Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #1 Skrevet 24. juli 2002 Jeg vet at det kommer an på hva man skal gjøre, men hva betalte dere? Jeg skal i utdrikningslag til ei venninne (har bare kjent henne et knapt år, og vi har ikke vært mye sammen), og forloveren hennes ringte i går og sa jeg måtte sette inn 600 kroner på hennes konto, for det er hva det blir når alle spleiser. I tillegg kommer mat og drikke på restaurant, reise til og fra brudens hjemby (buss) og taxi til og fra byen. Kvelden kommer totalt til å koste meg ca 1500 kroner. :o Jeg har allerede sagt at jeg har litt lite penger, men det var det billigste hun kunne komme fram til. (Begynte med å foreslå 1000 på hver.) Kan liksom ikke betale mindre enn de andre, og hvis jeg lar være å komme er jeg redd hun blir skuffet. Er det virkelig vanlig å legge så mye penger i dette??
Frøya*0803 Skrevet 24. juli 2002 #2 Skrevet 24. juli 2002 Det var dyrt :o Jeg var i et utdrikkingslag i sommer, og da betalte vi 300,- hver. Da fikk bruden en tur med mc, rappellerte ned en skrent, fikk "juksetatovering", kjørte gokart, fikk en tur til frisøren, ny kjole (ikke den dyreste sorten). Vi leide også et lite lokale hvor vi spiste reker med tilbehør. Bruden ble forsynt med drikkevarer hele dagen og til slutt en tur på byen. Syns det var mye for pengene :D I tillegg betalte vi for våre egne drikkevarer, byturen og gokarten. Vet du hva forloveren har planlagt for dagen? Jeg har ikke vært i så mange utdrikkingslag, men jeg syns det høres veldig dyrt ut :-?
Furstina Skrevet 24. juli 2002 #3 Skrevet 24. juli 2002 Sanslöst! Vanvettigt! Meningen ska väl vara att bruden ska få roa sig och ha en sista kväll med sina vänninnor som gift? Inte ska det väl behöva kosta SÅ mycket! Man bör ge folk en möjlighet att vara med utan att ruinera sig?! Nu vet jag inte hur många ni ska bli, eller vad bruden ska göra men nån måtta bör det väl vara? Jag tycker det är allt för dyrt! Om jag kände att mina vänner lade ner så mycket på mig skulle jag börja undra över om de tappat vettet.
Vekt74 Skrevet 24. juli 2002 #4 Skrevet 24. juli 2002 Hei! Jeg synes det er helt ville priser på utrdrikkingslag. Var med på et for to år siden da jeg ennå var student, og det kosta hver enkelt 500,- Og det er sikkert ikke blitt billigere! Hørte faktisk nylig om en som måtte betale inn 1000,-, og måtte i tilleg reise langt, og ordne med overnatting selv, pluss mat og drikke!!! Du må nok hoppe i det... Klem Vekten
Barbie Skrevet 24. juli 2002 #5 Skrevet 24. juli 2002 600?? Det synes jeg var mye! Jeg hadde mitt utdrikningslag for 3 uker siden,og hver av gjestene betalte 200 kroner. For det beløpet fikk jeg full massasje,grilling og by-tur. Det kommer jo litt ann på hva slags planer forloveren har for bruden,og hvor mange gjester dere blir,og det er jo synd hvis folk trekker seg fordi prisen blir for stiv.. Lykke til,håper det ordner seg. Ismen
September-Maja Skrevet 25. juli 2002 #6 Skrevet 25. juli 2002 Jeg har vært i tre utdrikningslag denne våren og sommeren. Og de har vært vidt forskjellige. Det dyreste (hvor hele kvelden kom på ca kr 1 400,- :o for meg) var det minst vellykkede. Der var det bare planlagt masse dyre enkelt hendelser. Det var ingen fin flyt i dagen og det ble litt trasig... Det var ikke morsomt å betale så mye for dette, når bruden i tillegg var en litt perifer venn av meg. Her virket det som om forloveren ikke hadde lagt ned noe særlig arbeid i planleggingen bare "kastet sammen" noen hendelser... Det billigste var uten tvil det mest vellykkede! :D Det kostet kr 170,- pr pers som var med. For dette fikk vi mat og bruden fikk drikke, antrekk, sminle, "smykker", div plakater til bruk underveis osv. Drikke til oss selv kom utenom. Det var lagt opp til masse artige aktiviteter, men ingen dyre ting. Bruden fikk også en del oppgaver for å tjene penger og dermed holdt hun seg selv med drikke hele kvelden. Jeg må si at dersom det var jeg som skulle drikkes ut og jeg fikk vite at alle gjestene måtte betale 500 - 1 500 kr, så hadde jeg vært flau. :oops: Jeg vet at det er mange av mine venner som ikke har så god råd. Så til alle som skal planlegge utdrikkningslag; det trenger ikke å være dyrt!! Det blir ofte like morsomt med et billig utdrikningslag. Og det finnes jo så mange aktiviteter som er gratis og utrolig morsomme. Bruk tid på planleggingen og bruk fantasien!
Snuppis Skrevet 25. juli 2002 #7 Skrevet 25. juli 2002 Jeg har vært i to utdrikningslag i sommer, og der betalte vi 600 + egen drikke i det ene, og ca 850 (inkludert drikke) i det andre. Det er mye penger, men jeg synes det går ann. Hvis det derimot begynner å nærme seg 1000 og over det, synes jeg det er ALTFOR dyrt!! :evil:
Gjest Jamila Skrevet 25. juli 2002 #8 Skrevet 25. juli 2002 Jeg tror nesten jeg hadde slått meg vrang dersom et utdrikkingslag hadde kostet meg 600 kr + alle utgifter til meg selv!! Desverre for den kommende bruden så vet jo ikke hun om dette (eller?). Jeg hadde foreslått for hennes forlover at dere endret planene og gjorde noe som alle kan være med på, og ikke at en må betale en halv formue for å være med. Noe av poenget må jo være at det ikke skal gå ut over den som drikkes ut. Hun skal få en dag med venninnene sine, og da spiller det egentlig ingen rolle hvor mye aktivitetene koster. Jeg ble selv drukket ut i helgen, og der hadde vi mange aktiviteter som ikke koster en krone! (inkludert besøk på brannstasjonen ) Alle hadde med seg mat og drikke til picknik og jeg hadde en FANTASTISK dag! Det ble nok noe på hver i og med at vi var ute og spiste etterpå og de betalte for meg, men igjen, det viktigste for meg var å dele dagen med venninner.
MissiS Skrevet 25. juli 2002 #9 Skrevet 25. juli 2002 Ikke kan jeg fatte hvordan et utdrikningslag kan koste 600 kroner ++ per person!!! I de jeg har vært i har vi betalt mellom 2 og 300 kroner og da har bruden fått massasje/aromaterapi, plakater og utstyr, mat (3 måltider til alle: frokost, lunsj og middag), middag på restaurant, tur på byen, skyss osv. 8) En generell regel er jo at jo flere man er, jo billigere blir det på hver enkelt (bl.a. spleising på brudens mat osv.) Det er jo en tanke å ha i bakhodet! Ellers kan man jo gjøre noen morsomme aktiviteter der bruden selv må skaffe penger (selge noe f.eks). Det blir fort noen hundre kroner og dekker greit f.eks aromaterapien... Ellers mener jeg at de som planlegger et utdrikningslag bør ta hensyn til at det ikke er alle som har så enormt god råd alltid, og i en sånn anledning så bør det iallefall ikke være pengene som hindrer noen i å være med!! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2002 #10 Skrevet 28. juli 2002 Tror det har litt med hvor mange som deltar i utdrikningslaget...... men det hörtes vél dyrt ut....
Astra Skrevet 29. juli 2002 #11 Skrevet 29. juli 2002 Har bare vært med i ett utdrikningslag før, og da betalte vi kr 200,- for en felles middag arrangert av forloveren. Tidligere på dagen hadde vi vært på byen og alle betalte hver for seg, og spanderte i tillegg på bruden. Jeg skal nå være forlover og har funnet ut at alle dekker egne utgifter og litt til bruden (mat og drikke). Vi skal etter en liten og gratis seanse på byen dra til min families landsted der det skal grilles og festes. Hver og en tar med mat og drikke. Den eneste reelle utgiften er en liten gave til bruden + deling av bensinpenger... Max 100 kroner tilsammen!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2002 #12 Skrevet 29. juli 2002 Kommer vel litt ann på hvor god råd man har etc? Siste utdrikkingslag jeg var i kostet rundt 1200 per pers, og det var jo en del penger. Men det er også en velutdannet venninnegjeng bruden har med gode jobber og gode inntekter (her får jeg vel skjenn for å være snobbete selv om det ikke var intensjonen...). Det var dessuten ei med som var student, og vi lot henne betale en mye mindre andel noe vi synes var fair hele gjengen. Forlover sendte ut en skisse med flere alternativer og prisoverslag, og det var dette som fikk flest stemmer. Hadde en kjempekveld med deilig mat, skjønnhetspleie etc. og slapp å gjøre så mye selv mht planlegging - andre ordnet det for oss. Har også vært i udrikkingslag som har kostet bare en brøkdel og som har vært kjempehyggelige - forlover der har nok jobbet mye mer med planleggingen, men de har også blitt veldig hyggelige.
Charly Skrevet 29. juli 2002 #13 Skrevet 29. juli 2002 Jeg aner ikke hva jentene betalte for å være med i mitt utdrikkningslag, og jeg husker ikke hva vi betalte da jeg var i et for tre år siden. Men da min mann ble drukket ut kom det på 1300,- på hver. Da var det tur til ekstremsportsenter, hvor alle fikk gjøre alt. Badetur på Ingerdstrand, hvor brudgommen fikk nytt badetøy. Frokost for alle på Bølgen & Moi. Flytur fra Kjeller flyplass i et kjempegammelt restaurert åpent fly, kun for brudgom. Buss, hele dagen - slik at alle samlet mellom aktivitetene. Drikke til alle og grillmat på kvelden. Tre overtelt, plaststoler og bord (med plass til alle) - så dekket de langbord under paviljongteltene og fyrte opp grillen. Dette var et knallbra gjennomført fest for mannen min. Han var stor fornøyd!
Anki1971 Skrevet 31. juli 2002 #14 Skrevet 31. juli 2002 For meg høres det helt vilt ut med såå dyre utdrikningslag, og jeg vet at jeg ville takket nei om jeg måtte betalt 600-1000 kr for et utdrikningslag. Syns egentlig det er ganske frekt jeg å planlegge noe sånt og regne med at de andre skal gidde å hive ut så mye penger kun på en dag. Men men ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå