Gjest Darnit Skrevet 26. november 2004 #1 Skrevet 26. november 2004 Hver gang jeg legger inn et innlegg, så får jeg disse store øynene fra disse "krisgbarna/sultbarna" på meg. Greit at det finnes slike barn, men jeg trenger ikke å bli minnet på det hele tiden. Synes at flere av disse reklamene på KG suger villt. Tampoger og Øreringer og fattige barn. Det at det finnes slike barn det blir vi da minnet på hver gang vi slår på nyhetene. Det har blitt så hverdags...at jeg bryr meg døyten om 1-2 dusin av disse blir drept av bomber hver dag aliekvel. Jeg har sluttet å bry meg.
Gjest happyending Skrevet 26. november 2004 #3 Skrevet 26. november 2004 Jeg er faktisk enig, og jeg tør å si det med nicket mitt =)
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2004 #4 Skrevet 26. november 2004 Jeg blir trist av slike holdninger, empati er evnen til å leve seg inn i andres situasjon/føle hvordan de har det. Den blir mer og mer sjelden....
Gjest darnit Skrevet 26. november 2004 #5 Skrevet 26. november 2004 Ja...jeg synes det er trist jeg også...men det er blitt så hverdagslik..at slike barn dør i bomer er jo like sannsynlig som at solen står opp i morgen også. slår på nyhetene og, første innslaget er nye bomer i midtøsten, hvor 15 er døde, derav 4 barn. Det er ikke lenger en nyhet!!...det som er virkelig en nyhet når denne krigingen og bombingen har endt. Da er det virkelig en stor nyhet. En veldig god nyhet sådann. Men inntil det skjer noe slik, så er jeg veldig upvirket av hvor mange av disse som dør hver dag. Kan ikke noe for det.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 26. november 2004 #6 Skrevet 26. november 2004 Jeg blir trist av slike holdninger' date=' empati er evnen til å leve seg inn i andres situasjon/føle hvordan de har det. Den blir mer og mer sjelden....[/quote'] Empati er vel og bra, men jeg synes det blir litt rart når hjelpearbeid har blitt et kommersielt produkt.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #7 Skrevet 26. november 2004 Jeg blir trist av slike holdninger' date=' empati er evnen til å leve seg inn i andres situasjon/føle hvordan de har det. Den blir mer og mer sjelden....[/quote'] Blir du trist av slike holdninger? Da er du nok mye trist. Du snakker om empati/ evnen til å kunne sette seg inn i andres situasjon. Tenk deg dersom man skulle sette seg inn i alle de tragiske menneskeskjebnene som man blir eksponert for i løpet av en dag. Man ville være veeeeeldig mye trist. Det er rett og slett en beskyttelsesmekanisme å kunne sjalte ut disse inntrykkene. Det som skjer kan du sammenligne med bilstøy dersom du bor ved en sterkt trafikert vei. Etter en tid legger du ikke merke til den lenger fordi du er så vant til støyen. Bor du på en stille plass vil hver eneste bil derimot høres godt.
Gjest Sukkerert Skrevet 26. november 2004 #8 Skrevet 26. november 2004 Du skriver at du har sluttet å bry deg. Hvorfor synes du da det er ubehagelig med de sultne barna?
Gjest danrit Skrevet 26. november 2004 #9 Skrevet 26. november 2004 Jeg synes ikke det er ubehagelig. Det er bare det..at jeg vet at finnes slik barn der ute. Men jeg trenger ikke å bli mennet på det gjennom slike reklamer. Tror nok de fleste av oss blir minnet på det ganske ofte. Mener du at du blir litt trist og lei deg, hver gang du hører om barn om dør pga. sult eller krig? Det er jo så mange av dem, klarer ikke å la all gå innpå meg.
Gjest happyending Skrevet 26. november 2004 #10 Skrevet 26. november 2004 Jeg er faktisk enig, og jeg tør å si det med nicket mitt =)
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #11 Skrevet 26. november 2004 Kommersielt produkt ja. Det gir arbeid til mange mennesker. De må da lage så tragiske historier de kan så folk legger merke til akkurat deres firma så de kan få penger til sin virksomhet. Det viktigste er å finne noen solskinnshistorier som man har bidratt til som kan hjelpe i pr og reklamering.
Kittykat Skrevet 26. november 2004 #12 Skrevet 26. november 2004 Mener du at du blir litt trist og lei deg, hver gang du hører om barn om dør pga. sult eller krig? Det er jo så mange av dem, klarer ikke å la all gå innpå meg. Ja, jeg blir ihvertfall trist av det. For her sitter jeg, i rike Norge, og kan ikke på langt nær forestille meg hvordan det må være for disse barna. Mine barn trenger aldri å sulte f eks. Verden er et forferdelig grusomt sted og jeg synes veldig synd på disse barna som må oppleve sult og krig. Jeg prøver å holde det på avstand, men blir ofte minnet på det, nettopp fordi jeg har barn selv.
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #13 Skrevet 26. november 2004 Jeg er heller glad for at vi er et sivilisert folkeslag som klarer å bygge opp et godt land.
Gjest jan Skrevet 26. november 2004 #14 Skrevet 26. november 2004 J..nå bor det da folk på gata i Norge også. Det er en skam det. Må vel tenker på disse før vi ser utover landegrensene mener jeg.
jordbær Skrevet 27. november 2004 #15 Skrevet 27. november 2004 ...men når vi tenker oss om, er det ingen som er enig i noen av reklamene her! Stadig vekk noe som er galt.
Saga Skrevet 27. november 2004 #16 Skrevet 27. november 2004 Ja, husker når det var reklame for kirurgi. Oioioi, det var galt.
Gjest Melk Skrevet 27. november 2004 #17 Skrevet 27. november 2004 J..nå bor det da folk på gata i Norge også. Det er en skam det. Må vel tenker på disse før vi ser utover landegrensene mener jeg. MÅ vi det?
Dru Skrevet 27. november 2004 #18 Skrevet 27. november 2004 Tråden er delt, fordi den sporet helt av fra det trådstarter ville debattere. Den nye tråden finner dere her Druscilla - Moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå