Gå til innhold

Konsentrasjonsvansker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med konsentrasjonen, og havner ofte i mine egne tanker. Dette kan både være f.eks. i forelesninger, hvor jeg kan sitte å se på læreren mens han eller hun snakker og alikevell ikke klare å oppfatte det som blir sagt. Det kan også være når jeg leser at jeg ikke klarer å ta inn det jeg leser. Det kan også være at noen snakker til meg, men at jeg ikke klarer helt å oppfatte hva personen sier, selv om han eller hun snakker direkte til meg fordi jeg begynner å tenke på andre ting.

En annen ting, er at jeg sliter veldig med søvn, og klarer ikke å sovne fordi jeg tenker på alt aent. Det ender altså omtrent hver natt med at jeg ligger våken i 2-4 timer etter jeg har lagt meg.

På ungdomskolen og videregående, har jeg alltid lugget på et middels nivå karaktermessig, og hadde mellom 3 og 4 i snitt, så har klart meg greit. Skal sies at jeg gikk yrkesfag om det skulle være relevant. Nå har jeg begynt på universitetet, og merker at problemer med konsentrasjonen har fått en større betydning, og jeg føler ikke jeg klarer å få med meg noe.

Det jeg lurer på er om dette kan være en diagnose, og noe det er mulig å få hjelp med? Tenker om det kanskje er mulighet for å få noen form for medesin mot det eller noe i den dur?

Anonymkode: da1f5...601

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på hvordan jeg kan finne ut om jeg har det eller ikke

Anonymkode: da1f5...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...