AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Hei. Har begynt å få veldig mye rykninger eller "leamus" i øyet i det siste. Det er fryktelig irriterende, men vet ikke om jeg vil oppsøke lege for noe sånt. Noen erfaringer/tips/råd? Kan det være symptom på noe mer alvorlig? Eller har noen kjerringråd for å dempe det? Anonymkode: 67bdd...798
applestories Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Er du stresset for tiden? Jeg fikk slikt i eksamensperiodene de siste par årene på universitetet. Jeg merket mye mindre til det når jeg skjønte hva det kom av og prøvde å stresse litt ned 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 22 minutter siden, applestories skrev: Er du stresset for tiden? Jeg fikk slikt i eksamensperiodene de siste par årene på universitetet. Jeg merket mye mindre til det når jeg skjønte hva det kom av og prøvde å stresse litt ned Takk for svar! Det stemmer nok at jeg er stresset ja. Visste ikke at det kunne ha noe med det å gjøre. Hjalp det altså for deg å stresse mindre? Rykker forresten like mye i øyet om jeg kun ligger helt i ro og ser på TV eller leser en bok. Er det også vanlig? Anonymkode: 67bdd...798
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 ^ Mente forresten om det fortsatt kan komme av stress, selv om jeg ligger fysisk i ro. "Indre uro"? Anonymkode: 67bdd...798
applestories Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det stemmer nok at jeg er stresset ja. Visste ikke at det kunne ha noe med det å gjøre. Hjalp det altså for deg å stresse mindre? Rykker forresten like mye i øyet om jeg kun ligger helt i ro og ser på TV eller leser en bok. Er det også vanlig? Anonymkode: 67bdd...798 Jeg tror kanskje jeg bare la mindre merke til det når jeg skjønte hva det kom av - da var det liksom ikke noe å bekymre seg for. Å stresse mindre foran eksamener har jeg ikke lært ennå Jeg er slik satt sammen at jeg prokrastinerer, utsetter ting, vet jeg bør studere, får dårlig samvittighet, men gjør noe annet i stedet. Så når jeg slappet av, typisk i sengen når jeg skulle sove, da kommer tankene. På den måten får man aldri slappet av før man tar tak i problemet eller får hva det enn er som plager en overstått. Får det går hjernen på høygir uansett hvor avslappet man selv tror man er. Og da kan du også oppleve slike rykninger. Det er ytterst sjelden jeg får det nå men lever med konstant høyt stressnivå - og utsetter ting ved å for eksempel skrive her eller se på TV. Vil absolutt ikke anbefale det heller, så kanskje rykningene er en bra ting, kroppen din reagerer fortsatt på stress med å si ifra
applestories Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det stemmer nok at jeg er stresset ja. Visste ikke at det kunne ha noe med det å gjøre. Hjalp det altså for deg å stresse mindre? Rykker forresten like mye i øyet om jeg kun ligger helt i ro og ser på TV eller leser en bok. Er det også vanlig? Anonymkode: 67bdd...798 Det er forresten indre uro jeg mener med "stress", mye å tenke på, mye man skulle ha gjort. En jobb der man løper rundt hele dagen, men stempler ut klokken 16, noen andre tar over, og man selv kan koble ut er ikke stressende for meg. En jobb der arbeidsoppgavene fortsatt ligger og venter på kontoret neste dag, og haugen bare vokser, det er stressende. Men det har jo sine goder på andre måter selv om jeg lever med konstant høy puls. Burde virkelig prøve yoga eller meditasjon eller noe!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Jeg hadde og det før og legen mente jeg burde prøve magnesium, for det kunne hjelpe. Anonymkode: 59984...474
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå