Gå til innhold

vietnam

Fremhevede innlegg

Skrevet

heisann! har lyst å være i vietnam i mars mnd neste år, men kunne godt trenge noen tips og råd!

anyone? :kul:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det var et godt valg, synes jeg! Jeg tror nok ikke at du kommer til å angre. Vietnam er et utrolig vakkert land, med en sterk kultur og en spesiell historie.

Håper du har god tid på deg! Jeg hadde begynt nord i Hanoi og jobbet meg sørover til Ho Chi Minh. Vietnam har ett av verdens beste kjøkken, verdens fineste strender og gode shoppingmuligheter. Jeg reiste noe av landet med buss, og noen strekninger leide vi egne sjåfører (det høres nok sikkert 'fjongt ut', men det er ikke så veldig dyrt). Mitt favorittsted er Hoi-An, som ligger ca midt i landet. Fiske'landsbyen' er kjent for sine mange skreddere, franskinspirerte stil og langgrunne strender. Forøvrig er det mange, 'øde' strender utenfor Nah-Trang, som virkelig er verdt et besøk. Nah-Trang er også kjent for Mama Han's legendariske båtturer. Ho Chi Minh var vakkert- noen mente det minnet om et 'invadert' Paris, mens en Newyorker fikk assosiasjoner til chinatown i hjembyen sin.

Man får også historien bak vietnamkrigen – sterkt, men man får et helt annet perspektiv på ting.

Det må oppleves!

Skrevet

tusen takk for svar!!! Nå ble jeg enda mer overbevist og kjempeinspirert!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg er enig med Sassy! Vietnam er fantastisk.

Jeg reiste litt i den sørligste delen, fra Ho Chi Minh til Nah Trang. Skulle så gjerne ha tatt hele turen opp til Hanoi, men det får bli neste gang.

Kjøp Lonely Planet, Vietnam. Der finner du alt du trenger av opplysninger for å reise rundt. Bussnettet er godt utbygd så det er et enkelt land å reise rundt i.

God tur!!

*misunnelses-smily*

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler det så absolutt!!!

I tillegg til det Sassy skriver, er Halong Bay fantastisk. Ta gjerne overnattingstur på båt. (Om dere har tid ville jeg også ha flydd innom Kamodsja og Ankor Wat. Fabelaktig!)

Gjest Anonymous
Skrevet

hvordan hadde en sykkelferie i vietnam vært...? :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...