AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Hei, jeg har overtatt en del kaktuser og sukkulenter i forbindelse med flytting. De er veldig dekorative og fine hver for seg, men siden jeg først har fått så mange tenkte jeg at det hadde vært moro å prøve og lage et plante-terrarium. Ettersom fingrene mine heller mer mot vinterbleke rosa enn grønne lurte jeg på om det er noen her som har laget noen vellykkede terrarier? Hvordan gikk dere i så fall frem og hvor får man kjøpt de ulike materialene? Jeg har rotet meg inn på flere hagesider der materiallisten er ganske lang. Det kreves alt fra spesialsand og kull til spesielle småsteiner og mose. Jeg finner ikke annet enn litt større steiner på nettsider til blomsterbutikker som blant annet Plantasjen. Hvor kjøper jeg resten, og trenger jeg egentlig så mye materiale? Håper det er noen der ute med litt mer erfaring enn meg, som kan hjelpe en aspirerende grønnfingret:) Anonymkode: 59159...576
mistra Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Hvor stor skal den være? pleier man ikke å bruke akvarium til dette?
Oppgitt78 Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Sjekk ut forumet/kjøp og salg på repti.net (trykk på det norske flagget på toppen av siden. Flesteparten der driver med ymse krypdyr, men du finner også en del planteterrarier. Mange flinke folk der, som kan hjelpe deg med oppsett av terrariet.
Sugerøret Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 her må du huske at sukkulenter har variable vannings og lysbehov.Samme for kaktuser.Samt drenering er utrolig viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå