AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg er ikke gravid, så sier jeg det først som sist. Det er godt over 1 år siden sist gang jeg hadde sex. Mensen har vært utrolig rar denne gangen. Aldri opplevd det før. Det er slik som dette:Jeg bruker tampong dag og natt. De siste 2-3 dagene bruker jeg det ikke om natten. Torsdag: Første tegn på mens. Helst normalt Fredag: Om morgningen oppdaget jeg at mensen hadde "forsvunnet" i løpet av natten. Helt "tørt", et bitte lite spor på tampongen! Utrolig rart, så jeg droppet naturligvis tampong og brukte bare bind. Ca tre til fire timer etter på så gikk jeg på do. Det var som et åsted for et mord i trusa. Mensen var tilbake som normalt. Akkurat som det bruker å være på dag 2. Resten av dagen var normalt. Dag 2 er den tyngste dagen. Lørdag: Våknet nå nettopp.. Mensen er borte igjen! HELT borte, ikke et spor på tampongen i løpet av natten. Ingenting! nada, ikke en dråpe. Blir spennende å se om det kommer tilbake i løpet av noen timer igjen. HVA SKJER?! Noen som har opplevd dette før? Jeg har aldri hatt "problemer" med mensen. Er 27 år. Aldri gått på p-piller eller noe slikt. Har alltid hatt en enkel og problemfri mens. Jeg har ingen smerter, ingenting unormalt utenom at det har forsvunnet to ganger. Om natten, vet ikke om det er tilfeldig eller ei. Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Hmm, leste at mens som stopper opp kan være symptom på et eller annet hormonelt, men husker ikke helt i farta. Var ihvertfall ikke noe "farlig". Kanskje du har hatt en stressende uke e.l. som har rotet litt med hormonene dine? Har det forøvrig sånn at mensen alltid stopper opp på dag 3-4, for så å komme tilbake igjen, men det er likt hver måned og ikke sånn at den stopper i hytt og pine. Anonymkode: 88230...8cc
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, leste at mens som stopper opp kan være symptom på et eller annet hormonelt, men husker ikke helt i farta. Var ihvertfall ikke noe "farlig". Kanskje du har hatt en stressende uke e.l. som har rotet litt med hormonene dine? Har det forøvrig sånn at mensen alltid stopper opp på dag 3-4, for så å komme tilbake igjen, men det er likt hver måned og ikke sånn at den stopper i hytt og pine. Anonymkode: 88230...8cc Jeg har sosial angst, OCD og depresjon. Er inn i en ganske tung tid med angst og depresjon. Kan det være det? Kan ikke huske at det har skjedd før. Ihvertfall ikke slik som dette. Har sikkert blitt utsatt en uke eller to, eller begynt for tidlig på grunn av stress. Men aldri slik som dette. Oppdaget en ting... jeg har ikke kviser! Ikke en. Jeg bruker alltid å få 1-2 kviser rundt mens, men har absolutt ingen nå. Aldri skjedd før. Så kanskje det er hormonene som er på bærtur. Mensen har fortsatt ikke kommet tilbake Borte vekk fortsatt. ts Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Vil tippe at det er det som er grunnen da, ja. Er kroppen veldig stresset vil ikke mens/reproduksjon være første prioritet. Opplevde forresten selv at mensen stoppet opp etter dag 1 engang pga. masse stress etterfulgt av en traumatisk hendelse. Var veldig rart, men skjedde kun den ene gangen. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at dette er noe farlig eller unormalt. Anonymkode: 88230...8cc
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Hørtes ut som vanlig mens for min del. Anonymkode: 1a161...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Takk for svar. Da får jeg bare leve med "av og på" mens denne gangen Glad jeg ikke trenger å dra til legen. Da jeg har aldri vært til lege for mens før. Siden det har vært helt problemfritt fra første gang. En gynekologisk undersøkelse nå hadde ikke passet seg. Hva om tante bestemmer seg for å komme akkurat der og da, og det blir det blodbad på benken? Grøsser av tanken. ts Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Det heter mensproblem. Ikke mensen problem Anonymkode: 5ba8f...0ae
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Når du setter inn en tampong, så kan faktisk mensblodetmoppføre seg slik du beskriver. Ved neste mens bruk bare bind og se hvordan blødningen din da forløper. Anonymkode: 0c1f2...25d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du setter inn en tampong, så kan faktisk mensblodetmoppføre seg slik du beskriver. Ved neste mens bruk bare bind og se hvordan blødningen din da forløper. Anonymkode: 0c1f2...25d Hva er forklaringen? (Ikke ts) Anonymkode: 704bc...f92
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Jeg har normal mens, blør ikke veldig mye, men jeg blør mye mindre om nettene. Når jeg står opp om morgenen, setter meg på toalettet, så er det akkurat som noen drar ut en plugg. Vet ikke om det har noe med at blodet ikke renner skikkelig ut når vi ligger....litt sånn rart forklart. Uansett, så tror jeg du er helt normalt Anonymkode: d35f5...345
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 TS her. Jeg kan meddele at Frk mensen har kommet tilbake. Blir spennende å se om det forsvinner igjen i morgen. Dette må være den mest spennende mens-måneden i mitt liv. "hva skjer? Kommer det til å forsvinne? Hvor lenge? Kommer det tilbake?. To be continued". Aldri opplevd maken jeg. ts Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 TS her igjen. Noe rart har skjedd igjen. Våknet opp til begynnende mens i dag. Det er 11 dager siden siste mens ble ferdig. Skal egentlig ikke være her før om 11-13 dager. Når bør jeg drar til lege? Er det virkelig normalt at slikt kan skje? Jeg har aldri, aldri opplevd noe rart eller "nytt" med mensen før. Har vært ganske stabil fra første gang. Kan komme 1 uke for tidlig eller for sen, for så å holde seg i det "tempoet" i en periode før det flytter seg noen dager eller maks en uke. Men aldri slik som dette! Ikke mulig at jeg er gravid. Har ikke så mye som brukt et offentlig toalett, så om jeg er det så er det nye Jesus som er på vei. Ingen andre plager. Verken mer blødning, mindre, smerter.. ingenting. Det kan være mindre hormon-kviser nå enn tidligere, men det varierer også, så ingen store utbrudd eller noe. Vanskelig å si om det er tegn på at noe er galt. Bare vært mye angst og stress i det siste, som kan være en grunn til problemene. Det som er nytt og unormalt: Mensen forsvant og kom tilbake. Varte i 7 dager sist. Vanligvis er jeg helt ferdig på dag 4. - så mye lengre sist mens. Kom nå helt uventet i løpet av natten. Alt for tidlig. ts Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 På 12/5/2016 den 17.53, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Noe rart har skjedd igjen. Våknet opp til begynnende mens i dag. Det er 11 dager siden siste mens ble ferdig. Skal egentlig ikke være her før om 11-13 dager. Når bør jeg drar til lege? Er det virkelig normalt at slikt kan skje? Jeg har aldri, aldri opplevd noe rart eller "nytt" med mensen før. Har vært ganske stabil fra første gang. Kan komme 1 uke for tidlig eller for sen, for så å holde seg i det "tempoet" i en periode før det flytter seg noen dager eller maks en uke. Men aldri slik som dette! Ikke mulig at jeg er gravid. Har ikke så mye som brukt et offentlig toalett, så om jeg er det så er det nye Jesus som er på vei. Ingen andre plager. Verken mer blødning, mindre, smerter.. ingenting. Det kan være mindre hormon-kviser nå enn tidligere, men det varierer også, så ingen store utbrudd eller noe. Vanskelig å si om det er tegn på at noe er galt. Bare vært mye angst og stress i det siste, som kan være en grunn til problemene. Det som er nytt og unormalt: Mensen forsvant og kom tilbake. Varte i 7 dager sist. Vanligvis er jeg helt ferdig på dag 4. - så mye lengre sist mens. Kom nå helt uventet i løpet av natten. Alt for tidlig. ts Anonymkode: 89640...27a Hvis du fortsetter å ha ustabil mens, så må du ringe lege. Mulig det er på tide med en gynekologisk undersøkelse Anonymkode: c9e8e...2c8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Har du begynt på nye medisiner? Jeg startet på SSRI for litt siden, og en av bivirkningene der var mensforstyrrelser. Anonymkode: b2556...54a
lokmeister2016 Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 Hadde av og på mens siste mens I sån over en uke! ! Sykt kjipt
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #16 Skrevet 10. desember 2016 Takk for svar. Mensen er her enda. Virker som om at det er helt normal mens, veldig rart. Vet at mensen kan være forskjellig gang til gang, så er usikker på om noe er galt, eller om det er normal mens. Ingen smerter, ikke mer blødninger enn før. Dersom det kommer tilbake alt for tidlig igjen, så må jeg innom fastlegen. For dette er rart. En gynekologisk undersøkelse sitter langt inne hos meg, på grunn av overgrep. Men får spørre om jeg får beroligende eller noe, for må jeg så må jeg. Har aldri gjort det før, siden jeg aldri har hatt problemer før. ts Anonymkode: 89640...27a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #17 Skrevet 10. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Mensen er her enda. Virker som om at det er helt normal mens, veldig rart. Vet at mensen kan være forskjellig gang til gang, så er usikker på om noe er galt, eller om det er normal mens. Ingen smerter, ikke mer blødninger enn før. Dersom det kommer tilbake alt for tidlig igjen, så må jeg innom fastlegen. For dette er rart. En gynekologisk undersøkelse sitter langt inne hos meg, på grunn av overgrep. Men får spørre om jeg får beroligende eller noe, for må jeg så må jeg. Har aldri gjort det før, siden jeg aldri har hatt problemer før. ts Anonymkode: 89640...27a Blodprøver vil ofte være mer relevant enn en GU, men det kan nok være at de vil ta en innvendig ultralyd på deg ja. Men i utgangspunktet, så hadde jeg nok antatt at det bare var en lunefull natur. Anonymkode: b2556...54a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 En siste oppdatering med forklaring. Mensen varte i 13 dager. Unormalt lang, og stoppet veldig brått. Dro til legen for å ta undersøkelser og blodprøver, fikk svar på Mandag. Fant ingenting galt med underlivet. Problemet med mensen er mest sannsynligvis på grunn av lavt stoffskifte. Har tydeligvis problemer med stoffskiftet, noe jeg ikke viste, og det var grunnen til mensproblemene. Jeg trodde at trøtthet og mangel på energi, svimmelhet, fryser lett og andre småproblemer var på grunn av blodmangel. Og blodmangel kom fra unormal lang menstruasjon, men jeg tok feil. Lavt stoffskifte var synderen. Så da vet dere det ts Anonymkode: 89640...27a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå