AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Var forkjøla i 2-3 uker. Den siste uken av forkjølelsen kunne jeg ikke ta otrivin, siden jeg hadde tatt det i 9-10 dager. Har hatt en pause på 10 dager fra otrivin. Og er så "heldig" å ha blitt forkjøla IGJEN.. etter å ha vært frisk denne uken... Feber, tett i nesa etc. Kan jeg ta det igjen nå? Anonymkode: 3f16f...c78
Pinkee Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Når jeg er tett i nesen, så bruker jeg saltvann på dagtid og Otrivin kun før jeg legger meg. Når du har hatt pause i 10 dager, så kan du bruke, men prøv å begrens bruken mest mulig. Man overlever å være litt tett i nesen. God bedring
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 5 minutter siden, Pinkee skrev: Når jeg er tett i nesen, så bruker jeg saltvann på dagtid og Otrivin kun før jeg legger meg. Når du har hatt pause i 10 dager, så kan du bruke, men prøv å begrens bruken mest mulig. Man overlever å være litt tett i nesen. God bedring Saltvann gjør vondt verre på meg. Jeg har ikke påstått at jeg ikke kommer til å overleve? Anonymkode: 3f16f...c78
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 ingen dør av å være litt tett i nesen Anonymkode: 95e5f...c15
Pinkee Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saltvann gjør vondt verre på meg. Jeg har ikke påstått at jeg ikke kommer til å overleve? Anonymkode: 3f16f...c78 Okei, den har jeg aldri hørt før, bruker du slik fra apotek? Eller blander du selv? Påsto ikke at du ikke kom til å overleve, men saltvann er jo ikke så effektivt som Otrivin, så man er jo gjerne litt tettere med den sorten. Hvis du blir verre av saltvann, og er ofte tett, så kanskje du skal ta det opp med lege ved en anledning?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Saltvann er bare for å skylle gjennom - det er isotonisk fordi du bruker det i nesen, som gjør at det kan entre blodbanen gjennom mukus-membranen. Saltvann er ikke farlig for kroppen, men har ingen faktisk medisinsk effekt annet enn å skylle bort gugg. Kjøp deg en neseskyller og rens 2-3 ganger til dagen. Otrivin trekker sammen blodårene og gjør det lettere å puste. Brukes det over lengre tid så blir nesen avhengig av stoffet for å trekke sammen blodårene, derfor bør man ikke bruke lengre enn 10 dager. Og som de andre sier, ingen dør av å ha tett i nesa så du klarer deg nok uten nesespray. Anonymkode: 7df2c...44d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå