AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg gikk ned noen trapper i gangen i blokka. Jeg fulgte ikke med, og falt på kneet. Jeg haltet litt, men fikk vondt. Når jeg kom hjem, så var kneet hovna og gjorde vondt. Dette skjedde igår. Idag, har jeg fått litt mer vondt når jeg går, i tillegg når jeg bøyer meg, og skal stå opp får jeg vondt og når noen tar på kneet. Bør jeg dra til legevakta? Anonymkode: ca265...39a 1
Evee Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Hva med å ringe legevakta for å spørre om DE mener du bør komme? 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Ser ikke ut som et alvorlig greie. Så nei. Men hvis det blir verre , at du ikke klarer å gå. da er det på tide å ringe legevakten Anonymkode: 82d15...8c3 3
Gjest Timaras Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ned noen trapper i gangen i blokka. Jeg fulgte ikke med, og falt på kneet. Jeg haltet litt, men fikk vondt. Når jeg kom hjem, så var kneet hovna og gjorde vondt. Dette skjedde igår. Idag, har jeg fått litt mer vondt når jeg går, i tillegg når jeg bøyer meg, og skal stå opp får jeg vondt og når noen tar på kneet. Bør jeg dra til legevakta? Anonymkode: ca265...39a Vi har jo ikke røntgensyn. Ring legevakta å spør dem.
Millimani Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Ring dem og spør, de vet bedre enn oss på kg. Og hvis du ringer så kan det hende du kan få et konkret tidspunkt å komme på, at du på en måte blir ropt opp som om du skulle inn til fastlegen din. Du kan slippe å sitte i timevis på legevakta og vente hvis du ringer dem og spør om deres anbefalinger først 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Ingen hastesak. Du kommer til å vente i en evighet og bli sendt hjem. Gå til fastlegen på mandag. Anonymkode: 563f5...810 1
Sidsel Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Hvis du kan gå er det ingen grunn til å dra på legevakta, det er helt normalt å ha litt vondt i kneet etter å ha slått det.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 2 minutter siden, Sidsel skrev: Hvis du kan gå er det ingen grunn til å dra på legevakta, det er helt normalt å ha litt vondt i kneet etter å ha slått det. Forsatt normalt, når det gjør vondt når jeg står på det? Beklager for dumme spm, jeg er kun 17 år og bor kollektivt. foreldrene mine bor i Trondheim og jeg er i Oslo Anonymkode: ca265...39a 2
Sidsel Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 (endret) Ja, normalt at det gjør vondt å gå og å stå, normalt at det er litt verre dagen etter, og særlig på kvelden, for da er bena gjerne hovne fra dagen. Legg på is (det er aldri for sent) og ta ibuprofen/ibux, om du har, for det får ned hevelsen. Du kan legge på is i 20 min, så ta en times pause og legge på is i 20 min til osv.. Ellers er det bra å ha benet litt høyt og pass på å få litt bevegelse, ellers kan du bli stiv, og da blir det vondere og tar lenger tid å bli bra. Edit: Det kommer så klart an på hvor vondt det gjør, men så vidt jeg forstår så kan du gå en liten tur uten andre problemer enn at det gjør vondt? Endret 19. november 2016 av Sidsel 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå