Gå til innhold

10g paracet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det dødelig å putte i seg 10g paracet ila et døgn?

Anonymkode: 41cd8...5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt 10 g Paracet bør du komme deg ganske fort på legevakta!!! Dette kan gi svært alvorlig leverskade.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Trulsa skrev:

Har du tatt 10 g Paracet bør du komme deg ganske fort på legevakta!!! Dette kan gi svært alvorlig leverskade.

Har med et uhell kommet oppi en dose på 10g det siste døgnet, ja. Har ikke tenkt noe over det, og plutselig så jeg at jeg har kanskje tatt litt for mye

Skrevet

Leveren din setter iallefalll ikke pris på 10g paracet.. Å dø av leversvikt er en vond og smertefull død som ikke kan reverseres.

Har forøverig rapportert tråden din. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor spørr du dette her? Ring legevakten hvis du har tatt 10g paracet 

Anonymkode: f2c82...0f6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har med et uhell kommet oppi en dose på 10g det siste døgnet, ja. Har ikke tenkt noe over det, og plutselig så jeg at jeg har kanskje tatt litt for mye

Reis på legevakta!!!!!!!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Leveren din setter iallefalll ikke pris på 10g paracet.. Å dø av leversvikt er en vond og smertefull død som ikke kan reverseres.

Har forøverig rapportert tråden din. 

Rapporter i vei, er jo ingen selvmordstråd dette her. Spurte fordi jeg har fått i meg 10g paracet i løpet av det siste døgnet uten å tenke over det, og lurer på om dette er farlig og om jeg eventuelt bør oppsøke legevakta.

Skrevet

Korrekt meg om jeg tar feil her nå, men 2 x 3g 500mg er vel grensen for voksne = 3000mg (eller var det 4 ganger i løpet av et døgn?) altså 3gram. 

Ring giftsentralen uansett du. 

(ikke lege, bare fått noe info fra mamma sykepleier, pleier å lese på esken) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rapporter i vei, er jo ingen selvmordstråd dette her. Spurte fordi jeg har fått i meg 10g paracet i løpet av det siste døgnet uten å tenke over det, og lurer på om dette er farlig og om jeg eventuelt bør oppsøke legevakta.

Tråder blir ikke bare stengt når det er om selvmord. 

Men at folk kan gi deg råd som kan være skadelig for deg.

du sier at du har tatt 10g med et uhell. 

Hvordan kan dette skje? 

Og du må absolutt ringe legevakten nå!!! 

Hør med de før det går gale med leveren

Anonymkode: f2c82...0f6

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du drar på legevakta nå. Ingen diskusjon. Du kan føle deg fin nå, men med en overdose paracet kan du få leversvikt om en uke, og da er det ingenting noen kan gjøre! Å ta 10g paracet er ikke noe man gjør ved et uhell.

Anonymkode: 2e26f...a90

• Liker 4
Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære Ts,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Daenerys, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...