedøren åpen slik at både nabokatten og nabohunden har kommet inn i huset, og jeg har ikke prøvd å skremme dem ut. 

Da katten kom inn skvatt jeg sinnssykt da jeg oppdaget den snike seg rundt i gangen. Jeg reiste meg for å gå å bære den ut, men den løp ut igjen av seg selv.

Da nabohunden kom inn i huset (den er egentlig ganske stor) så gikk jeg bare bort til den og førte den ut ved å gå bak den. 

Men altså jeg ser likevel ikke noe galt i å skremme vekk dyrene. Jeg ville ikke gjort det selv, men så lenge de ikke blir skadet er det vel helt greit

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Mamma, har katt og jeg tror hun ville blitt glad hvis alle andre jaget den ut når den går inn i husene deres. Da får man se katten sin mer selv.

Gjest PseudonymBruker
Skrevet (endret)
59 minutter siden, canacas skrev:

Jeg hadde tatt frem hagla. 

Og jeg hadde kastet babyer etter den. Eller hacket meg inn på Russland sitt atombombe-nettverk og truet katten med å nuke hele New York dersom den ikke umiddelbart forsvant ut av leiligheten.

Endret av PseudonymBruker
Gjest The damned
Skrevet

Ikke alltid det hjelper eller man kan løfte en katt ut. Har flere ganger hatt problemer med katter som går inn,og da prøver jeg å løfte dem ut først. Som oftest kommer de da bare tilbake,og da er det eneste som hjelper å jage dem bort. Det virker kanskje litt hardt,men det er bedre enn at de kommer inn igjen og igjen. Har flere katter selv,og de liker ikke at andre katter kommer inn og de jager dem ikke bort selv heller.

Så jeg ser ikke problemet og jeg hadde likt det bedre om andre hadde jaget mine katter ut enn å ta dem inn

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og da klikket han litt, ropte "WOSH! Kom deg ut!" mens han sprang, fektet med armene og jaget den stakkars katten ut. Ble nesten litt skremt, han er veldig rolig og sindig ellers. 

Det er helt normalt (inntil et visst nivå) å bruke stemmeleie og volum for å enten irettesette eller rose et kjæledyr. 

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Forundret.. skrev:

bekymrer meg titt og ofte over at hun skal bli med noen på tur da hun ikke skiller tryggheten med vår bil fra andres.

Hvis du har live GPS-tracking på den og ser at den beveger seg rundt med en hastighet på 80 km/t så har du vel en ganske god indikasjon på at den ikke lenger bruker sine egne poter til å forflytte seg :P

Skrevet

Ja, de må ut når det ikke er ens egen katt. Tenkte automatisk på at noen i familien hans kan være allergiske slik at det aldri i verden går, at den kan være inne hos han. Pluss at det ikke er hans katt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...